december 15, 2008

VROEGER 8

--------------------------------------------------------
Eindlijk een zusje
-------------------------------------------------------
.
Ik zeurde al heel lang bij mijn ouders om een zusje
en ik kreeg iedere keer een nee te horen.
Tot op een gegeven moment.
We waren een paar dagen op bezoek bij oma en opa.
We zaten aan tafel en ik begon weer te zeuren om een zusje.
Nee, zei moeder en daarmee was de kous af.
Èèn van mijn ooms, kweet niet welke,
vertelde mij dat ik suiker buiten op de vensterbank
moest leggen, zodat de ooievaar
het daar af kon likken.
Dan had ik een goeie kans om een broertje of zusje te krijgen.
Hoeraaaaaaa, eindelijk wist ik hoe het ging.
Dus ik met de suikerpot naar buiten
en heb op de vensterbank suiker gestrooid.
(dit weet ik nog)
Toen naar moeder gerend en ik riep;
MAMAAAAAA nu krijgen we gauw een zusje hoor,
de suiker ligt al klaar voor de ooievaar.
En hoe was het mogelijk,
de volgende dag was de suiker allemaal weg.
Nu wist ik het heel zeker.
.
Drie dagen na mijn vijfde verjaardag
lag moeder in bed toen ik naar huis kwam.
Waarom lig jij in bed?
Nou weet je, kijk maar eens daar in het wiegje,
je hebt een zusje gekregen.
Dus ik kijken, maar wat was dat zusje nog klein zeg.
Ik weer naar moeder,
Maar waarom lig jij dan in bed?
Nou kijk, toen de ooievaar kwam,
heeft hij een stuk uit mijn been gebeten
anders mocht de baby niet hier blijven.
Ooooh dat deed zeker zeer he?
Laat eens kijken?
Nee dat kan nu niet.
Nou hoor, als ik iets heb moet ik het altijd later zien,
dat vind ik niet eerlijk.
En ik was dus heel kwaad omdat ik niet mocht zien waar de ooievaar gebeten had.
De volgende dag begon ik weer te zeuren over die beet
en ja hoor, ik mocht kijken.
En wat zag ik?
Een hele dikke pleister, meer niet.
Nou zie ik nog niet waar de ooievaar gebeten heeft.
Ja, maar de dokter heeft gezegt dat de pleister er niet af mag
zei moeder.
En daar moest ik het maar mee doen.
.
En zo ben ik naar buiten gegaan
en heb overal verteld dat we een zusje hebben gekregen
en dat moeder door de ooievaar in haar been was gebeten.
En omdat ik zo'n flapuit was, heb ik dit werkelijk overal verteld.
De volwassenen zullen wel gegrinnikt hebben toen ik dit vertelde.
Ja, ja, je kunt kinderen toch een heleboel vertelllen als de dag lang is he?????
.

Joop, Els en ik.
Er zijn niet veel foto's van Els.
Erg jammer, maar het is nu eenmaal zo.
Die foto's die we gevonden hebben,
die komen in de volgende dagen hier te staan.

.

18 Comments:

Blogger Els said...

He he heb ik even lang moeten wachten voor ik ook mee mocht doen.
Pffffffffffffffffffff

maandag, december 15, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat ontzettend leuk, zowel het verhaal als de vertederende foto Mieke! Heerlijk...

childhood memories
early morning
a flood of memories
from the smell of juice
© kouji

maandag, december 15, 2008  
Anonymous Anoniem said...

dat uitkijken naar de ooievaar is leuk :)
helaas wist mijn moeder nog steeds niet beter toen ze al bijna ging trouwen :)))
leuk verteld Mieke!

maandag, december 15, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat een ontzettend lieve foto van jullie 3
En prachtig verhaal, hihihi, wat zullen ze wel eens verzucht hebben om al die vragen van jou hahaha

maandag, december 15, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Tja, iedereen weet toch dat een ooievaar niet bijt. Maar verder klopt het wel hoor. Laat je niet wijs maken met berichten over bloemen en bijtjes.

Love As Always
Di Mario

maandag, december 15, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Je moet een boek gaan schrijven...zit hier echt te grinneken...
Maar wat een vertederende foto...top !
Dag, marjolein

maandag, december 15, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Zo ben weer helemaal bij, en over kerst heb je helemaal gelijk maar dat werken de meeste ouders zelf in de hand.
Zal de volgende keer als ik een ooievaar zie goed uitkijken wist niet dat ze bijten. Wat leuk een zusje erbij en je verhaal met de suiker schitterend.
Mieke wat zijn je oude foto's nog mooi en helder.
Het is een feest van herinneringen dat je oproept.
Dag lieve groetjes Bep

maandag, december 15, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Dat verhaal van die ooievaar werd aan alle kinderen verteld. Bij mij werd niet verteld dat je suiker op de vensterbank moest leggen.
Mooi verhaal weer Mieke.

maandag, december 15, 2008  
Anonymous Anoniem said...

De foto is echt geweldig, Mieke.
En het verhaal is fantastisch!!!
Groetjesss...Ria.

maandag, december 15, 2008  
Anonymous Anoniem said...

De foto is echt geweldig, Mieke.
En het verhaal is fantastisch!!!
Groetjesss...Ria.

maandag, december 15, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Hahahaha wat een verhaal Mieke! Door de ooievaar gebeten, jaja hahaha. Nu vraag ik me wel af, viel het jullie als kind dan niet op dat moeder een dikke buik kreeg de maanden voor de ooievaar kwam? Of zag je dat als kind gewoon niet?

maandag, december 15, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Bij ons hadden ze het altijd over de boerenkool daar werden de baby``s gevonden.
Hmmm wat ze allemaal niet verzonnen om het maar niet te hoeven vertellen het is heel raar eigenlijk maar goed ik vond de foto met jullie drietjes een schoon plateke.
Novelle

maandag, december 15, 2008  
Blogger ArtMus said...

Els mag je wel dankbaar zijn.
Zonder jou inzet was het haar nooit gelukt ter wereld te geraken.

fijne dag Mieke......

maandag, december 15, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Hahahahaha...
Ik lach me hier elke keer weer dubbel en verbaas me elk log weer over wat voor "baasje" jij geweest bent! Tjonge, jonge ECHT een potige jongedame hoor! Maar zo te zien wel een hele mooie!!!

Groetjes,
beuzeblaadje
OT: Ik ren zo hard ik kan maar echt mezelf niet voorbij hoor!! Zo'n uitslover ben ik nou ook weer niet (denk ik)

maandag, december 15, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik geef volkomen toe dat het geweldig is om een zusje te hebben.
Hoewel als ik je verhalen zo lees dan vraag ik me wel of of dat, met zo'n zus al jij, wederzijds is.

Dat met die suiker was me al bekend, tijdens ons huwelijk heb ik vaak met de suikerpot lopen te strooien maar nooit buiten op de vensterbank.

maandag, december 15, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat leuk al die verhalen over vroeger, geweldig ook dat je nog zoveel foto's uit die tijd hebt!

maandag, december 15, 2008  
Blogger Vedat said...

De ooievaar, Sinterklaas, de kerstman... Op een gegeven moment bestaan ze niet meer, maar zolang ze nog wel bestaan, doe ze leuke dingen.

maandag, december 15, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ha Mieke,

Wat een leuk verhaal, de plaatjes ontstaan spontaan in mijn hoofd.
Wat zal jij gelukkig met je zusje zijn geweest.
De laatse regels zijn wat somber in mijn beleving. oma

maandag, december 15, 2008  

Een reactie posten

<< Home