december 12, 2008

VROEGER 6

Dit zijn twee van mijn lievelings foto's.
Hier heb ik niet veel bij te vertellen,
maar omdat ik ze zo mooi vind
komen ze hier ook te staan.
.
En vooral deze.
Die vind ik zelf heeeeeeel erg mooi.
.
Kiespijn
--------------------

Het is maar goed dat deze foto's gemaakt zijn voordat ik
bij de tandarts was, anders zou ik er heel anders uit zien.
.
Maar Mieke, je loopt weer te hard van stapel.
Begin nou eens bij het begin.
Oke.
Nou, het was op een zondag en
ik kreeg me daar een kiespijn zeg.
Zoiets gebeurt natuurlijk altijd in het weekend.
Dat was vroeger zo en het is nog steeds niet anders.
Dus, daar zat ik met mijn kiespijn.
Nou, zei ma, dan gaat papa morgen met jou naar de tandarts.
( zelf was ze als de dood voor de tandarts)
De volgende morgen werd ik achterop de fiets bij pa gezet
en daar reden we dan naar de tandarts.
En ik maar roepen, ik heb geen kiespijn meer
ik hoef niet naar de tandarts.
Maar dachten jullie dat pa me hoorde?
Welnee, hij fietste vrolijk verder.
Toen we daar aankwamen, zette pa zijn fiets weg en
zet mij op de grond en ja hoor.
Rennen Mieke, ren voor je leven.
Je weet maar nooit wat die kerel met je doet.
Jeetje wat kon ik rennen met die korte beentjes.
Het heeft mijn vader heel veel moeite gekost
om mij weer te pakkken te krijgen.
En toen hij me had,
liet ik natuurlijk mijn sirene weer los.
Ooooooh, pa schaamde zich dood.
Hij zette mij weer op de fiets en we reden weer naar huis.
PFFFFFF wat een opluchting zeg.
.
Maar............het duurde niet lang,
daar was die verhipte kiespijn weer.
Auauaua, wat doet dat zeer.
Zo zei ma, nu is het genoeg.
Kom op, ik ga met je naar de tandarts.
En ik maar brullen en de sirene loeide uit mijn mond.
Ik wil niet naar de tandarts snik snik.
Maar aangezien ma een heleboel van mijn gewent was,
stoorde het haar niet.
Toen we er waren en ze mij van de fiets af tilde,
Hield ze me stevig vast.
Zooooo gemeen he.
.
Nou, verder weet ik alleen maar hoe ik uit de praktijk kwam.
Ik moet zo enorm tekeer gegaan zijn,
De kies was getrokken maar...........
Allebei mijn mondhoeken waren ingescheurt
en ik had een nieuwe jurk aan,
waar voorop een hele bloedvlek zat.
.
Kunnen jullie je voorstellen dat ik sindsdien
een tandarts trauma heb?
Nog steeds hoor.
Ik moet niets hebben van een tandarts.
Vreselijke mensen zijn dat.
Kinderbeulen.
( natuurlijk niet, maar vroeger was het werkelijk anders als nu)

.


17 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Vroeger was het inderdaad anders dan nu... ook ik heb veel afgezien door die beulen van tandartsen. Had ik deze die ik nu heb toen al gehad, ik was geheid minder tandjes kwijtgeraakt...
Prachtfoto's Mieke, vooral je lievelingsfoto!

vrijdag, december 12, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat een heerlijke kiekjes weer, geweldig. En arme jij als zo'n klein frummeltje al kiespijn en op de slachtbank bij de TA

vrijdag, december 12, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Heel herkenbaar Mieke, ook ik had zo'n beul en angst voor de tandarts er aan overgehouden.
Die van jou moet wel heel erg zijn geweest, met gescheurde mondhoeken.

vrijdag, december 12, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Die tandarts had je natuurlijk eerst een tikkie bet een rubber hamer moeten geven, dan waren je mondhoeken nooit uitgescheurd, haha....
Schooltandartsen waren trouwens nog beroerder ;((
Prachtige foto's en wat heb je er veel!!!!
En het valt me op, dat je een uitgebreide garderobe had.
Elke keer een ander jurkje!!!!
OT Wij hebben vanavond een afstudeerfeestje van een nichtje in Utrecht, maar maken er meteen een gezellige dag van.
Fijn weekend.
Groetjes, Ria.

vrijdag, december 12, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Het zijn nou nog slagers als je niet genoeg verzekerd bent..Lieve foto's. Ik heb er maar een stuk of 3 van vroeger en daar sta ik amper op....Lekker dan, toen hield ik niet op papier....
Beiden zwak ziek en misselijk, nou heb ik Claudy lekker aangestoken, dus die ligt nu als een zeehondje te blaffen en ik ben er net van af, buiten de spierpijn, oorpijn neus stuk van het snuiten gaat hier alles z'n gangetje. Dus nog even niet naar de hut. Laatste vriendin is overgebracht naar verzorgingsteghuis, is ook aan haar laatste eindje toe, dus eigenlijk willen wij ook niet echt weg...Nou ja we zien wel, eerst eens lekker uitzieken..
Liefs van leny en claudy en charrebar

vrijdag, december 12, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Onze vroegere tandarts had `bossen als wenkbrauwen`...schiet me nu te binnen :)) Dat hij uberhaupt daardoor iets kon zien, is mij een raadsel.
Dag en fijn weekend, marjolein

vrijdag, december 12, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Onze vroegere tandarts had `bossen als wenkbrauwen`...schiet me nu te binnen :)) Dat hij uberhaupt daardoor iets kon zien, is mij een raadsel.
Dag en fijn weekend, marjolein

vrijdag, december 12, 2008  
Blogger Els said...

Er is minstens 1 tandarts in nederland die van jou een trauma heeft opgelopen.
Arme man. hihi

vrijdag, december 12, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Mieke wat een prachtige foto`s!!!!!
echt het is te zien dat er een fotograaf in je familie rondwaart.
Daar steken de kiekjes uit mijn kindertijd schril bij af.
De rest hebben we gemeen......de angst voor de tandarts.
Je moet me ook niet kwalijk nemen hoor.....maar met die schooltandarts hebben "ze "ook echt een heleboel kapot gemaakt.
en dan die drilboor.........

brrrrrrrrrr.

Nee ik begrijp heel goed dat je de korte beentjes nam.

vrijdag, december 12, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Dit verhaal komt me bekend voor!
Ik ging zo te keer in de wachtkamer dat niet ik, maar mijn moeder, besloot om maar weer naar huis te gaan.
Toen we weer thuis waren heeft ze me laten voelen waar mijn kont zat.

vrijdag, december 12, 2008  
Blogger Vedat said...

Dat je niet in behandeling bent gegaan. Met z'n trauma je hele leven rondlopen...

vrijdag, december 12, 2008  
Anonymous Anoniem said...

En hij fietste vrolijk verder.. vooral vrolijk. brrrrr...

Love As Always
Di Mario

vrijdag, december 12, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat leuk die oude foto's. Al was de situatie misscien niet zo leuk.. :-)
Mooie herinneringen, kostbaar he Mieken..
Fijn weekend meis.

vrijdag, december 12, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ha Mieke,

De foto's zijn er lief, wat een vrede stralt er af.
Maar de tandarts van toen, praat me er niet van.
Als ik je verhaaltje lees, krijg ik weer de kreibels in mijn buik.
Net wat je zegt, mond open, kijken en weer een kies weg.
Ik mis er nog steed een aantal.
Gelukkig is dat wel beter gworden. oma

vrijdag, december 12, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Nee een tandarts trauma heb ik nooit gehad. Jij dus wel zo als ik hier lees, pijnlijk voor jou maar wel een kostelijk verhaal.
De foto's uit je jeugd zijn echt om te smullen.
Wens je een fijn weekend Bep

vrijdag, december 12, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Een trauma van de tandarts, mijn lieve moeder moet nog een afspraak maken bij de tandarts, haha. leuk al die oude foto's. en wat heb je er veel.

zaterdag, december 13, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Dezelfde soort foto's, dezelfde ervaring (met de tandarts). Dit stukje komt gevoelsmatig heel dicht bij.

Ademloos.

zaterdag, december 13, 2008  

Een reactie posten

<< Home