december 02, 2008

OUD 6

Toen ik ongeveer 5 jaar was,
zijn we verhuisd naar Dordrecht.
Veel weet ik daar niet meer van.
We hebben er ook maar 1 jaar gewoond
en daarom zijn er ook geen foto's uit die tijd.
Maar het internet is veelzijdig toch?

de Riedijk
.
Paardetram-Wijnstraat
.
Grote kerk
.
Groothoofdpoort
.
Watertoren.
.
Èèn ding kan ik me nog vaag herinneren.
Toen we uit Dordrecht weggingen,
moesten we's morgens uit het huis
en 's avonds konden we eerst verhuizen.
Waarom dat zo was weet ik niet,
maar we zaten wel de hele dag met ons hebben
en haben buiten voor de deur.
Zoals ik al zei, ik weet dat nog heel vaag
maar mijn broer vertelde wel
dat hij dit heel ergs vond.
Ik kan me voorstellen dat hij zich rot schaamde.
Als ik ouder geweest was, had ik me ook geschaamd,
zeker weten hoor Joop.

.

21 Comments:

Blogger Els said...

Nou daar weet ik gelukkig niks meer van, ik was nog veeeel te klein.

dinsdag, december 02, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Het doet me inderdaad denken aan die 'goede oude tijd' toen mensen gewoon de straat werden opgezet omdat ze de huur niet konden betalen... Maar bij jullie speelde heel waarschijnlijk iets anders, en was het nieuwe huis nog niet klaar, of waren de vorige bewoners nog niet weg...
Blijf je verder schrijven over je jeugd? Ik vind het zo heerlijk om lezen, Miekelief!

dinsdag, december 02, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Tja ze zeggen niet voor niets,
hoe dichter bij Dordt, hoe rotter het wordt.

Love As Always
Di Mario

dinsdag, december 02, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Is dat niet meer te achterhalen waarom jullie op straat stonden? Ik kan me voorstellen dat je broer het heel erg vond.

dinsdag, december 02, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Nou kan me voorstellen, moet vreselijk zijn voor een kind, op het stoepje zitten met heel je prut hihihi

dinsdag, december 02, 2008  
Anonymous Anoniem said...

ahhhh
je kon er toch niks aan doen zo ging dat wel meer vroeger denk ik mieke

dinsdag, december 02, 2008  
Blogger amy said...

o wat erg ja
ik herinner me een verhuizing naar een paar straten verder op
wij als kinderen moesten met een bolderkar heen en weer spullen brengen, iedereen kon alles zien...

voor jou trouwens een dikke duim omhoog, ik had kunnen weten dat jij zo slim zou zijn!

dinsdag, december 02, 2008  
Anonymous Anoniem said...

80 GULDEN!!!!!!
Mieke dat is het bewijs dat jij niet voor een dubbeltje geboren bent.

dinsdag, december 02, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik kan me voorstellen dat je broer zich schaamde.
Maar dit was toen heel gewoon,
zoals ik de verhalen van mijn vader heb gehoord.
GEWELDIGE!!!!!! plaatjes.

dinsdag, december 02, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Oeps!!!!! de vorige reactie ging mis hihihi.

Ik kan me voorstellen dat je broer zich schaamde.
Maar dit was toen heel gewoon,
zoals ik de verhalen van mijn vader heb gehoord.
GEWELDIGE!!!!!! plaatjes.

dinsdag, december 02, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wees blij dat je nog jong was, want het is beslist niet leuk om in je jeugd zo vaak te verhuizen.
Mooie plaatjes ben nog nooit in dordrecht geweest.
Nog even over de vorige log jij had boerenkool staan, maar tegen mij was verteld dat ik uit de rodekool kwam.
Groetjes

dinsdag, december 02, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik ben als kind ook een aantal keren verhuisd, Mieke.
Ik vermoed, dat het bij jullie net zo gegaan is als bij ons.
Het ging om een woningruil en dat werd dan, uit kostenoverweging, met dezelfde verhuiswagen gedaan.
Ons huis werd dus totaal leeg gepakt, zodat de nieuwe bewoners de spullen vanuit de verhuiswagen gelijk op de plaats konden zetten.
Daarna werd diezelfde verhuiswagen weer volgepakt met onze spulletjes, zo ging dat toen....
Het was dan al laat, als je bij het nieuwe huis aankwam en het eerst werden dan de matrassen in de slaapkamers op de grond gelegd, zodat iedereen kon slapen.
Verhuizen was dus een crime voor mijn ouders, als ik er zo op terug kijk....
Voor mij niet...ik vond het een feest!!!!!

dinsdag, december 02, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Leuke verhalen over je jeugd...je gaat toch wel door hè ?
Dag, marjolein

dinsdag, december 02, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Het is wat Mieke, dergelijke dingen kun je je tegenwoordig niet meer voorstellen he? De hele dagen met je hele hebben en houwen op de stoep zitten....
Maar uhe...hier staat die prachtige kerk dus tussen! Die Grote Kerk in Dordrecht, super! Ik hoop hem ooit eens te bezoeken!!

Groetjesss,
beuzeblaadje

dinsdag, december 02, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Dat ging vroeger over zo denk ik, bij ons niet anders hoor, dan was het andere huis nog niet leeggehaald of opgeruimd. En dan stond je met de hele familie en de bakfietsen voor de deur te wachten tot je een seintje kreeg dat je mocht.....Ik was nog jong en wist ik veel, vond het wel spannend zo in de stoel van pa te zitten boven op die bakfiets als een koningin te wachten op de rit naar een nieuwe buurt...Mooie foto's weer..
liefs van leny

ps. mijn boek is er.....gezien???

dinsdag, december 02, 2008  
Anonymous Anoniem said...

leuk zoals je dit beschrijft.akelige ervaring dus.zal ook wel lang geduurt hebben .als je kind bent begrijp je er soms niks van he die rare wereld soms
Novelle

dinsdag, december 02, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Hee ik heb je verjaardag gemist dus alsnog gefeliciteerd meis dikke kus..

dinsdag, december 02, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ha Mieke,

moes even bij lezen, heb je een beetje verwaarloost.
Verhuizen is altijd een hele verandering in je leven, mijn ouders zijn ooit met 4 kinderen met de bakfiets verhuist. oma

dinsdag, december 02, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Mieke soms is het goed om niet alles te weten.
En schamen?
In die tijd waren de dingen niet met die van vandaag te vergelijken.
Ik denk dat Ria het in haar reactie duidelijk aangeeft wat de reden kan zijn geweest!

woensdag, december 03, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Mieke, en weet niemand meer waarom jullie zo lang moesten wachten? Vreemd hè. Ik kan me wel voorstellen dat je broer dat genant vond.

woensdag, december 03, 2008  
Blogger Vedat said...

Je kunt er natuurlijk van alles bij bedenken, bij die dag op straat. Het is in ieder geval een verhuizing, die indruk heeft achtergelaten. Je mag nog van geluk spreken, dat het niet regende.

woensdag, december 03, 2008  

Een reactie posten

<< Home