november 30, 2008

OUD 5

1950
Het jaar van mijn geboorte.


Mijn geboorte kaartje.
Door mijn vader zelf gemaakt.
Hij zat toen in de zeefdruk en voor zover ik weet,
ben ik de enigste met een geboorte kaartje.
Joop en Els (broer en zus) hebben er geen gehad.

Tadaaaaa.
Het grote bewijs.
Ik ben hier zo blij mee.
Weten jullie waarom?
.
Ze hebben mij altijd verteld dat ik uit de boerenkool kom.
Daar hadden ze mij gevonden vertelden ze.
Nou mooi niet dus.
Nu ben ik heel gelukkig.
Hahahaha.
.
80 gulden voor het gebruik van de verloskamer
en 10 dagen ziekenhuis.
Moet je nu komen.
Voor 80 gulden mag je mischien een uurtje in bed liggen,
maar dan moet je wel oprotten.
En waarom ben ik in het ziekenhuis geboren?
De dokter was van mening dat ik een tweeling zou worden.
Ik was een hele drukke baby in moeders buik.
Ik heb mijn leven lang te horen gekregen
dat ik herrie, onzin en drukte voor TWEE maak.
Nou en??????
Ik was een kind dat graag leeft.
En nu.......ben ik een vrouw die graag leeft.
Daarom laat ik dat ook graag horen
en laat het graag zien !!!!!
.
Wie kent hem niet.
Ons aller Bartje.
Bartje bid niet voor bruine bonen.
Nou, ik wel hoor MMMMM.
.
TT in Assen.
Ik weet daar niets meer van.
Ik was 5 jaar toen we uit Assen weg gingen.
.
Als afsluiting het grote Park-Hotel.
Ik denk dat het er nu anders uit ziet.
.
Morgen meer

.

18 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ja hoor Mieke weer in de bocht en stiekem proberen broer en zus de ogen uit te steken met een mooi door haar vader gemaakt geboortekaartje.
Poe..... dat hebben jullie lekker niet en ikke wel!!!
Nou ik garandeer je dat die zus uit Emmen er nu lekker de pest in heeft.
Ja en dat je altijd al een druktemaker bent geweest dat bewijzen je logjes wel.
Daarnaast ben je iemand die van luxe houd en laat je om die reden dagelijks, door Chris geduwd, in een sportmobiel rond bewegen.
En wat die bruine bonen aangaat ja, ja je kunt me wel meer vertellen maar het blijkt telkens, als je je logjes leest, dat je meer gebak met slagroom dan bruinebonen eet.

maandag, december 01, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat een inmooi log, een wandeling in Memory Lane... ptàchtig!
Jij mag hier gerust een vervolg aan breien, Moekelief, ik hou van jeugdherinneringen!

Memory Lane
whenever you need a friend...
Let's take a walk down Memory lane
Through your sunny past
And days of rain

Leave the present far behind
All what happened to you, is what I want to find
Solely trust will get us on our way
And even take you through your darkest day

So please, just hold my hand
And off we go
To this forgotten land...
Memory Lane
I want to walk it with you...

With you I will walk
The cities of pain
Streets of sunshine
Alleys of rain
Squares full of people
We met and have lost
Passages of lessons
What they brought, what they cost...

Corners full of forgotten feelings
Towns of hope and grief
Hamlets of thoughts and meanings
Avenues of trust and disbelief
But at the end of Memory Lane

We will take the bus
The two-laned main road of the future
Lies there, made for us!
© Chippy

maandag, december 01, 2008  
Anonymous Anoniem said...

aaah arme broer en zus, geen geboortekaartje, wat een kale boel
leuk logje miek :)

maandag, december 01, 2008  
Anonymous Anoniem said...

He.. dan ben je net zo oud ehhh jong als mijn moeke. ;-) Trouwens die oude foto's van de tt zijn wel gaaf.

Love As Always
Di Mario

maandag, december 01, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Leuke log...heb je een kast opgeruimd ?
En kwam je toen iets tegen ?
Bedankt dat we even in je verleden mochten kijken
Dag, marjolein

maandag, december 01, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat leuk dat je die dingen allemaal nog hebt in het bijzonder die rekening dat is toch leuk om terug te zien, wat was alles goedkoop toen hè als je het vergelijkt met nu. Je geboortekaartje is prachtig, ik denk dat het in die tijd niet zo algemeen was om zo'n mooi kaartje te hebben, meestal heel strak met enkel tekst en een strikje ofzo!
Hartstikke leuk log!

maandag, december 01, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Toen je mij je wandelfoto stuurde zag je natuurlijk nog vééééééél meer :0))
Wat leuk, dat je nog een geboortekaartje hebt...dat heb ik niet, hoor.
Kan me maar van één zus (de jongste) een geboortekaartje herinneren. Waarom?????? Omdat ik die mocht schrijven...ik had een mooi handschrift, zeiden ze....
Lamme hand heb ik er aan overgehouden!!!!!!!!!!
Wij hadden de namen mogen kiezen...
Jacqueline Maria.....maar toen wist ik dat van die kaartjes nog niet, natuurlijk.
Anders had ik wel voor KIM gekozen, of zoiets.
Had me heel wat schrijfwerk gescheeld.
Haar geboortedatum veegeet ik dus ook NOOIT meer: 7 mei 1965!!!
Onze familie was toen heel groot....pffff...wat een kaartjes!!!
Leuke foto's uit de oude doos, Mieke.
De wandelfoto moet je ook in een log verwerken, hoor.
Is zo leuk!!!!!
Groetjes, Ria.

maandag, december 01, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat leuk dat je je eigen geboortekaartje en de rekening van het ziekenhuis nog hebt. Van mijn kinderen heb ik de kaartjes nog wel, maar van mijn eigen geboorte niet, best jammer eigenlijk.

maandag, december 01, 2008  
Blogger Els said...

Ik had er ook 1 hoor Mieke. Alleen Broertje had er geen. Maar ja wat wil je, die werd vandaag alweer 66 jaar geleden geboren.
Leuk om de foto s te zien hoor.
doeidoei ik smeer hem weer, het is weer zo laat.

maandag, december 01, 2008  
Blogger amy said...

van harte gefeliciteerd met je broer!
wat een mooie documenten
goed bewaren hoor!
ik dach al dat je een speciaal mensenkind was maar nu is het zeker!
zelfs de arts weten te foppen
geweldig

maandag, december 01, 2008  
Anonymous Anoniem said...

geweldig mieke, wat is dat leuk om te vinden zeg,
ik heb dat briefe nog waar de gewichten op staan :-)0whahahaha ik kon erg goed eten als baby

groetjes
klaproos

maandag, december 01, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat super, Mieke, dat geboortekaartje! Prachtig retro tegenwoordig. :) En dan dat bewijsje, en zelfs de rekening! Mooi dat je dat nog hebt, koester het maar, het was een belangrijke dag voor je. ;) Hihi.

maandag, december 01, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Leuk log Mieke met al die oude
foto's! Ik zou willen dat ik mijn eigen geboortekaartje ook nog had. Ik ben een stuk jonger dan jou maar heb mijn eigen kaartje niet!
Goed bewaren!!!

Groetjesss,
beuzeblaadje

maandag, december 01, 2008  
Anonymous Anoniem said...

wat leuk zeg dat kaartje.ik heb niet een geboortekaartje.Tja mijn ouders ruimden denk ik snel alles weer gauw op prrrt beetje jaloers ik nu prrrt
Novelle

maandag, december 01, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Mooie oude foto's. Ook leuk dat je je oude gegevens nog hebt.

OT. Ik was dus in Bad Bentheim en moet nog even aan jullie denken. Maar ja, de treinen gaan voort. Wel een aardig idee dat wij daar op het perron stonden. Minder leuk is dat ze daar juist op dat moment aan de rails bezig waren.

maandag, december 01, 2008  
Blogger Vedat said...

Je mag wel trots zijn op dat geboortekaartje want in die tijd waren geboortekaartjes niet gebruikelijk. Nou ja, je bent ook, anders had je het niet op jouw weblog gezet.
Dat je voor btuine bonen bidt, dat kan ik me heel goed voorstellen. De tijd van de bruine bonen is weer aangebroken. Lekker, met spekjes en vette jus.

dinsdag, december 02, 2008  
Anonymous Anoniem said...

heee dit is leuk Mieke, je levensweg in gronologische volgorde verlucht met foto`s.
Hoe kan een mens zwerven hè......
Van Assen naar Dordrecht en waar zullen we je nog meer aantreffen ???
om vervolgens in Bad Bentheim terecht te komen.

dinsdag, december 02, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat een mooi geboortekaartje Mieke.
Heerlijk om in de oude foto's en papieren te duiken.
Jij hebt het bewijs dat je geboren bent en niet uit de rodekool komt een heerlijk logje dit.
Dag Bep

dinsdag, december 02, 2008  

Een reactie posten

<< Home