november 20, 2008

TOON 4

VANDAAG
.
Vandaag is de dag
Hij komt maar èèn keer
Morgen dan is het
Vandaag al niet meer
.
Niet zeuren, geniet
Van het leven , het mag
Maar doe het vandaag
Want vandaag is de dag.
.
BUIEN
.
Ik heb een dolle bui
Ik huppel door het groen
Die buien maak ik zelf
Kan niemand voor je doen.
.

CLOWN
.
Heb gewonnen en verloren
Heb gefaald een menig keer
Maar ik ben als clown geboren
Dat zit in je, zonder meer.
.
Hoe het 'in je' is gekomen
Wat ik was en wat ik ben
Ach, da's net als bij de bomen
De iep is iep, de den is den.
.
LENGTE
.
De ene man heeft maar een jaar of zeven
De ander honderd en geen centje pijn
Soms denk ik, als ik nadenk over leven
Ik had ook die van zeven kunnen zijn.
.
Dat was het dan.
Boekje is uit.
Lieve Nel, heel hartelijk bedankt hiervoor.
En zoals mijn schoonvader altijd zei:
Je moet nooit vragen wat krijg je er voor.
Maar altijd "hebbie nog meer?"

.


8 Comments:

Anonymous Anoniem said...

vandaag is de dag.....
schitterend gedichtje :)
zoveel positiviteit spreekt er uit zijn gedichtjes
bedankt voor het delen :)

donderdag, november 20, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Mieke, wat zou ik dit hebbedingetje graag zélf willen hebben. Gelukkig maken jouw scans me even goed blij. Toon... zo is er maar eentje!
Maak er een heerlijk Toondagje van, hé?
OT: de foto's zijn gemaakt tijdens het straattheaterfestival in de afgelopen Gentse Feesten

donderdag, november 20, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik zit vandaag is een trouwbui, nee wees gerust, niet van mezelf hoor. Daar ben ik toch veels te jong voor..

Love As Always
Di mario

donderdag, november 20, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Hahahahaha...leuke schoonvader!!
Lijkt Chris op zijn vader?
Jammer, jammer dat het uit is met de pret Mieke, je had van mij nog weken door mogen gaan met die gedichtjes van Toon! Ik heb er van genoten, bendankt!!

Tot morgen????
beuzeblaadje

donderdag, november 20, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik reageer maar even op al die Toon versjes bij elkaar Mieke. Want anders moet ik zo vaak hetzelfde zeggen. Ze zijn mooi. En ik ken ze van de boeken.

Je haalt er een hoop plezier uit en af en toe een wijze les.

Regenachtige groetjes van

Plato

donderdag, november 20, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Hij heet Piet.
Zij heet Jan.

Ze zijn met elkaar getrouwd maar mijn verstand zegt dat dat niet kan.

Denk niet dat ik heb liggen dromen
ze hebben ,volgens de krant, ook nog een kind bekomen.

Toen ik dat las was ik ontdaan
maar later bleek dat Jan vreemd was gegaan.

donderdag, november 20, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Jammer dat de gedichtjes voorbij zijn, Mieke.
Die clown...die heb ik vandaag in Deventer zien lopen...was een aktie van de Cliniclowns ;))
Veel plezier morgen!!!!!!!!!
Groetjes, Ria.

donderdag, november 20, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Hebbie nog meer :)

donderdag, november 20, 2008  

Een reactie posten

<< Home