november 13, 2008

ROMMELMARKT 2

En dan neuzen we verder.
Prachtig hoor, zo'n zilverbestek.
Maar ik zou het nooit willen hebben.
Wat een poetsen.
.

En natuurlijk waren er ook boeken.
Honderden boeken.
Deze man verkocht de boeken.
Hij had zo'n interessant gezicht, dat we hem op de foto hebben genomen.
.
Voor vrouwen die veel handwerken,
was er genoeg te bekijken.
Ik heb vroeger veel geborduurd, maar mijn vingers willen niet meer.
.
Voor mensen die er van houden............
Ik dus niet.
.
Oude platen, zullen er nog veel mensen zijn die daar interesse aan hebben?
.

Dit vind ik dus wel weer mooi.
Oude lampen en koper.
Maar.........ook veel poetsen.
Jullie merken het al wel, ik hou niet zo van poetsen.
.

Speelgoed voor de kleintjes en voor de grotere kleintjes.
.



Hier nog een paar enkele stukken,
die ik heel mooi vind.
Vooral die Bambi had ik zo mee naar huis willen nemen.
Maar oh je, waarheen met al die stofvangers.

.

14 Comments:

Anonymous Anoniem said...

leuk portret
die man lijkt een heet op André Hazes in zijn jongere jaren :)
Ik hou wel van neuzen op de rommelmarkt,
mits het niet teveel aanbod is van curiosa anders krijg ik kramp in mijn portemonee ;)

donderdag, november 13, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Oude platen zijn zeker nog in trek hoor, zijn echt mensen die daar voor gaan, je hebt zelfs hele platenbeursen, alleen voor LP's en singles.

En Miek houd jij niet van poetsen? Wat raar zeg hihihihihi

Groetjes
Bianc

donderdag, november 13, 2008  
Anonymous Anoniem said...

toch die ene aankoop gedaan
tot mijn grote spijt
verbleekte oude spulletjes
uit grootmoeders tijd
heb vanalles bij elkaar geharkt
voor mijn kraampje op de rommelmarkt

zwijgend op het grote veld
mensen komen en gaan
ben echt op alles verbereid
ga mijn grote slag slaan

sommige mensen kijk ik wel boos aan
willen alles voor een appel en ei
kan ze wel van mijn kraam af slaan
waarom maakt een rommelmarkt me ook weer blij?
© Summerfee

Jij hebt er blijkbaar van genoten Mieke, blij voor je dat je zo lekker rondneuzen kon!

donderdag, november 13, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Het is toch niet allemaal rommel, wat daar aangeboden wordt Mieke.
Mijn vriendinnen zouden er de dag van hun leven hebben, denk ik.
Juist bij alles, wat er gepoetst moet worden...ik denk, dat ze thuis een paar kaboutertjes rond hebben lopen *knipoog*
Ik zie ook wel leuke dingen, hoor.
Het houten speelgoed bijv. en het paard en ook die auto, die alleen geschikt is voor zonnig weer.
Daarom staat er vast ook een zonnetje op de motorkap????
Fijne dag, Miek....

donderdag, november 13, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat zou ik daar graag eens rondscharrelen. Het zilveren bestek is de Hildesheimer Rose en
wordt elke dag door mijn schoonzusje gebruikt.
Met zo'n gebaksvorkje smaakt de torte nog veel lekkerder.

donderdag, november 13, 2008  
Anonymous Anoniem said...

YO MIEKE EINDELIJK GELUKT....WAT EEN ELLENDE MET BEP MIJN LEP..
Leuk zo een rommelmarkt, ben geboren in een gezin waar pappa voddeman was en jarenlang op het Waterlooplein heeft gestaan, dat was mijn tweede huis, kun je je voorstellen dat rommelmarkten voor ons ( clau net zo hoor) totaal niet veilig zijn. Als we in Zuidwolde hadden gezeten waren we er zeker heen gerenden,,
liefs van leny

donderdag, november 13, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Zie dat m'n naam weer ijdel gebruikt word.
Wat had ik graag bij de boekenstal geneusd vind je soms de mooiste boeken tussen. Snuffelen mag ik graag op de rommel en vrijmarkten, maar onbezonnen wat kopen zoals vroeger nee dat doe ik niet meer. Zou ook niet weten waar ik het neer moet zetten. Geniet hier wel op afstand van jou foto's kom ik ook niet in de verleiding.
Groetjes Bep

donderdag, november 13, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Als jullie weer eens naar zo'n grote rommelmarkt gaan ga ik graag met je mee! Wat is hier veel te zien!!!!! Maar uh.....nu ben ik toch wel nieuwsgierig Mieke: Heb je ECHT niets gekocht?????

Doeiiii,
beuzeblaadje
OT:Moet zo weer werken, en heeeeel veel "op het programma" deze week, kom nauwelijks aan loggen toe!

donderdag, november 13, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ow heerlijk, neuzen op zo'n grote rommelmarkt. Je hebt leuke dingen gespot zo te zien. Die houten beesten beelden zijn mooi! Maar inderdaad, het gros van die pracht op rommelmarkten zijn vooral stofvangers, en als we minder hoeven poetsen, is dat altijd prima toch! Haha. Spaar je adem maar voor leukere dingen, dacht ik zo. :)

donderdag, november 13, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik mag gewoon nooit wat van Dinnetje meenemen.. Of tja.. of het moeten boeken zijn. Mmmm, bedenk me nu ineens dat ik laatst nog een boek heb gekocht in een 2de hands boekenwinkel. Ff denken waar ik die heb neergelegd.

Love As Always
Di Mario

donderdag, november 13, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Smullen op jullie rommelmarkt..
Wat een heerlijke dingen heb je gefotografeerd !
Ik ga voor dat paard...
Wel apart houden hè ? :))
Dag, Marjolein
@ Ik was ook erg stevig in mijn handjes(halve jongen) maar op die pop en serviesje was ik zuinig :))

donderdag, november 13, 2008  
Anonymous Anoniem said...

De man kon een broer van André Hazes zijn.
Als hij muziek zou verkopen dan was de tekst: ANDRE IS NIET DOOD HIJ LEEFT een goede publieks trekker.
Het is inderdaad een rommelmarkt die van alle markten thuis is.

donderdag, november 13, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Mmmmm. Leuk die rommelmarkt. Zo'n gitaar had ik wel willen scoren. Als ie niet te duur was.

Plato

zaterdag, november 15, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Mmmmm. Leuk die rommelmarkt. Zo'n gitaar had ik wel willen scoren. Als ie niet te duur was.

Plato

zaterdag, november 15, 2008  

Een reactie posten

<< Home