oktober 30, 2008

OP BEZOEK BIJ DE KINDEREN


Twee weken geleden waren we op bezoek bij Alex en Erna
Ze zijn verhuist naar hun nieuwe huis en wij waren daar nog nooit geweest.
Ze hebben twee katten.
Poes-poes en Tijger.
Poes-poes is een zwartwitte kater die Alex vanuit Duitsland mee genomen heeft.
Tijger is een rooie poes, die er later bij gekomen is.
.

Poes-poes hebben we alleen maar van af een paar meter kunnen zien.
Die is niet zo vrijerig.
Maar Tijger des te meer.
.

Tegen de middag zijn vader en zoon er op uit gegaan om een paar foto's te schieten.
Alex had mijn kamera mee.
.

Chris moet wel een mooi objekt zijn om te fliepsen.
Ik doe het ook zo graag en Alex ook.
.

Mooi plaatje deze met het water.
.

En dit is Alex,
vrij als een vogel in de lucht.
.

Ik wou dat ik een vogel was
Ik wou dat ik een vogel was,
en heel goed vliegen kon.
Een stukkie op me ruggetje
heerlijk in de zon.
.
Heel hoog daar in de hemel,
daar waar de wolken zijn.
Dan met een rotgang naar benee,
dat lijkt me echte gijn.
.
Ik scheer dan met mijn buikie,
bijna langs de grond.
En vlieg dan nog een beetje,
daarzo in het rond.
.
Ik schiet dan als een vuurpijl,
met een bloedgang weer omhoog.
Het zou een vaartje wezen,
wat er zeker niet omloog.
.
Ik zou dit zeker doen,
zeker keer op keer.
En als ik dan ging slapen,
had ik me daggie weer.

.
Henk van Zijp.

.

17 Comments:

Blogger Chris said...

Kon Alex niet iets anders fotograferen? Van de andere kant gezien vindt ik het ook wel leuk!
Zo wordt ik misschien nog eens heeeeel beroemd! Hihihi

donderdag, oktober 30, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Het lijkt me een fijne dag te zijn geweest, Mieke, en de foto's zijn stuk voor stuk toppertjes!

donderdag, oktober 30, 2008  
Anonymous Anoniem said...

leuk om te zien dat vader en zoon hobby delen
ik zou ook foto's van mijn vader maken als ik m voor mijn lens kreeg :)
mooie natuurfoto's ook
heerlijk heiig!

donderdag, oktober 30, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Dus ook voor Alex is Chris belangrijk.. Dat moet hem toch dubbel goed doen.

Love As Always
Di Mario

donderdag, oktober 30, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat een lief logje, waar de liefde voor je kinderen van af spat
Mooie fotos

donderdag, oktober 30, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Haha...Chris in de spotlights. Leuk hoor;))
Het gedichtje spreekt me heel erg aan..zo'n vogel zou ik ook wel willen zijn.
De eerste twee foto's zijn ook prachtig...wat een vrijkont is die Tijger zeg!!!!!

donderdag, oktober 30, 2008  
Blogger Els said...

Leuk die rooie katten. Ze zijn anders dan andere katten. Ik weet niet wat het is hoor.

donderdag, oktober 30, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Dat is dus nog steeds nagenieten voor jou. Dat is het mooie van fotograferen, je hebt de beelden steeds weer bij de hand. Mooi gedicht!

donderdag, oktober 30, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Gezellig zo'n dagje met familie en poezen. En met bijna iedereen aan het fotograferen hou je er nog een herinnering met veel zichtpunten aan over ook :-)

donderdag, oktober 30, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Mooi dagje, zo tussen de kinderen. Fijn en vertrouwd. Mooie foto's. Maar wat een decor dan ook. Daar wil je wel graag klikken.

Plato

donderdag, oktober 30, 2008  
Anonymous Anoniem said...

ik heb weer heerlijk genoten van je mooie log.
Dank je wel voor het mee genieten. Dag dag swing groetjes,

donderdag, oktober 30, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat een geinig gedichtje Mieke!
En ja die man van jou......is een
heus fotomodel he? Ik zal binnenkort eens om zijn handtekening vragen want als hij dan ECHT beroemd gaat worden.... heb ik die al vast "binnen"!!

Groetjessss,
beuzeblaadje

donderdag, oktober 30, 2008  
Anonymous Anoniem said...

gezellig mieke,
zo'n bezoekje, en je komt tóch met foto's thuis:-)

wat een lieve poezen, je snapt dat ik voor de rooie val hé.

donderdag, oktober 30, 2008  
Anonymous Anoniem said...

hmmm ja bij de je kinderen vertoeven mooier is er niet .
Novelle

donderdag, oktober 30, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Je begint je log over twee katten waarvan ze er een poes poes noemen.
Ik weet niet beter dan je hebt katers (kat) en poezen (poes).
Dus leg mij nu eens uit waarom je een kat een poes noemt.
Verder ben ik van mening dat je een man hebt (fotografisch gezien) uit duizenden.

donderdag, oktober 30, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ha Mieke,

Wat een mooie kater is Tijger,
Hij lijkt sprekend op onze Puzi, die we uit Oostenrijk hebben mee genomen.
En volgens mij is Tijger net zo aanhankelijk. oma

donderdag, oktober 30, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik weet niet hoelang de kinderen al in dat huis wonen maar het is natuurlijk altijd te laat om op bezoek te gaan .
Ik kan me indenken dat je hier erg naar uitgezien hebt.
en..........
Hmmmmmm....nou ja..ik vind Chris ook heel geschikt als fotomodel zeg.

vrijdag, oktober 31, 2008  

Een reactie posten

<< Home