oktober 28, 2008

KOE GRAS EN MEER



in de grote stille weide

dichtbij hier, in ‘t ver vandaan

waar er koeien loeien

en er boe te roepen staan ;

wordt er gras gevreten

van je ras, ras, ras

gras gras gras, en nogmaals groen

en bij veel van het meeste gras

door het dagelijks laten en doen

( pff….even een pauze inlassen )

komen de nodige uitlaatgassen

wordt ‘t eten vaak weer uitgescheten

samen met een grote lange plas

maar…..aan de buik en tussen poten

- er zo helemaal bij past -

hangt een zak, een hele grote

met vier kraantjes er aan vast,

gras gras gras komt ook daaruit

met een uitgemolkt geluid

maakt ze een witte straal…

zo…we zijn weer op

de hoogte…..

allemaal

.

Foto en gedicht uit het net.

11 Comments:

Blogger Els said...

oooooooooh wat ligt hij daar heerlijk tegen dat warme koeienlijf aan

dinsdag, oktober 28, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Koeien zijn leuk toch...

Love As Always
Di Mario

dinsdag, oktober 28, 2008  
Anonymous Anoniem said...

De foto is om te gillen, Mieke.
HEERLIJK...om zo samen met een dier te kunnen rusten....
Het gedicht is ook heel geinig.

dinsdag, oktober 28, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Koeien zijn zooooo leuk, heerlijk zo'n knuffelkoe

dinsdag, oktober 28, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Héérlijk, zowel de foto als de tekst!
Maak er een fijne dag van Miekelief!

dinsdag, oktober 28, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Leuk koeienlogje Mieke,
fijne dag gewenst!

dinsdag, oktober 28, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Daar wordt je dan lekker melkerig van vind je ook niet???Heerlijk toch om zo een koe in het zonnetje ( waar o waar) te zetten??
Lieve lieve koe, o zo mooie ogen
die geen mens ooit heeft bedrogen
maar alleen omdat wij zo nodig willen
slopen wij de koeien voor de billen
eet geen vlees is mijn mineur
dan blijft de koe de koe
en ik houd op met mijn gezeur.
LIEFS VAN LENY

dinsdag, oktober 28, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Zo, die ligt er lekker bij. Grappige foto. Dat zie je niet vaak zo.

Mieke, ik weet niet wat er is veranderd, maar onder naam en url krijg ik geen reacties meer op je scherm. Ik krijg een beveiligingsscherm en als ik dat aanklik kom ik in een looping terecht.

Nu probeer ik het maar anders. Maar dan weet je dat ik je niet vergeten ben.


Plato

dinsdag, oktober 28, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Het is nu een beetje koud buiten om zo te gaan liggen!
Misschien komende zomer?
Paul

dinsdag, oktober 28, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Het gedicht en de foto zijn om te gillen.
Van plezier heb ik tijdens het lezen lopen te klapperen met beide billen.
Ria stoof van schrik de keuken uit.
Ze vroeg me wat is dat voor vreemd geluid.
Ik heb het haar toen uitgelegen.
Waarna ze reageerde met: "Oh Jan, jou kont is een ware zegen."
Daarna lagen we beiden dubbel van de pret.
Sorry Mieke, maar er is geen tweede couplet

dinsdag, oktober 28, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Hahahahaha wat een tekst Mieke!
En als ik daar dan ook nog eens de reactie van Oldtimer achter aan lees........ ik kom niet weer bij op de late avond! Tijd om net als dat kereltje daar te gaan slapen.
Maar dan niet tegen zo'n koeienlijf!

Welterusten,
beuzeblaadje

dinsdag, oktober 28, 2008  

Een reactie posten

<< Home