oktober 16, 2008

Driländersee 4

Als de zomer haast voorbij is
Staat de herfst al voor de deur
Dan krijgen alle groene blaadjes
Stuk voor stuk een nieuwe kleur
.
Soms gaat dat een beetje langzaam
Elke dag een blad of twee
Als de boswachter dus tijd heeft
Helpt hij graag een handje mee.
.
Hij staat urenlang te zwoegen
Met een verfbord en penseel
En hij maakt de groene blaadjes
Rood, oranje, bruin of geel.
.
Eindelijk het laatste blaadje
Nu zijn alle bomen klaar
En als de blaadjes straks gaan vallen
Harkt hij alles bij elkaar.
.



.

15 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Mooi geschreven en mooi op de foto..... hier heeft het zo gewaaid gisteren, dat de helft van de bladeren al weer op de grond liggen. Het begint nu al echt kaal buiten te worden.

Love As always
Di Mario

donderdag, oktober 16, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Mooie foto's en een knappe tekst erbij Mieke! Op die manier wordt de herfst toch nog te pruimen...
Prettige dag lieve meid, geniet er van!

donderdag, oktober 16, 2008  
Anonymous Anoniem said...

schitterende kleuren hé mieke, hier word ik zelfs stil van :-)

donderdag, oktober 16, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat een prachtige versjes heb je toch altijd!
En wat een kleurenpracht die bomen hè.

donderdag, oktober 16, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Dat bos ziet er mooi vlammend uit, Mieke.
Als ik naar buiten kijk, zie ik nog overwegend groen blad, maar dat zal wel anders zijn als ik terugkom van vakantie.
Ik piep er even tussenuit.
Doe jij in de tussentijd kalm aan meisje...????
Tot over een dag of 10...
Dikke knuffel van Ria.

donderdag, oktober 16, 2008  
Blogger Els said...

Wat een mooie kleuren he

donderdag, oktober 16, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Prachtig Mieke! Hier geniet ik van. Zowel van de foto's als van de tekst. ;-)

donderdag, oktober 16, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Hier liggen bijna alle blaadjes al op de grond.
Harken is er niet meer bij. Gisteren waren ze met de bladblazer de bladeren tussen de struiken aan het blazen.
Verwonder me steeds weer over je mooie foto's en teksten erbij.
Fijne dag nog Bep

donderdag, oktober 16, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik zie helaas nog geen foto's maar mijn verbeelding doet de rest wel en de commentaren van de andere bloggers geven mij wel een indicatie hoe mooi het is, buiten het feit dat chris ook mooie foto's schiet...Zolang hij maar niet op mij schiet.,.'
Knuf van leny

donderdag, oktober 16, 2008  
Anonymous Anoniem said...

JA IK ZIE DE FOTO'S NOU, ZE ZITTEN HIER BIJ ZIGGO/ESSENT/CASEMA ENZ NOG STEEDS TE ROMMELEN, WORDT ER ECHT APPELIG VAN,,.,'MOOIE FOTO'S,
LIEFS VAN LENY

donderdag, oktober 16, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Een mooie tekst in combinatie met de foto's!
Ik ben iedere morgen blad aan het vegen en wonder boven wonder als ik een uur later weer kijk liggen er weer evenveel.
Dus vertel me nooit dat de wonderen de wereld uit zijn.

donderdag, oktober 16, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Het is nu wel echt herfst,
aan de kleuren op jouw foto's te zien. Mooi hoor en de tekst maakt het helemaal af.

donderdag, oktober 16, 2008  
Anonymous Anoniem said...

zozo jij weet de herfstkleurtjes wel te vinden zie ik zo.mooi hoor!
Novelle

donderdag, oktober 16, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ha Mieke,

Vandaag waren we op de veluwe, daar waren de bomen ook zo mooi gekleurd. oma

donderdag, oktober 16, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat een mooi goudgeel bos. Wat een herfstkleuren. Wat is de afscheid nemende natuur toch geweldig om te zien.

vrijdag, oktober 17, 2008  

Een reactie posten

<< Home