oktober 04, 2008

Stekelvarkentjes wiegelied


Suja, suja, Prikkeltje, daar buiten schijn de maan
Je bent en stekelvarkentje, maar trek het je niet aan
Je bent een stekelvarkentje, dat heb je al begrepen
De leeuwen hebben manen en de tijgers hebben strepen
En onze tante eekhoorn heeft een rooie wollen staart
Maar jij hebt allemaal stekeltjes en dat is zoveel waard.
.

Slaap mijn kleine Prikkeltje, dan word je groot en dik
Dan word je net zo'n stekelvarken als je pa en ik
Het olifantje heeft een slurf, de beren hebben klauwen
De papagaai heeft veren van die groen en die blauwe
En onze oom giraffe heeft een hele lange nek
Maar jij hebt allemaal stekeltjes en dat is lang niet gek.
.

Suja, suja, Prikkeltje, het is al vreselijk laat
Jij bent het mooiste stekelvarkentje dat er maar bestaat
De poezen hebben snorren en daar kunnen ze door spinnen
De koeien hebben horens en de vissen hebben vinnen
En onze neef de otter, heeft een bruin fluwelen jas
Maar jij hebt allemaal stekeltjes
en die komen nog van pas.
.
Annie M. G. Smidt

.

15 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Mooi gedicht, Annie is en blijft een begenadigd poeet. En jij wist het goed te brengen op je blog, Mieke!
Rustig, stekelvrij weekend wens ik jou!

zaterdag, oktober 04, 2008  
Anonymous Anoniem said...

daar kan je je stekeltjes eens lekker mee opzetten :)

zaterdag, oktober 04, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat een grappig versje, had het nog nooit gehoord.
En die stekeltjes uit Nordhorn vind ik erg leuk, vind het zo'n mooi geluid als ze alle stekeltjes rechtop zetten, rtttssss

zaterdag, oktober 04, 2008  
Blogger Els said...

Die stekeltjes hebben ze hard nodig.
Als ze geen stekels hadden waren het gewoon varkens en voor je het weet waren het karbonaatjes.

zaterdag, oktober 04, 2008  
Blogger Els said...

Die stekeltjes hebben ze hard nodig.
Als ze geen stekels hadden waren het gewoon varkens en voor je het weet waren het karbonaatjes.

zaterdag, oktober 04, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Daar kun je nog een stekeltje aan zuigen....

Love As Always
Di Mario

zaterdag, oktober 04, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Van Annie M.G.Smidt,nou deze kende ik nog niet .leuk zeg vooral met die mooie plaatjes erbij

Novelle

zaterdag, oktober 04, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Het versje is leuk, maar de beestjes zijn dat ook, Mieke.
Fijne zondag nog.
Groetjes, Ria.

zaterdag, oktober 04, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Leuk Mieke! De gedichtjes van Annie zijn ook echt tijdloos hè, en voor jong en oud!

zondag, oktober 05, 2008  
Anonymous Anoniem said...

ja....toen ik het las dacht ik...die ken ik....maar lang ...lang vergeten was het.
Wat een lief versje.

zondag, oktober 05, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik heb er nooit van gehoord maar het is een erg mooi gedichtje.

Ria heeft, je ziet ze niet, ook van die stekeltjes en als ik het, volgens haar, te bont maak dan zet ze haar stekeltjes op.
En ik kan je vertellen dat ik dan snel overschakel op de witte was.

zondag, oktober 05, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat een super lief vers bij deze
werkelijk schitterende foto's Mieke!

Zal ik nog zeggen "welterusten" of lig je al uuuuuren op één oor?

Trusten,
beuzeblaadje

zondag, oktober 05, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Leuke combinatie tussen jouw foto's en dat gedicht. Ik kende dat gedicht nog niet van AMG.

Mooie serie foto', Mieke.

maandag, oktober 06, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat een mooi versje en mooie foto's van de stekeltjes. zit hier gewoon te gapen maar moet door een heel druk weekend nog een hoop doen. Als ik vanavond niet kan slapen lees ik je versje nog een keer.
Groetjes Bep

maandag, oktober 06, 2008  
Anonymous Selma said...

Al's Klein meisje in Den Helder heb ik dit gedichtje 1x gehoord en het is me altijd bij gebleven. De woorden was ik grotendeels vergeten. Nu ben ik 62 , woon in Australie en via google zacht ik het op. nu kan ik het mijn kleinkinderen sturen. Sweet memories geweldig

vrijdag, februari 24, 2012  

Een reactie posten

<< Home