november 19, 2008

TOON 3

GELUK
.
Het heeft geen enkel nut
Te juichen of te morren
Je ziet de bloemen die je plukt
Toch mettertijd verdorren
De grote kans schuilt altijd weer
In 't omgaan met je kansen
Als het geluk jou kant op komt
Dan moet je er mee dansen.
.
AFSCHEID
.
De laatste avond stond hij daar
In't felle witte licht
Hij kreeg een daverend applaus
Toen viel het voordoek dicht
.
Hij staarde in de spiegel naar
Zijn laatste witte kop
Toen haalde hij de schmink eraf
En sprak "het zit erop".
.

ZIEN
.
Het leven heeft mij dag aan dag
Heel duidelijk laten blijken
De mooiste dingen die je ziet
Die zie je, zonder te kijken.
.
Ze blijven bij je bovendien
Je hebt ze met je hart gezien.
.
LEVEN
.
Ik doe geen poging om het leven uit te leggen
Ik voel de warme hemel en de koude hel
Ik weet dat ik het toch in woorden niet kan zeggen
(en onder ons gezegt) wie kan dat wel.
.
Het ware grote - is te groot
Voor vorm of kleur - voor woord of noot.

.

8 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Toon Hermans
Toon kon zo leuk dichten
Over Sinterklaas en achternichten
Altijd sloeg hij de goede toon aan
Zelfs in zijn verdriet
blonk een vreugdetraan!
© Roland Danckaert

woensdag, november 19, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Mooie teksten heeft die Toon toch nog he.

Love As Always
Di Mario

woensdag, november 19, 2008  
Anonymous Anoniem said...

%@&@GRRRRRR+$@@#!WX!@!@#@!#

en zo brom ik nog effe door ....

mag als je oma bent ...

;))))))))))))))))))))))))))))))))

woensdag, november 19, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat kan die toon dichten...geweldig
De kunst van het weglaten :))
Dag, marjolein

woensdag, november 19, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Heerlijk als je zo schrijven kan als die toon dat deed
Mooi.

woensdag, november 19, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Er is er maar één die kan schrijven op de toon zoals die van Toon en zijn naam is Toon Hermans.

woensdag, november 19, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Zo dat waren een heleboel Toontjes voor mij want ik heb je laatste 2 loggen in één keer gelezen! Maar het zijn nooooit te veel Toontjes Mieke! Elk vers van Toon is leuk en ik lees ze altijd met plezier!
Ik hoop dat je er nog veeeel meer voor ons hebt!

Groetjesss,
beuzeblaadje

woensdag, november 19, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ha Mieke,

Toen Toon ouder werd sprak hij ons steeds meer aan, een vertolker van het hart werd hij. oma

ot. Hartelijkdank voor de felicitatie, het was een gezellige verjaardag. Schatarina

donderdag, november 20, 2008  

Een reactie posten

<< Home