november 17, 2008

TOON HERMANS

Mijn schoonzus uit Nederland heeft
bij het opruimen van de boekenkast,
Een boekje gevonden van ons aller Toon.
Dit boekje heeft ze vroeger eens van haar dochter gekregen
en omdat ze weet dat ik gek ben op Toon,
heeft ze het mij doorgescant.
Er staat niet bij wie de tekeningetjes gemaakt heeft.
.
Lengte
De ene man leeft maar een jaar of zeven,
de ander honderd en geen centje pijn,
soms denk ik, als ik nadenk over leven,
ik had ook die van zeven kunnen zijn,
,
Gedichtje
Hij schreef een klein gedichtje,
het had niet veel om handen.
Maar het had iets van een lichtje,
dat in het donker brandde.
.
Geen kip
We kijken met miljoenen
naar èèn bal in't stadion,
maar morgenochtend kijkt geen kip,
naat 't opgaan van de zon.
.
morgen meer

.

16 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Altijd heerlijke gedichtjes van Toon
Wat een mooie vondst :)

ps ik kijk liever naar de opkomende zon, als naar een balletje in het stadion hoor :)

maandag, november 17, 2008  
Blogger Els said...

Wat leuk met de tekeningen erbij.

maandag, november 17, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Volgens mij ging Toon naar een ander stadion dan dat ik heen ga.

Love As Always
Di Mario

maandag, november 17, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Heerlijke ware en klare gedichtjes, die van Toon.
Dat wordt dus de hele week smullen bij en met Toon :))
Dag, Marjolein

maandag, november 17, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Dit is gewoonweg een pràchtig hebbedingetje! Blij het te hebben gezien, en benieuwd naar de rest! Maakte Toon de tekeningen niet zelf?
Maak er een fijne maandag en week van Mieke!

maandag, november 17, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat enig!!!!!
Ben heel benieuwt naar de rest.

fijne dag van sary en de bengels

maandag, november 17, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Leuk zo'n oud boekje van Toon.
Ik heb laatst een boekje van Toon bij de kringloopwinkel gekocht...
Ik hou ook van zijn alledaagse gedichtjes.
Is genieten, hè?
Groetjes, Ria.

maandag, november 17, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik had zo'n dik boek van Toon op mijn vakantieadres op Schier. Daarin tekende en dichtte hij.

Daarom denk ik dat hij deze plaatjes ook tekende. Ze lijken erg op zijn stijl. Zoals je weet schilderde hij nl. ook.

Moet op internet terug te vinden zijn, maar ik denk dat ze wel van hem zijn.

Plato

maandag, november 17, 2008  
Anonymous Anoniem said...

wat een geweldig leuk boekje zeg
die tekeningen bij de versjes zijn echt leuk!

maandag, november 17, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Leuk die gedichtjes van Toon!
Vooral die over de "lengte van het leven" vind ik mooi, heb hem zelf ook ergens hangen!

Is het kruisje uit je vorige log nog opgehaald Mieke?

Groetjessss,
beuzeblaadje

maandag, november 17, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Goh Mieke dit boekje licht hier altijd naast me bij de computer.
Ik heb dit boekje van m'n zoon gehad en kijk er iedere dag even in. Daarom hier een versje wat er ook in staat.

Ik

Ik ben een piepklein stukje
van het wonder
en boven mijn pet gaat zò veel mèèr
dan er onder.

Dag Bep.

dinsdag, november 18, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Lengte
De ene man leeft maar een jaar of zeven,
de ander honderd en geen centje pijn,
soms denk ik, als ik nadenk over leven,
ik had ook die van zeven kunnen zijn.

Mag ik dit gedichtje meenemen naar mijn weblog Mieke?

dinsdag, november 18, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Toen ik vanmorgen naar buiten keek zag ik de haan op één van onze kipjes wippen.
En terwijl ik daar stond zat mijn geliefde in de keuken te haken maar het één het niets met het ander te maken.

Daar kan Toon niet tegen op!!

dinsdag, november 18, 2008  
Anonymous Anoniem said...

De tekeningen zijn ook door Toon gemaakt!
Leuke gedichtjes, erg aansprekend!

woensdag, november 19, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Geweldig Mieke! Als echte 'Toonfan' doe je mij hier een groot plezier mee.
De tekeniningetjes zijn van Toon zelf!

donderdag, november 20, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Geweldig Mieke! Als echte 'Toonfan' doe je mij hier een groot plezier mee.
De tekeniningetjes zijn van Toon zelf!

donderdag, november 20, 2008  

Een reactie posten

<< Home