november 18, 2008

TOON 2

BAL
.
Ben niet bepaald een plannerig tiep
Mijn leven liep, zoals het liep
.
Toen ik het merkte liep het al
Het rolde verder als een bal
.
En ik......wat ik er zelf aan dee?
Ik dee niet veel....ik rol maar mee.

.
SPREUK
.
O, ik denk nog vele malen
Aan die spreuk van ome Piet
"Het leven is geen pretje" zei di
Wat het wel was, wist'ie niet.
.

TIJD
.
Ik heb in al die jaren
Niet èèn concert gemist
't Is tijd om uit-te-blazen
Zo sprak de trompetist.
.
IK
.
Ik ben een piepklein stukje
Van het wonder
En boven mijn pet gaat zoveel minder
Dan eronder.

.

14 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Die tekening boven het stukje spreuk is wel grappig om te zien.

Love As Always
Di Mario

dinsdag, november 18, 2008  
Anonymous Anoniem said...

wat een leuk boekje van Toon , met eigen tekeningetjes ......nooit gezien dit werk van em !!
OT:
ja heb weer gelachen vanmorgen ...moest mijn muis testen ;)))))

dinsdag, november 18, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Toch mooi om dit bij jou te lezen. M'n zoon was nog jong toen hij me dit boekje gaf. Hij had net zolang gezocht tot hij iets speciaals voor moederdag had.
Deze spreuk heb ik aan de muur hangen.

Je hebt iemand nodig
stil en oprecht.
die als het er op aan komt
voor je bidt of voor je vecht
pas als je iemand hebt
die met je lacht en grient
dan pas kun je zeggen:
'k heb een vriend.

Toon

Liefs Bep

dinsdag, november 18, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Je wordt bedankt, maar mijn muis is ook goed getest hoor!Is dat mijn goeiemorgen.....We zijn alweer grieperig allebei, gaat lekker zo. Heb gister mijn proefdruk van mijn nieuwe boek binnengekregen, kikke man, spooky en spannend. Wordt waarschijnlijk januari of eerder, hangt van de redactie daar af...Maar ik ben tevreden over de lay-out en morgen komt dat intervieuw in de krant, ik fiedeljep het met foto en al naar je toe....Ken je lachuuuuu. Moest gisteren mijn ogen laten testen, zijn die verdikkie 50 procent achteruit gegaan, kan door de suiker komen maar ik schrok mij kapot. Direct loop ik met jampotglazen door het huis, nou dan kom ik echt nooit meer buiten als missis Magoo!!!
Ga morgen toch naar de huisarts ( uitstrijkje) en laat gelijk mijn suiker prikken...Kan ook vermoeidheid zijn omdat het laat in de middag was...
Zo nou nog bedankt voor die mooie ppsjes, maar de helgt krijg ik niet open. dus ik doe het maar met de kleine fotos en vergroot die zelf, clau vertaalt ze wel. Heerlijk hé die ouwe doos dingetjes van Toon Hermans, geheid dat velen van ons deze niet eens kennen.Genieten met een grote G..
liefs van leny en claudebau en charrebar....

dinsdag, november 18, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik vind ze heerlijk Mieke, die kleine gedichtjes.
Vooral die van de bal spreekt me aan.
De tekeningetjes zijn inderdaad van hemzelf...ik heb het even opgezocht.
Jij zit vast de hele tijd te glimlachen bij het lezen.
Dat doet je goed, hè?
Groetjes, Ria.

dinsdag, november 18, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat leuk dat boekje....en hij kan er wat van hè....paar regels en de spijker op de kop!

dinsdag, november 18, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat een geweldige boekje.
Toon raakt je steeds maar weer,
met een paar zinnen.
De bal spreekt me erg aan,
omdat ik hier ook moet door rollen hihihi.
GEWELDIG!!!!!!!!!!!!

dinsdag, november 18, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Weer zulke geweldige *Toontjes*
Ik heb vanmorgen nog een ceedee van hem gedraait.
Echt die man was een wonder.
Heb je het Toon Hermans gala gezien??
Dat zou ik zo graag op dvd willen hebbe.
er staat wel het een en ander op You tube.


Daarom geef ik geef je een paar linkjes voor het geval je het niet gezien hebt......

http://nl.youtube.com/watch?v=ZsZQJJJloho&feature=related

http://nl.youtube.com/watch?v=u3x0JUTQQnE&feature=related

http://nl.youtube.com/watch?v=nd8F6E9vcd4&feature=related



Bedankt voor je reactie Mieke.........XXXXXX

dinsdag, november 18, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Zalig, die kleine rake puntgedichtjes.
Ga zo door :))
Groetjes, marjolein

dinsdag, november 18, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Kunstgebit.

Ik reinig mijn kunstgebid in een bakje water.
En als ik, terwijl het daar in ligt honger krijg, dan denk ik ach... we eten gewoon iets later.

Muisjes.

Je ziet mijn muis werkt weer voor meer dan 100%
Terwijl hij sprak keek hij even aan de voorkant onder zijn hembt

dinsdag, november 18, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Trouwens, dat oude mannetje was een oude vrouw !!
Dag, marjolein

dinsdag, november 18, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Leuke gedichtjes, ik ben niet zo'n lezer van grote teksten maar dit kan ik wel smaken.

dinsdag, november 18, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik vind dit echt een geweldig leuk boekje :)
Met zulke passende grappige tekeningentjes
Echt leuk

dinsdag, november 18, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Hij is en blijft een gróte meneer!

woensdag, november 19, 2008  

Een reactie posten

<< Home