december 08, 2008

VROEGER 2

__________________________________
OT:
Nadat ik me gisteren kostelijk geamuseerd heb
om jullie antwoorden, gaan we nu weer verder
met vroeger.
_________________________________


Hier lig ik dan, bij oma op schoot.
Broer Joop staat rechts van oma
en links, een beetje achter oma is mijn jongste oom Ton.
Jongste broer van mijn moeder.
Joop en Ton schelen maar een paar jaar,
dus zij waren vroeger veel tesamen.
.
Ja Joop. vasthouden die zus van je.
Terwijl Joop en Els hele rustige bedachtzame kinderen waren,
Was ik altijd druk in de weer.
Altijd vlot met de bek en nooit zo als
de anderen me wilden hebben.
(En als ik eerlijk ben, is dat nog zo.)
Ik liep al met 9-10 maanden en ik denk dat mijn ouders
de handen vol aan mij hadden.
.
Issie niet schattig deze foto?
Wat kijken we elkaar verliefd aan he?
.
Nou, daar zit ik dan.
In de gevangenis.
Zo werd ik met mooi weer naar buiten getransporteerd.
Lekker in de frisse lucht.
Geniet jij maar.
.
Mijn baby tijd is nu voorbij
Ik werd al snel een peuter
Ook deze tijd die ging heel snel
Opeens was ik een kleuter
Mijn vinger laat het duidelijk zien
Dus luister wat ik zeg
U heeft het wel gehoopt mischien
Maar 'k ben nog lang niet weg

.

15 Comments:

Blogger Els said...

wat een schatje was je vroeger.

maandag, december 08, 2008  
Blogger amy said...

ja hup in het gevang met jou!
toen al zo'n bijdehandje
gelukkig/helaas zijn het 2 mannetjes
lekkere grapjas dat je bent!

maandag, december 08, 2008  
Anonymous Anoniem said...

wat een heerlijke foto's
die van jou en je broer is zooooo lief!!!

maandag, december 08, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Dat die Chris al zoveel jaar naar je moet luisteren zeg. Ik heb het met hem te doen ;-)

Love As Always
Di Mario

maandag, december 08, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Bij een oude foto

dertig was ik
(in 1963 was ik niet lelijk)
de vrouw die me fotografeerde zei:
nu moet je aan mij denken
ontspan je lippen

een gescheiden vrouw
met vier aardige katten
maar even dominerend
als mijn Duitse hospita
dus hield ik flink afstand

ze had een donkere kamer
waarin ze mij heeft ontwikkeld
zelfs uitvergroot
(later ingelijst
hoelang heb ik op haar buffet
gestaan?
wat heeft ze ernaar starende
gedaan?)

onlangs toonde ik iemand
die foto
hij vroeg:
is dat je zoon?
© Frans Pointl
*wink, big smile*

Prachtige, nostalische logjes schotel je ons voor! Dank je wel, Mieke!

maandag, december 08, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Leuk hoor, al die oude foto's.
Zo zie je maar weer, wie wat bewaart heeft wat.
Je was wel een heel mooi meisje Mieke.

maandag, december 08, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat een geweldige, maar ook dierbare foto`s laat je ons zien...foto 3,4 stelen de show !
Mooie serie en morgen verder ???
Dag, marjolein

maandag, december 08, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Heerlijk al die oude foto's een stukje geschiedenis waar niemand aan kan komen.
Heerlijk Mieke,
liefs van leny

maandag, december 08, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Het is een genot om naar te kijken, Mieke.
De ondeugd straalt van die laatste foto af....daar hou ik wel van.
En die spijlen...die hielden jou vast niet tegen.
Groetjessss....Ria.

maandag, december 08, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Woooow Mieke je was gewoon een "pop"!!!! SCHITTEREND!!
Ook de foto's waarop je net "baby-af" bent zijn geweldig. Wat een rijk bezit om zoveel foto's van vroeger te hebben. Ik blijf me hierover verbazen!! Op de foto die ook op je log staat zie je er inderdaad uit als een meiske wat goed weet wat ze wil! Kan me voorstellen dat ze aan jouw de handen vol hadden! Je was er beslist eentje waar ze er geen 5 van hadden gewild hahahahahaha...

Maar uhe....... ik hoop dat je met nog heeeeel veel van dit soort foto's komt, puur genieten!!

Doeiiiii,
beuzeblaadje

maandag, december 08, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik heb vroeger altijd graag een zusje willen hebben maar als ik je verhalen zo lees dan denk ik vaak: "Wat ben ik blij dat ik dat nooit aan mijn vader heb verteld!"
Je moet er toch niet aan denken dat hij er zo één als jou bij de Edah had gekocht!
Ik krijg steeds meer bewondering voor Chris!

maandag, december 08, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat heb je op de laatste foto een snoezig truitje aan zeg.Ik vind die oude babykleertjes zo mooi.
leuk logje Mieke
Novelle

maandag, december 08, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Op die bovenste foto zou ik zweren dat Ton er ouder uitziet als Joop. Mooie foto's weer. De volgende keer weer? Want we willen je zien groeien. :-) Die andere logjes komen wel weer.

maandag, december 08, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ha Mieke,

Practhig weer, net of onze oma zie.
De box is een geweldige uitvinding.
Wij liepen ook wel aan een lijn die zat vast gemaakt aan de waslijn. oma

maandag, december 08, 2008  
Blogger Vedat said...

Wat leuk, je zou zeker zo weer klein willen zijn, als je naar de foto's kijkt.

donderdag, december 11, 2008  

Een reactie posten

<< Home