december 03, 2008

OUD 7

_________________________
In ongeveer 1956 zijn we verhuisd naar Gorinchem.
Daar weet ik nog heel veel van, ik was ja ook al 10 jaar
toen wij daar heen vertrokken.
.
OT: Ik had hier boven eerst 1960 staan,
maar dat klopt niet helemaal.
Ben een beetje met de jaartelling door elkaar gekomen.
Bedankt Vedat.
.
de Dalenpoort
.
Eindpoort
.
Eindpoort
.
School
.

Meneer Bloot
Met deze foto ben ik heel gelukkig.
Ik vond hem in internet en het is de hoofdonderwijzer uit mijn tijd.
Ik weet het nog goed.
Neem een stelletje 10-11 jarige meisjes bij elkaar,
die dan elkaar vertellen dat meneer Bloot
getrouwd is met mevrouw Naaktgeboren.
Dan krijg je een heleboel gegiegel.
.
Een schild in alle nood
Arie Bloot was tientalle jaren hoofdonderwijzer
van een christelijke school in Gorinchem.
Jarenlang heeft hij de christelijke school
op eigen kosten draaiende gehouden
en daarbij mogen bemerken,
dat de Heere een schild is in alle nood.
Het grote vertrouwen op God
van deze man, is ontroerend
en beschamend.
zijn omgeving merkte kennelijk
in hem op, dat hij een man
van zielenadel was.
.



Dit was het huis waar wij woonden.
Het was voor ons kinderen een heerlijk plekje,
waar je veel kon beleven.
Achter het huis was de tuin
daarachter was een grindpad, dan een sloot (waar ik heel veel kikkerdril uit gehaald heb)
daarachter een voetbalveld,
dan kwam er een speeltuin en dan een zwembad.
Nou, is dat een mooi plekje voor kinderen of niet?
.
In de speeltuin was ook een theater groepje met zangkoor.
Daar was ik dus ook bij.
Ik moet hier ook nog ergens staan, maar zou niet weten waar.
Ik heb 1 jaar meegedaan en toen was het wel genoeg voor mij.
Het ging er net zoals op school.
Luisteren wat de meester zegt en mond eerst openen als je gevraagd word.
Niets voor mij dus hahahhahaa.
.
Ja, hier heb ik graag gewoond.
Heb er veel beleefd, maar daarover mischien later.
Morgen gaan we weer verhuizen.

.

19 Comments:

Blogger Chris said...

Op die leeftijd mocht ik nog niet alleen in de trein. Anders was ik je toen al nagelopen!

woensdag, december 03, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Owh.. dat ziet er wel een uit als leuke jeugd.. Alleen dat koor, brrrr, dat zou ik nog geen dag hebben volgehouden.

Love As always
Di Mario

woensdag, december 03, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Heerlijke jeugdherinneringen, zoals jeugdherinneringen dienen te zijn, Mieke!

album in de kast
door tijd vergeelde foto's
jeugdherinnering
© catharina

woensdag, december 03, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Dat gegiechel om meneer Bloot en zijn vrouw, ik kan me dat zo levendig voorstellen, leuk hoor die jeugdherinneringen!

woensdag, december 03, 2008  
Anonymous Anoniem said...

ik geniet van je herinneringen
ook zo mooi doorspekt met fraaie nostalgische plaatjes :)

woensdag, december 03, 2008  
Blogger amy said...

gek he? dat net in zulke beroepen veel gekke namen voor komen?!
ik wens je een fijne dag

woensdag, december 03, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Heerlijk om al je oude en dierbare foto`s te zien
Genieten...
Dag, Marjolein

woensdag, december 03, 2008  
Anonymous Anoniem said...

ojee.......je bent dus kennelijk vaak verhuisd als het morgen al weer gaat gebeuren.
Arme meneer Bloot.
Heb ik een medelije met die man.....ben je onderwijzer en je heet bloot.

off topic:

Mieke ik heb gisteren het schilderij afgemaakt.
Ik dad al wekenlang de moed en de zin niet, maar gisteren heb ik me er weer eens helemaal ingegooid.

woensdag, december 03, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat een lieve reactie van chris!

En heerlijk joh die vroeger logjes
Echt leuk dat je er nog zo veel van hebt en weet.

woensdag, december 03, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Die leuke herinneringen kunnen ze je niet meer afnemen, Mieke.
Heerlijk nostalgisch logje!!!!

woensdag, december 03, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik moet eerlijk zeggen dat ik, als ouders met zo'n knappe dochter was geweest, ook vaak was gaan verhuizen.
Temeer daar ze wisten dat Chris steeds ouder werd en hem kennende wisten ze toen al dat de kust met hem in de buurt beslist niet veilig meer was te noemen.

woensdag, december 03, 2008  
Anonymous Anoniem said...

wat ben je vaak verhuist Mieke ik vind het heel erg leuk zoals je dit doet ben benieuwd naar het volgend logje
Novelle

woensdag, december 03, 2008  
Blogger Els said...

Nee he, alweer verhuizen.

woensdag, december 03, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat een leuke logjes zijn dit Mieke! Ik ben heel benieuwd wat er nog meer komt. ;-)

woensdag, december 03, 2008  
Blogger Vedat said...

Zoals je het beschrijft is het zeker leuk wonen voor kinderen. lleen mis ik wel een jaar of vier tussen het vertrek uit Dordrecht en de intrek in Gorkum of ben ik te voorbarig?

woensdag, december 03, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Jeetje 1960: mijn geboortejaar!
Wat leuk Mieke dat je zulke oude foto's hebt en zulke fijne herinneringen! Maar zijn jullie zo vaak verhuisd? Brrrr...daar moest ik toch niet aan denken! En vanaf welke leeftijd woonde je naast Chris dan want jullie hebben toch naast elkaar gewoond of heb ik dat mis????

Doeiiii,
beuzeblaadje

woensdag, december 03, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ha Mieke,

Wat leuk dat je herinneringen wilt delen, er komen zoveel dingen bij me boven bij het zien van de foto's.
De hoofdmeester, tja die had je toen nog, nu zijn het managers geworden, op sokken. oma

woensdag, december 03, 2008  
Blogger mieke said...

Vedat, jij bent de enige die het heeft gemerkt.
Ik ben een beetje met de jaartallen door elkaar gekomen.
(is nooit mijn sterkste kant geweest)
Ik zak het veranderen.
Bedankt voor de tip

donderdag, december 04, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Mieke, waarom is dat Godsvertrouwen van de heer Bloot ook beschamend geweest? Dat snap ik niet goed.

vrijdag, december 05, 2008  

Een reactie posten

<< Home