december 05, 2008

OUD

En zo vertrok ik 1971 naar Duitsland.
Samen met broer en schoonzus.
Onze ouders waren er om afscheid te nemen.
Ik ging toen in een cafee- discotheek werken
die mijn jongste oom en zijn vrouw hadden.
Helemaal boven in Duitsland.
In Lunden, dat ligt bij Heide.
Hollanderie "de Molen" heette die tent.
Joop en Nel, gingen daar in de buurt op vakantie.
.
En als jullie nou denken dat we met de auto gingen?
Welnee hoor we reden er heerlijk met ons brommertje heen.
Twee dikke koffers achterop.
Tjonge wat een belevenis was dat .
Hartstikke leuk, om nooit te vergeten.
Oh ja, ben ik niet hip met mijn
oranje jas en bruine pet?
.
Dit is het oude kuurhotel in Bad Bentheim.
Hier zijn ze vroeger mee begonnen.
Vroeger heette ons stadje gewoon Bentheim.
Maar, omdat we een kuuroord zijn,
Mag Bentheim zich sinds ongeveer 30 jaar
BAD Bentheim noemen.
Wat een verschil met wat er nu
allemaal aan gebouwen staan.
Maar die heb ik al vaker op mijn blog gehad.
.
Nou, hier hoef ik verder niets over te zeggen.
Is het kasteel niet mooi?????
.
Ook in de winter is het prachtig hier.
.
Het openlucht theater.
Ik kon geen oudere foto vinden, maar dat mag de pet niet drukken.
Ieder jaar is het weer een sensatie voor groot en klein.
En er spelen alleen maar vrijwilligers mee.
Soms hele families.
.
Dit is de Lutherische kerk.
Het is de kleinste in Bad Bentheim,
maar hij staat bij ons in de straat en dat vond ik zelf erg leuk.
.
Omdat ik merk dat jullie de blogs van vroeger
allemaal heel leuk vinden.
Begin ik morgen met private foto's van vroeger.
En dus, beginnen we weer in Assen.

.

18 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Doén Miekelief, ons ga je er zeker niet mee vervelen, wel integendeel!

Down Memory Lane,
We're here again,
Back to the days,
And I'll remember you always,
So much has changed,
But it feels like yesterday I went away.
© McFly

vrijdag, december 05, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Hallo hippe vogel zo te zien zat het reizen je al vroeg in het bloed.
Het zal niet waar zijn maar het station doet me denken aan het vroegere station in Zwolle.
Ja jullie wonen daar nu in een prachtige omgeving.
Maar toch..... ik zou het niet willen ruilen voor de onze.
Bij jullie barst het van de Duitsers.
Het zijn wel leuke mensen maar je kunt ze vaak zo moeilijk verstaan.

vrijdag, december 05, 2008  
Anonymous Anoniem said...

O geweldig zeg, zo'n eind op het brommertje en je outfit is geweldig, je zou er nu weer helemaal hip mee zijn :)
Bentheim o...pardon BAD Bentheim is prachtig.

vrijdag, december 05, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ja... je was zeker hip, zeker voor die tijd toch. Je bent al verhuisd voordat ik geboren werd.

Love As Always
Di Mario

vrijdag, december 05, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Geen wonder, dat je die pet zo ver over je oren getrokken hebt.
Op zo'n brommertje vang je veel wind!!!!!
Als 21-jarige de vrije wereld in....een hele onderneming ;))
Je bent uiteindelijk in een prachtige omgeving terechtgekomen, Mieke.
Fijne Klaasavond.

vrijdag, december 05, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Is dit het station (zoals het vroeger was) in Assen Mieke? Het lijkt er n.l. erg veel op. Ben weer benieuwd naar het vervolg!

vrijdag, december 05, 2008  
Blogger mieke said...

Het station is in Zwolle.

vrijdag, december 05, 2008  
Anonymous Anoniem said...

ohhhhh, wat hebben mijn ouders charmante broeken aan!!!! Mieke; je pet en jas zouden nu gewoon weer kunnen hoor!
Dikke kus, je nichie

vrijdag, december 05, 2008  
Blogger mieke said...

Die pet zou nog wel lukken, maar die jas krijg ik met geen mogelijkheid meer aan. hahahahaha

vrijdag, december 05, 2008  
Blogger Chris said...

Station in Assen? Ja en de fietsestalling was,als je er voor staat aan de linke kant!
Ik heb Mieke gevraagd omdat ik ook dacht dat het Assen was! Maar nee hoor, het is het station in Zwolle! Zegt ze.

vrijdag, december 05, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Die foto van de koffers op het brommertje is helemaal geweldig! Inderdaad zijn die jas en pet nu weer helemaal in, je bent de mode rond Mieke! Mooi zo'n beetje vergeelde foto's, dat voegt extra charme toe. :) En toen nooit meer uit Duitsland weggegaan doordat je Chris ontmoette? :D

vrijdag, december 05, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Woooow Mieke wat was jij een fotomodel! En toe maar: twee grote koffers achterop de brommer!!
Ik hoop dat je nog heeeeel veel foto's hebt van vroeger want ik vind het heel leuk om zo een kijkje in jouw verleden te nemen!
Sta er alleen verbaasd over hoeveel foto's jij hebt. Waren jouw ouders zo fotogeniek?

Heel fijn weekend!
beuzeblaadje
OT:Wij vieren vanavond Sint door met z'n 7en (inclusief vriendin van Tamara) te gourmetten! Ik heb er zin in, wordt vast gezellig!

vrijdag, december 05, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Toen wij in Hengelo woondengingen we vaak wandelen bij het kasteel....doeiiii xxxxBetty

vrijdag, december 05, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ha Mieke,

Vroeger op de brommer lange afstanden afleggen was heel normaal, kun je nu niet meer mee aan komen, onze zoon is wel gek met zijn scooter, naar zijn werk.
Vind Duitsland een heel mooi en prettig land.
Heb ook contact met een oud oost-Duitser, hij staat ook op mijn weglog.
Hij maakt elke week een programma bij podplaza.
Een Duitstalig en Nederlands talig programma met erg leuke muziek.
Staat morgen op de weblog bij ons. oma

vrijdag, december 05, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Hé ik zie daar station Zwolle, zijn jullie van daaruit vertrokken op de brommertjes?

zaterdag, december 06, 2008  
Blogger Vedat said...

Je ziet er inderdaad hip uit met de oranje jas en het petje. Je was vast een bezienswaardigheid zo op het brommertje. Sprak je in die tijd al Duits?

zondag, december 07, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Joh, Mieke, je was een echte slanke den. Wat een initiatief om naar Duitsland te gaan en daar ook te blijven. Inderdaad een leuk verhaal. Van mij mag je doorgaan. Ik ga snel verder lezen.

maandag, december 08, 2008  
Anonymous Anoniem said...

nou Mieke...je was een hippe meid met dat petje.
Staat je leuk hoor.
en ik kan nog altijd zien dat jij het bent...net als op de baby foto`s.

dinsdag, december 09, 2008  

Een reactie posten

<< Home