december 07, 2008

TUSSENDOORTJE


Even een tussendoortje, met mekkerpunt en vraagje.
.
Kijk, als wij met de auto in Nederland rijden
op straten waar je 80 km mag, dan rijden wij 80 km.
Maar............we worden iedere keer ingehaald door Nederlandse auto's
waarvan de automobilisten vinden dat wij te langzaam rijden.
Oke.
Rijden we op straten waar je 100 km. mag,
Worden we weer iedere keer ingehaald.
Rijden we op de autosnelweg met 120 km,
idem-dito.
Je krijgt er wat van, wij rijden echt niet te langzaam hoor.
En dan..............komen we in Duitsland.
En wat gebeurt er hier op de straten?
Overal opstoppingen omdat de Nederlandse automobilisten niet harder dan 80 kmh rijden.
Mensen .............je mag hier 100 kmh.
Het zou heel prettig zijn als we niet iedere keer,
als we weer met een slakkengangetje achter een file auto`s rijden,
moeten zeggen:
Ach zeker weer een Hollander voor ons.
Bedankt hoor

.

16 Comments:

Anonymous Anoniem said...

File.
'k Zit weer in een file
Wel zo'n duizend wielen
Netjes op een rij.

Stil staan.
Wachten tot we doorgaan
Mag ik even voor gaan
Want ik wil naar huis

File.
Oh jongens, wat een file
Wel meer dan duizend wielen staan
Hier op een rij

File
Oh, wat een file
Vier van die wielen
Die zijn van mij

Hopen
Dat het gauw voorbij zal zijn
In de verte rijdt een trein
Vliegensvlug naar huis

File
Oh jongens, wat een file
Wel meer dan duizend wielen staan
Hier in de rij

Eindeloos
Achter een Van Gend en Loos
Ik blijf kalm, ik word niet boos
Maar ik wil naar huis

File
Oh, wat een file
Wel duizend wielen
Staan in een rij

File
Oh, wat een file
Vier van die wielen
Die zijn van mij.
© André Van duyn
*wink, big smile*

Heerlijk zondagje gewenst Mieke, al dan niet in de file...

zondag, december 07, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik begrijp, dat het dan toch prettiger rijden is in Nederland, Mieke, want daar rijden jullie VOOR in de file en in Duitsland ACHTERIN, hahahaha..........
Fijne zondag ;0))

zondag, december 07, 2008  
Anonymous Anoniem said...

hahaha mopperdemopper
het is toch wat met de NL-ers
maar ik zal goed opletten hoor in het vervolg (hoewel de weg van oldenzaal naar bad bentheim is toch 80?)

zondag, december 07, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Hahahahaha....die opmerking van Ria! Geweldig! Jullie moeten gewoon heel veel in Nederland komen rijden dat lijkt me minder irritant dan in Duitsland.

Groetjesss,
beuzeblaadje

zondag, december 07, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Tja.. ik zeg niets...

Maar rij dan toch eens door ;-)

Hahahahahhahaha

Love As always
Di Mario

zondag, december 07, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik heb er de kracht niet voor ! hahaha ik blijf gewoon thuis dus van mij zul je geen last hebben hahahaha beter toch ??? dan hoeft Mieke niet te mopperen

zondag, december 07, 2008  
Anonymous Anoniem said...

het is niet gauw goe dhé mieke,
ik zeg gewoon je eigen ding doen:-)
groetjes
klaproos

zondag, december 07, 2008  
Blogger Els said...

Dat gelach was van mij. hahaha
Weet je joh, ik kan je verhalen vertellen over onze duitse buren die op bezoek zijn in een dierenpark. Maar ja ik zit met dat beroeps geheim he. Jammer he.

zondag, december 07, 2008  
Blogger amy said...

en ik maar denken dat al die nederlanders de grens oversteken om te racen...
ach ik tikte manlief op de vingers toen hij met 140 in jullie land reed maar als nederlandse (ex)rijinstructeur ben ik nog erg op de regeltjes

zondag, december 07, 2008  
Blogger Vedat said...

Dat klopt helemaal wat je schrijft. Ik maak hetzelfde mee. Hou ik me in Nederland aan de snelhei, dan rijdt iedereen me voorbij. In Duitsland mag je honderd, maar dat hoeft niet. Je mag in ieder geval niet sneller dan honderd. De ergernis in Duitsland ligt dus bij jezelf.

zondag, december 07, 2008  
Anonymous Anoniem said...

ik kan niet rijden mij kun je de schuld niet geven hahahah Mieke
Novelle

zondag, december 07, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ha Mieke,

Het doet me goed dat jij dat ook hebt gemerkt, Hollanders zijn net Denen altijd anders in het verkeer.
En dan richting aangeven is hier ook zwaar knudde, men doet het gewoon niet meer. oma

zondag, december 07, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wij Nederlanders weten dat de Duitse politie op school lezen en rekenen hebben geleerd dus zij weten hoeveel 80 kilometer is. In Nederland hanteren wij geschatte snelheden dus 80 km kan net zo goed 140 zijn.
Broertje Joop

zondag, december 07, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Zou je zo vriendelijk willen zijn om geen op- of aanmerkingen over ons Nederlandse rijgedrag te maken!
Wij hebben het er ook niet over waar onze fietsen zijn gebleven of over al die grote kuilen door de Duitsrs gegraven aan de Nederlandse stranden.
Laat staan dat we over een onderling partijtje voetbal met de Duitsers praten.
Wij Hollanders, neem mij als voorbeeld, zijn bescheiden!

maandag, december 08, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik wou net zeggen: goeie reden om met het OV te gaan. Maar ja...die vertragingen en die uitvallende treinen hè. Laat ik mijn mond maar houden. Ik heb trouwens geen auto. Ik moet wel treinen.

maandag, december 08, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Oh die Ollanders toch ze racen je met 200 km per uur voorbij. De Duiters zie ik niet eens aankomen als ik in Duitsland ben hoor ik alleen maar zoef.
Men zegt van mij dat ik een laag vlieger ben, maar heb sinds ik m'n rijbewijs heb en dat is al heel lang
1 bon gehad voor fout parkeren.
Groetjes Bep

dinsdag, december 09, 2008  

Een reactie posten

<< Home