december 06, 2008

VROEGER 1

____________________________________________

Dat ik werkelijk geboren ben
en niet in de boerenkool gevonden,
had ik dus al verteld.
Daarom gaan we nu een stapje verder en kijken
in mijn baby, peuter, kleuter, kinder en tienertijd.
tot aan mijn vertrek uit Nederland.
.
Hier is dus alles mee begonnen.
Mijn oudjes.
Verliefd, verloofd, getrouwd.
.

Hier de ouders van mijn moeder.
Maar daar schrijf ik later nog veel meer over.
.
De ouders van vader heb ik niet gekent.
Tenminste niet bewust.
Oma was al langer dood en opa stierf
toen ik 12 jaar was.
Ik heb die man nooit bewust leren kennen.
.

Hier ben ik dan.

Prinsheerlijk op het mooie kussen. Een trotse moeder en een trotse broer staan naast mij.

Mijn broer Joop staat er heel trots bij, maar ik kan me voorstellen dat hij het er best moeilijk mee heeft gehad, dat ik op de wereld kwam.
Eerst 8 jaar alleen, als enig kind en kleinkind en dan zo'n klein opdondertje in huis die alle aandacht krijgt.
Vijf jaar later is ons zusje Els geboren.
Dus we liggen met onze leeftijd heel ver uit elkaar.
Je zou kunnen zeggen dat we alledrie enigst kind zijn.
Echt broer en zus waar je mee spelen kon, was er voor ons drieen niet bij.
Maar nu we ouder geworden zijn is de broederlijke en zusterlijke band naar mijn gevoel heel hecht.
We hebben veel contakt met elkaar en ik ben dankbaar dat ik ze heb.

.
Opa en oma met hun twee kleinkinderen.
Wij zijn de twee oudste kleinkinderen in de familie.
Onze moeder was de enigste dochter
en had zeven broers onder zich.
Ik was later heeeel vaak bij oma en opa.
Werd er lekker verwent.
.
Deze foto is een zeldzaamheid.
Zo'n foto zullen niet veel mensen in hun bezit hebben.
En de reden is deze:
Rechts is mijn moeder en links is mijn schoonmoeder.
Ze waren in Assen buren en vriendinnen van elkaar.
Chris en ik kennen ons dus al sinds de zandbak.
Onze ouders zijn altijd met elkaar in kontakt gebleven,
dus zodoende zagen wij ons ook af en toe.
.
En hier issie dan.
De man van mijn dromen.
Lekker jochie toch????
.
Iedereen een prettig weekend en tot maandag.

.

16 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Dat je op dat mannetje gevallen bent .... is ehhhh, begrijpelijk ;-)

Love As Always
Di Mari

zaterdag, december 06, 2008  
Blogger Chris said...

Zie je nou wel? Zoveel ben ik toch niet veranderd? Dik was ik toen ook al! Nou ja, en een beetje jonger. Dat klopt wel maar daar praten we niet over he!?!

zaterdag, december 06, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ooooooo, hier kan ik nu uren naar kijken zie, naar oude, vergeelde familiefoto's... dank je wel Mieke, om ze met ond te delen!
En, jij kent je lieve man al vanaf de babytijd? Wat leuk! (ik vanuit de kleutertijd dus we hebben beslist iets met elkaar gemeen, hihi).
Prettig weekend!

zaterdag, december 06, 2008  
Anonymous Anoniem said...

en dat datzelfde jochie nog steeds jochie is gebleven hé:-)))

heerlijk

zaterdag, december 06, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Dat verschil in leeftijd heb ik ook met mijn broer, inderdaad nu we ouder zijn heb je pas veel aan elkaar, als kind was het verschil te groot.

zaterdag, december 06, 2008  
Anonymous Anoniem said...

ik hou van die nostalgische foto's :)
ik heb ze dan ook uitgebreid bewonderd :)

zaterdag, december 06, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Jullie kennen elkaar dus al vanaf de babytijd?! Wat bijzonder! Die foto van moeder en schoonmoeder is inderdaad een unicum, dat zie je niet vaak. Ze waren dus buren, dus Chris is je met de paplepel ingegeven! :D Hahaha. Prachtige foto's, inderdaad zit er veel verschil in leeftijd tussen jullie drietjes, maar hoe ouder je wordt, hoe minder dat uitmaakt. Wat een heerlijke familie Mieke!

zaterdag, december 06, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat een mooi manneke....laat hem dat maar niet lezen...wordt die nog ijdel !!
Enige serie, fijn dat we even in je achtergrond mogen kijken.
Dag, marjolein

zaterdag, december 06, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat een zalig logje Miek
Je kan Chris echt goed uit de foto halen hoor, niks veranderd ;)
Echt bijzondere foto's zitten er bij.

zaterdag, december 06, 2008  
Blogger Els said...

Kijk, dat is leuk. Onze ma met de schoonmoeder van Mieke.
Maar onze ma staat er ook met mijn schoonzus hihi

zaterdag, december 06, 2008  
Anonymous Anoniem said...

leuk die oude foto`s Miek vooral van je ouders broertje en je man hahahah grappg ventje was hij toen
groetjes Novelle

zaterdag, december 06, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Bij het zien van de laatste foto begreep ik eindelijk hoe Dikkertjs Dap er vroeger uit heeft gezien.
Ik kan me voorstellen dat je zo'n 20 jaar later toen hij wat was afgeslankt, groter was gegroeid, had leren praten en rijk was ja hebt gezegd toen hij op z'n knieien ligend je ten huwelijk vroeg.

zaterdag, december 06, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ha Mieke,

Leuk om in je jonge leven te kunnen delen, zo herkenbaar zijn die jaren, ik ben 7 jaar jonger dan jou, maar ben ik het gelukkige bezit van de fotoboeken. oma

zaterdag, december 06, 2008  
Blogger Vedat said...

Leuk al die fotootjes van voor het digitale tijdperk. Je bent jouw buurjongetje wel heel erg trouw gebleven, zeg.

zondag, december 07, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat zijn ze leuk, die oude foto's. Wat moet het veel gevoelens teweeg brengen, al die foto's scannen en op de pc becommentariëren. Heb je wel een verhaal bij die grootouders van vaders kant?

maandag, december 08, 2008  
Anonymous Anoniem said...

jeetje die voor laatste foto....dat is echt heel bijzonder zeg.
Hoewel Chris er ook mooi opstaat.
je kunt daar al zien dat hij later
met zijn knuisten zou gaan werken hoor.

Kun jij je je grootvader van vaders kan niet herinneren????
Dat is merkwaardig Mieke.
Ik kan me allerlei oud ooms en tantes nog herinneren.
Sommige daarvan heb ik niet eens vaak gezien.
Maar weet je.
onder ons hè....smiespel smiespel.....
vroegûh hadden mensen vaak veel meer eigenaardigheden dan heden.
Zo had mijn Opa van moeders kant een hoofdje dat ze niet stil kon houden.
dat koppie schudde de ganse dag.
Dus ja....dat vergeet je niet.
En ik had een oud oom die klompenmaker was.....
Meid...uuuuuuren heb ik daar doorgebracht .
nee dat vergeet je niet.
ikke niet....
Ik had ook een Oudoom van vaders kant die niet helemaal....honderd procent was.
Die herhaalde alles wat hij zei....wel 10 keer.
Jij had kennelijk een geheugen als een zeef...maar ikke niet hoor.
Nou niet verder vertellen over mijn eigenaardige familieleden hoor.....

dinsdag, december 09, 2008  

Een reactie posten

<< Home