december 09, 2008

VROEGER 3

Daar zitten we dan.
Samen in de portiek van ons huis.
Ik zie net dat Joop een stropdas om heeft.
Maar dat was toen modern denk ik.
.
Neeeeee, ik ga niet dichter bij die rare pop zitten.
Wat een eng beest,
daar moet ik niks van hebben.
Dat noemen ze een beer, nou mooi niet dus.
.
Past mijn nieuwe jurk niet mooi bij de stoel???
( Of het dezelfde stof is? )
Parmantig ben ik wel hoor.
.
Jaaaa, ik was al snel een hele grote meid.
Ik kon al met de kruiwagen overweg en nog veel meer
en mocht alleen achter ons huis spelen.
Ik was een keer aan het buiten spelen, toen ik ineens naar binnen rende
en drie keer tegen de tafelpoot aantrapte en
heel hard riep:
goffenomme, goffenomme, goffenomme.
Moeder keek me aan en zei,
nu weet ik het wel ga nu maar weer spelen.
Dus ik weer naar buiten en ben ook weer netjes gaan spelen.
Wat bleek nou?
Een paar groteren kinderen speelden in de buurt en de èèn had zich zeer gedaan
en vreselijk staan vloeken.
Dat had ik gezien en moest het natuurlijk nadoen.
.

18 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Jij weet nog heel veel van je kindertijd hé Mieke? Dat is leuk! Want dat betekent dat het inderdaad een onvergetelijke periode was!
Je liet ons weerom van een heel mooi blad in je album genieten!

dinsdag, december 09, 2008  
Blogger Els said...

hahahahaha, ja hoor.
hee mag ik ookk meedoen? Of moet ik nog effe wachten tot je 5 wordt???? hihi

dinsdag, december 09, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Chris wilde gewoon toen al indruk maken en daarom een stropdas om hebben.

Love AS Always
Di Mario

dinsdag, december 09, 2008  
Blogger mieke said...

Jij komt nog hoor Els.
Ik moet inderdaad eerst 5 jaar worden.
Maar als ik 5 jaar ben en jij bent aan de beurt, dan komen de harde verhalen hoor, hahahahahaha

dinsdag, december 09, 2008  
Anonymous Anoniem said...

o wat een heerlijkheid deze logjes miek
die op de rode stoel staand kan je je echt uithalen!
en ik zie het al zo voor me dat kleine dingen vloekend tegen de tafelpoot hahahah geweldig

dinsdag, december 09, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Dat vloekverhaal heb je vast héél vaak moeten horen, Mieke.
Die eerste kleurenfoto is geweldig.
Ik weet nog, dat mijn eerste schoolfoto in zwart/wit was en die werd dan naderhand ingekleurd, zodat het net een kleurenfoto leek.
Ik ben benieuwd, wanneer Els in beeld komt.
OT Het gaat al weer een stuk beter met me, hoor.
Bedankt voor je beterschapswensen.
Groetjes, Ria.

dinsdag, december 09, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Hahaha, ik zie het voor me jij als klein kind vloekend tegen die tafelpoot trappend. Heerlijk zo stoïcijns als er op gereageerd werd!

dinsdag, december 09, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Dat vloeken is wel heel erg leuk en dat verhaal is waarschijnlijk heel vaak verteld, waardoor je het nu nog zo goed weet. Leuk zo'n verteld fotoalbum.

dinsdag, december 09, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Geweldig die verhalen en wat heb je nog een boel jeugdfoto`s !
Ga maar lekker verder...zit hier te genieten !
Dag,marjolein

dinsdag, december 09, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Hahahahahahaha.....ik lig DUBBEL!!
Goffenomme, goffenomme....hahahaha ik zie en hoor het in gedachten!
Jeetje Mieke wat was je trouwens een engeltje om te zien! En die stoel/jurk....hahahaha zou zo maar kunnen he dezelfde stof?

Ik vind dit een super leuke serie waar je nu mee bezig bent en hoop dat je nog heeeel veel oude foto's voor ons hebt!

Liefs,
beuzeblaadje

dinsdag, december 09, 2008  
Blogger amy said...

wat kun jij mooi vertellen
met geweldigge foto's van toen
ik geniet
liefs

dinsdag, december 09, 2008  
Anonymous Anoniem said...

weer zo`n leuke foto serie.
Mens wat leuk om te zien.
en ja...zo de ouden zongen piepen de jongen ook al zijn die ouden nog niet zo oud.

dinsdag, december 09, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Hoi Mieke wat is dit leuk zeg, al je jeugdfoto's en je verhalen er bij dat is echt genieten.
Volgens mij was je een bijdehand, ondeugend en ijdel persoontje.
Zo klein en dan al vloeken en het wijzende vingertje
schitterend.
Dag Bep

dinsdag, december 09, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik heb Tamara net je log ook laten lezen en ze schoot me toch in de lach!

Trusten,
beuzeblaadje

dinsdag, december 09, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ha Mieke,

Wat een lief verhaal, je staat mooi op de foto's, een mooie jurk is het wel en de stof lijkt wel erg op elkaar, maar kan ook zijn dat de foto is ingekleurd en zo de kleuren erg op elkaar lijken.
Een stropdas was heel normaal toen we jong waren, heb er een om gehad tot mijn twaalfde. oma

dinsdag, december 09, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ah, goffenomme, wat een leuke serie maak jij hiervan Mieke. Dit is er ook weer een om in te lijsten. Zo krijg je mooi je leven in tekst en foto's.

Ik vind dit eigenlijk het allerleukste tot nu toe. Deze serie. Terwijl je toch al heel wat mooie dingen hebt gemaakt hier. Maar ja, nostalgisch hè.

Ik weet niet van welk jaar Joop is. Ik ben van 1948 en had op die leeftijd ook een stropdasje.

dinsdag, december 09, 2008  
Blogger Vedat said...

Om jouw kleine krachttermen moest ik wel lachen. Maar even over die stropdat van Joop. Ik weet nog, dat ik ook zo'n ding had en er zat een elastiekje aan. Dat elastiekje zat onder de kraag. Had Joop ook zo'n stropdasje?

donderdag, december 11, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Goffenomme wat kun jij rare verhalen vertellen!

vrijdag, december 12, 2008  

Een reactie posten

<< Home