februari 03, 2009

VROEGER de laatste


Prille liefde.
Ik had al een heel tijdje in Duitsland gewoond en gewerkt
bij mijn oom en tante in Lunden, een stadje bij Heide.
Ze hadden daar een caffee en discotheek.
Op een dag stond Chris voor de deur en sinds die tijd zijn we "echt" samen.
Het ging allemaal heel snel met ons twee,
Chris heeft ook nog een tijdje daar gewoond en we hebben toen samen in de disco gewerkt.
18 Febr. 1972 zijn we getrouwd en sindsdien woon ik in Bad Bentheim.



Oude en gebleven liefde
Er is niet veel overgebleven van het slanke meisje van vroeger.
Mijn lichaam is getekend van de ziektes
en dik gezwollen van de prednison.
Maar wat ik niet verloren heb is mijn optimismus en mijn streken.
Ik heb er tijdens ons trouwen nog genoeg uitgehaald.
Het doet zo goed te weten dat de man waar je van houd,
ook nog van jou houd na al die jaren
van hoogtes en dieptes,
van lachen en huilen,
door dik en dun,
in goede en in slechte tijden.
Chris, ik hou van je,
gisteren, nu en morgen.

.


22 Comments:

Anonymous Anoniem said...

en het is leuk en doet goed een product van deze liefde te zijn!!!!


dank jullie!!!!!

alex

dinsdag, februari 03, 2009  
Anonymous Anoniem said...

als het blogje alleen al niet vertederend genoeg was
dan toch zeker die eerste reactie :)
geweldig lieve foto!

dinsdag, februari 03, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Mooi, ik heb genoten van je verhalen van vroeger. En je weet het he.. bij echte liefde is het uiterlijk niet belangrijk. Meer of je streken nog handelbaar zijn. ;-)

Love As Always
Di Mario

dinsdag, februari 03, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Houden van heeft niets met uitelijkheden uit te staan.
Houden van kun je niet verklaren en vraagt ook niet om verklaringen.
Houden van is te vergelijken met een hemel op aarde.
Als het houden van door iedereen zou worden begrepen dan bestonden geen oorlogen, geen armoede en afgunst.
Houden van is het grootste geschenk wat je kunt ontvangen en kunt geven.
Ik hou van jullie!

dinsdag, februari 03, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Vroeger kon je voor je gevoel, nog alle kanten op, alles was mogelijk.
Maar nu we ouder worden is het houvast van de echte liefde, die er altijd is geweest én altijd zal blijven, van onschatbare waarde en onze grootste rijkdom!

dinsdag, februari 03, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Wat een prachtige reactie van Alex!

En wat een liefdevol logje.
Elke keer weer zie en voel ik het bij jullie die enorme band en liefde voor elkaar, prachtig.

Dikke knuf!

dinsdag, februari 03, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ach...wat mooi..geniet maar samen van elke minuut !
Leuk om je jeugd ook met je man te kunnen delen
Ik heb van je jeugdserie erg genoten,bedankt
Dag, bofkonten !

dinsdag, februari 03, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Zo moest even de ontroering uit m'n ogen weg vegen. Mieke liefde zit van binnen en geeft je alle warmte en steun die je nodig hebt. Ben ook niet meer de slanke den van 49 kg. Maar weet wel dat er een man naast me staat, die al 45 jaar m'n steun en toe verlaat is door dik en dun en dat is wederzijds. Onze zoon is vandaag 41 jaar geworden. Hij heeft het vrijdag gevierd.
Vanavond tracteert onze dochter der pa op een vip avondje Ajax.
Mieke ben je dankbaar voor deze serie die bij mijzelf ook veel van vroeger naar boven haalde, heb echt genoten van je verhalen en foto's.
Hoop ondanks alles dat Chris en jij nog lang bij elkaar mogen zijn.

Hartelijke groetjes Bep

dinsdag, februari 03, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Nou je weet ons wel te roeren hoor! Ik moest ook even een traantje wegpinken, wat geweldig dat jullie het zo goed hebben samen dat had ik mijzelf ook graag gegund maar helaas dat is niet voor iedereen weggelegd! Ik kan dat slanke meisje nog goed herkennen in de laatste foto hoor, je gezicht is niet echt erg veranderd!
Leuke foto's ook van julie samen! Je logjes over vroeger hebben bij mij ook vele dierbare herinneringen naar boven gebracht, dank daarvoor!

dinsdag, februari 03, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Wat een heerlijke reactie van dat gelukskind van jullie :0))
Bij echte liefde vallen alle uiterlijkheden weg...het gaat om de schoonheid van de binnenkant.
Ja..en met die liefde tussen jullie zit het wel goed.
Chris kijkt je nog steeds verliefd aan, Mieke.
Met die laatste foto staan jullie bij mij met stip op nr.1 (doordenkertje), haha....
Ik heb enorm genoten van je serie over vroeger, Mieke....herkende mezelf vaak in je streken ;0))
Ben benieuwd, waar je nu mee gaat komen.
Liefs, Ria.

dinsdag, februari 03, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Wawwwww, zo'n mooie liefdesverklaring is nog maar zelden gehoord, Miekelief!

Liefde ´t is gewoon,
tot ´t je grijpt je bedwelmt
bijzonder gewoon..
© J. Joai

dinsdag, februari 03, 2009  
Blogger Els said...

Het was hartstikke leuk om te lezen en de foto s weer eens te zien.

dinsdag, februari 03, 2009  
Anonymous Anoniem said...

En ik geloof het zomaar, want wij hebben het zelf gezien....
liefs van leny

dinsdag, februari 03, 2009  
Anonymous Anoniem said...

wat heerlijk mieke dat de liefde er ook na zoveel jaren nog dik vanaf te lepelen is, houwen zo hé,

geef chris een dikke knuffel

dinsdag, februari 03, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Och wat heerlijk jullie zzo samen te zien prachtige foto Mieke en Chris!

Novelle

dinsdag, februari 03, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Mooi ontroeiend logje Mieke!
Hopelijk hebben jullie nog veel mooie jaren samen!
groetjes,
Elmar

dinsdag, februari 03, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Zucht.....
Dat was een geweldige serie Mieke van begin tot eind! Wat een geweldige foto die "kusfoto" super zo'n jeugdige Chris met bakkebaarden! En dan die tweede foto! Ik dacht even dat ik bij mezelf in de kamer kwam binnenvallen hahahahaha :-)))
Ik snap het doordenkertje van Ria hoor!!

En nu zonder gekheid:
Echte liefde is een Godsgeschenk.
Een geschenk wat aan jullie goed is besteed. Gewelig als je kunt zeggen en schrijven wat jij hier deed!

Op mijn manier hou ik van jou!
beuzeblaadje

dinsdag, februari 03, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ha Mieke,

Je bent een vrouw uit een stuk, wat een mooie herinneringen deel je met ons.
Je kunt mooi kan vertellen, wat een geluk hebben jullie samen, en voor nog heel wat jaar, dat is te zien.
Volgens oma ben jetoch nog dat meisje van toen.
Nog bedankt voor je lieve lego verhaal. oma

dinsdag, februari 03, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ontroerend is het juiste woord. En die Chris....wat kan hij blij zijn met zo'n kanjer van een vrouw. Omgekeerd ook natuurlijk.

Als je deze dingen na jaren nog tegen elkaar kan zeggen, dan heb je het ideale in elkaar gevonden.

Ik teken er voor. Tien keer achter elkaar.

woensdag, februari 04, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Fantastisch Mieke! En zoals ik al eerder heb gezegd, ik heb genoten van deze 'oude' logjes. Bedankt dat je ons mee liet kijken in jouw leven.
Jullie zijn een vreslijk mooi stel, waar de liefde van af spettert! Dat dat nog maar heel lang zo mag blijven!

donderdag, februari 05, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ik heb genoten van je "Vroeger" logjes Mieke maar de laatste is écht top! Dat jullie nog vele jaren van elkaar mogen genieten. :-)

donderdag, februari 05, 2009  
Blogger Vedat said...

Ach Mieke, wie verandert er nou niet. Je moet toch ook een keer een oud omaatje zijn voor de kleinkinderen. Was het niet Willy Alberti, die zong: "Schoonheid vergaat..."

donderdag, februari 05, 2009  

Een reactie posten

<< Home