januari 29, 2009

VROEGER 32



Bovenste foto met pa
en de onderste foto sta ik met ma.
.
We waren daar op bezoek bij tante Mina en ome Jan.
Tante Mina was een tante van ma en woonde in Zutpen.
Ook daar was ik vaker op vakantie.
Ik weet er niet veel meer van,
niet meer hoe die straat heette,
niet meer hoe de dochter van de buren heette
waar ik altijd mee speelde.
De buurman was slager en daar weet ik de naam ook niet meer van.
Maar aan een paar dingen kan ik mij herinneren.

In de voorkamer stond een orgel.
Tjonge wat heb ik veel op dat ding zitten klemperen.
Machtig mooi vond ik het om zoveel herrie te maken.
En het wondert mij nu,
dat tante M. en ome J. nooit geroepen hebben
dat ik het een beetje rustiger aan moet doen.

Ook hadden ze 3-4 honden in de schuur.
Waarom ze die hadden wet ik niet,
want die arme dieren mochten nooit in huis.
En voor zover ik weet, ging er nooit iemand mee wandelen.
Als ik er aan denk vind ik het nog heel zielig.

Ook weet ik nog dat ik daar voor de eerste en de laatste keer duif heb gegeten.
Was best lekker hoor, maar er kwam geen volgende gelegenheid.

Ik ging daar eens met het buurmeisje en nog een paar vriendinnetjes van haar
fietsen.
Maar wat was nou het geval, tante M. had geen fiets.
Wat ze wel hadden was een Solex.
Leuk natuurlijk, die nam ik wel.
Maar, ik moest beloven dat ik hem niet aanzette
en alleen maar ging fietsen.
Allemachtig zeg, ik wist niet dat een Solex zo moeilijk was om te fietsen.
Zooooo zwaar.
Ik was natuurlijk na een half uur dood op en kon echt niet meer.
Zou ik het proberen?
Zou ik het echt doen?
En zoals ik ben en was, heb ik het geprobeerd
om de Solex aan te krijgen.
Maar dat ding sprong niet aan verdorie.
Er zat geen benzine meer in de tank.
Of ze die er voorde tijd uit gehaald hebben omdat ze mij kenden,
weet ik niet, ik heb het ze nooit gevraagd.
.

16 Comments:

Blogger Els said...

Leuk was het altijd bij tante Mina en ome Jan. Ze hadden niet alleen honden maar ook muizen in allemaal hokjes in de schuur en kippen achter het huis. En duif eten mmmmm
Maar dat heb ik later ook nooit meer gedaan.

donderdag, januari 29, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Je kennende denk ik ook dat ik de benzine er uit zou hebben gehaald.
Hahahahaha....... ik zie dat gezicht al toen je tot de ontdekking kwam dat het tankje leeg was.

donderdag, januari 29, 2009  
Anonymous Anoniem said...

haha wedden dat ze de benzine er uit gehaald hadden :)
zou ik ook doen als ik zo'n ondeugend nichtje over de vloer kreeg hihihi

donderdag, januari 29, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Hahahaha, ze hadden je gewoon in de gaten denk ik ;-)))
Liefs:Wilma.

donderdag, januari 29, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ik had de benzine er ook uitgehaald hoor. ;-)

Love As Always
Di Mario

donderdag, januari 29, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Die oom en tante waren niet dom en
kenden jou heel goed. De benzine hadden ze er vast en zeker uitgehaald.

donderdag, januari 29, 2009  
Blogger amy said...

duif eten?
ik denk dat ik die van mij dan maar niet op log zet!
pracht foto's deze met je ouders

donderdag, januari 29, 2009  
Anonymous Anoniem said...

'Solex Deo Gloria' (Kees Stip)

Wroemmmmmm........
wroemmmmmmmmmmmm

zoeffffffffffffffffffffffffffff
zoeffffffffffffffffffffffffffff

iehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
iehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

iekssssssssssssssssssssssssss
een bbbbbbbbb...........boom

kaboemmmmmmmmmmm
boemmmmmmmm
boemmmmmmm
boemmmmmm
boemmmmm
boemmmm
boemmm
boemm
boem

pruttel
pruttel
prut

psssssssssssssssssssssssssss
ssssss..........

au...............

plons.............
blub.....blub.....

is ie stuk?
© Rien de Heer

*wink, big smile*
Dankjewel lief Mieke, voor je hartelijke wensen!

donderdag, januari 29, 2009  
Anonymous Anoniem said...

:-)) die solex:-) daar heb ik leuke herinneringen aan mieke,

je was een stralende jonge dame :-)

groetjes
klaproos

donderdag, januari 29, 2009  
Blogger Els said...

Wat lijk je eigenlijk veel op ma.

donderdag, januari 29, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Was ook wel de kat op het spek binden om je op een Solex te laten fietsen!
groetjes,
Elmar

donderdag, januari 29, 2009  
Blogger Vedat said...

Mijn moeder had ook een Solex en een enkele keer moest ik er ook op fietsen. De reden weet ik niet eens meer, waarschijnlijk geen prut. Het was inderdaad zwaar, vooral dat sturen met die motor voorop.

donderdag, januari 29, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ha, ha, z`n pet had ik ook !!
Lachen om je verhalen en van dat politieburo...toch wel erg dat doorgetrapte !!
Dag

donderdag, januari 29, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ha Mieke,

Over vergelijken gesproken, je lijkt best op je moeder.
Mijn oma had ook een solex,ging wel 50 Km, en zij maar scheuren op dat ding.
Voor fietsen waren ze niet gemaakt, maar de benzine is er natuurlijk expres uitgehaald. oma

donderdag, januari 29, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Hahahahaha als ze jou een beetje kenden dan was het beslist opzet dat er geen benzine meer in de Solex zat. Wat een pracht foto's weer Mieke! Ondertussen herken ik je toch ook echt wel van dat koppie van toen.

Liefs,
beuzeblaadje

vrijdag, januari 30, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Je lijkt inderdaad op je moeder Mieke. Er zijn voor de liefhebber Solex-clubjes. Ik heb ze wel eens voorbij zien komen met een hele groep, leuk. :-)

zaterdag, januari 31, 2009  

Een reactie posten

<< Home