januari 20, 2009

VROEGER 25

JOOP
.
MIEKE.
.
ELS.
.

Het was dieren dag.
En wat doe je op dierendag?
Juist, je bent extra goed voor je dieren dus..............
We hadden goudvissen in zo'n hele grote dikke wijnfles.
Die kennen jullie wel he?
Ze zaten al een paar maanden in de fles en leefden (hopelijk)
een gelukkig leventje.
Het zag er ook leuk uit hoor,
een beetje groen erbij, onderin een beetje zand.
Was een heel leuk gezicht.
Nou en toen kwam dierendag.
Pa zei, kom laat ik eens vers water bij de vissen doen op dierendag.
Dus pa tilt de fles hoog,
begint te steunen pffffffffff is dat zwaar,
loopt met de fles naar de WC,
dondert met de fles tegen de WC,
fles kapot, vissen in de riolering.
Hij heeft zijn hele verdere leven moeten aanhoren
dat hij heel goed voor dieren is en vooral op dierendag.
Hij geeft ze tenminste de vrijheid.
Dus als jullie eens grote oude goudvissen in de riolering zien,
die zijn van ons hoor !!!!!
.
Ik heb besloten het andere dierenverhaal morgen te vertellen.

.

20 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Het was, hoe dan ook, een goede bedoeling van je vader en daarnaast had hij ook zo kunnen vallen dat de visjes, op het droge, naast de pot hadden gelegen.
In dat geval was het dierenmishandeling geweest maar nu hadden ze de vrijheid en dat is heel wat anders dan naast de pot piesen.

dinsdag, januari 20, 2009  
Blogger Els said...

Jeetje ik schrik me rot hier.
hahahah wat een foto's hahahahah

dinsdag, januari 20, 2009  
Anonymous Anoniem said...

haha wat een geweldige portretten
toen ik het verhaal aan het lezen was dacht ik de vissen waren te groot geworden en konden niet meer door de flessehals, maar nee ze mochten het riool in hahaha

dinsdag, januari 20, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ha ha z'n bedoeling was toch goed neem aan dat je vader geen schade opgelopen had.
Wat een mooie portretjes van jou, Els en je broer.
Vind je wel erg serieus kijken voor een van alles uithalende ondeugd.
@ De griep is idd geen pretje, maar geen geknerp, er zijn veel ergere dingen dan griep dus gewoon even doorzetten.
Hartelijke groetjes Bep

dinsdag, januari 20, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ha, ha...dat overkomen veel mensen die even de vissen op een gemakkelijke manier de goudvissen willen verschonen
Mooie foto`s, zeker lagere school-foto`s
@ Die cupjes zie je in Duitsland juist erg veel. D. Zw. en Oostenrijk zijn juist de landen!!
Dag

dinsdag, januari 20, 2009  
Anonymous Anoniem said...

tja die arme pa en de arme visjes.Zoiets vergeet je niet gauw.Wat een leuke foto`s van jullie drieen!
Novelle

dinsdag, januari 20, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Wat een mooie foto's weer Mieke!
Jullie hadden toen al leuke koppies!!! En wat een triest verhaal over dierendag, het zal je maar gebeuren. Ik ben benieuwd waar je morgen weer mee aan komt zetten....

Fijne dag,
beuzeblaadje

dinsdag, januari 20, 2009  
Anonymous Anoniem said...

-gniffel!-

ik lig hier in een deuk
en niet alleen om je verhaal

dat kapsel van Joop :)

dinsdag, januari 20, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Leuk verhaal ; gezellig om je blog te lezen !
Groetjes Ingrid.

dinsdag, januari 20, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Leuk verhaal ; leuk om op je blog te lezen !
Groetjes Ingrid.

dinsdag, januari 20, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Geweldig verhaal, ik vroeg me laatst al af van wie die grote goudvissen waren in de riolering. :-))))
groetjes,
Elmar

dinsdag, januari 20, 2009  
Anonymous Anoniem said...

hahahhahah arme papa.. Is net zo iets als je in winterslaap verkerende hamster gebraven omdat hij niets meer doet hihihi

dinsdag, januari 20, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Wij hadden ze ook in zo'n fles....
was dat toen in?
ik denk het...
Liefs:Wilma.

dinsdag, januari 20, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Nou ik heb het de laatste rijd wel in de gaten gehouden, maar geen goedvis gezien, echt niet!

dinsdag, januari 20, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ik heb de laatste tijd het nog wel goed in de gaten gehoudem, maar geen goudvis gezien!

dinsdag, januari 20, 2009  
Anonymous Anoniem said...

whahahahahha
sorry mieke,
maar dat is ook wel een heel komisch verhaal eigenlijk:-)

dinsdag, januari 20, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ha Mieke,

Dat was wel schrikken lijkt me, lijkt de film van Nemo wel.
Leuke foto van je, je bent best wel een, hoe zal ik het zeggen, felle dame, is niet lelijk bedoeld hoor. oma

ot. hoe is het met de teen?

dinsdag, januari 20, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Prachtportretjes, pure nostalgie!
En een heerlijk verhaal erbij... mijn dag kan niet meer stuk!

woensdag, januari 21, 2009  
Blogger ArtMus said...

whahahahahahahaha

arme beestjes.
Wellicht hebben ze ( net als Nemo) via de riolering de oceaan berijkt.

woensdag, januari 21, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Heel erg aardig van je vader om de visjes hun vrijheid te geven. ;-)
Dat kapsel van Joop was vast hip in die tijd. :-)

woensdag, januari 21, 2009  

Een reactie posten

<< Home