januari 16, 2009

VROEGER 22


Avifauna
Samen met oma in de bus naar Avifauna.
Dit is een groot vogelpark in Alphen aan de Rijn.
Ik weet nog goed dat oma erbij was, maar of opa er ook was weet ik niet meer.
We zijn er met de bus heen gereden .
Dat ging prima, want opa en oma woonden in Waddinxveen.
Dus was het niet zo heel ver weg.
.
Mijn eerste fiets heb ik ook ongeveer in deze tijd gekregen.
Een tweedehandse ouwerwetse oma fiets.
Geeft niet, ik had eindelijk een fiets.
Voor mijn verjaardag mocht ik van oma en opa
een nieuw stuur op mijn fiets uitzoeken.
Dus ik samen met opa naar de fietsenwinkel.
Het eerste wat ik zag was een stuur voor een sportfiets.
Gaaaaaaf.
Die zou en moest het zijn.
Ik denk, zei opa, dat dat niet zo goed past hoor Mieke.
Maar nee hoor, die vond ik mooi en die wou ik hebben.
Oke, dus wij weer naar huis, ik blij en gelukkig met mijn nieuwe stuur.
Nou, nadat opa het stuur erop gezet had,
werd ik wel heel bedenkelijk.
Het zag er niet uit, nog voor geen meter.
Hahahahahaha zo'n klein sportstuurtje op zo'n
plompe, ouderwetse fiets.
Kijk, ik was er alweer ingetuint, in mijn eigenwijsheid.
Ik wist het altijd "beter".
En als jullie nou denken dat ik daarvan geleerd heb?
Nou nee hoor, niet echt.
Ben nog altijd zo'n eigenwijsje
Maar ja, ik heb er nog 3 jaar op gefietst op die "mooie" fiets.

.


19 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hahahaha, ik zeg niets meer, ik zie de fiets alleen maar voor me.

Love As Always
Di Mario

vrijdag, januari 16, 2009  
Anonymous Anoniem said...

ik blijf me iedere keer weer verbazen ....dat je zó eigenwijs was ! of bent ......dat is nog maar de vraag natuurlijk ;))))
fijn weekend !

vrijdag, januari 16, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Heerlijk, die foto met beer! Eentje (onder de vele) die jij moet koesteren!
En je verhaal... gewoon hilarisch!
*wink, big smile*

vrijdag, januari 16, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Nou....volgens mij was ik ook wel zo eigenwijs ;-))
Mooi is dat Vogelpark he..Ik ben er ook geweest met mijn ouders.
Liefs:Wilma.

vrijdag, januari 16, 2009  
Anonymous Anoniem said...

OT: zolang je maar niet gaat vliegen of een poging doet tot ...
dan valt het wel mee hoor ...en die bende heb ik ook al op facie hihihihihihihihihihi..zit er niet mee hoor !

vrijdag, januari 16, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ojee wat was jij eigenwijs, maar je kreeg wel je zin en dat verbaast me.
Die foto is grappig een ijsbeer in een vogelpark??

vrijdag, januari 16, 2009  
Anonymous Anoniem said...

haha geweldig, zo'n sportstuurtje op zo'n logge oma fiets :)
eigenwijsje dat je bent
heerlijk

vrijdag, januari 16, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ja, je overtuigt ons er wel van dat je aardig eigenwijs was :))
Maar leuke verhalen
Dag, marjolein

vrijdag, januari 16, 2009  
Anonymous Anoniem said...

niet te geloven ik heb ondertussen nog zo'n stel op mijn log...
nu zijn er al 6 katten!!!

vrijdag, januari 16, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Leuk dat je langs kwam op mijn site!
Ik zie het al helemaal voor me zo'n sportstuurtje op een oma fiets! haha
Ik kom zeker bij je terug, ik houd wel van dit soort humoristische verhalen.
groetjes,
Elmar

vrijdag, januari 16, 2009  
Anonymous Anoniem said...

heerlijk zo als je over je zelf schrijft Mieke.!
Novelle

vrijdag, januari 16, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Hahahaa, wat zul jij een bekijks gehad hebben met je fiets!

vrijdag, januari 16, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ik denk, dat zo'n sportstuurtje altijd nog beter stond als van die grote houten klossen op je trappers.
Dat had ik namelijk..tweedehands opoefiets, die eigenlijk veel te groot was.
Dat werd dan op die manier opgelost.
Ik moet wel lachen om je eigenwijzigheid, Mieke.

vrijdag, januari 16, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Een 'omafiets' met sportstuur...
Nou ja, das weer eens wat anders.

vrijdag, januari 16, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Na de afgelopen weken je logjes te hebben gelezen begrijp ik niet dat je van mening bent eigenwijs te zijn.
Nee, want dat vind ik wel wat erg mild uitgedrukt!
Je was een klein krengetje wat zelfs met een nieuw sportstuur niet was bij te sturen.

Fijn weekeinde toegewenst!

vrijdag, januari 16, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Lachen hoor Mieke, een oma-fiets met een sportstuurtje...
Vond ik trouwens ook al raar, een ijsbeer in een vogelpark. ;-)

vrijdag, januari 16, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Hahahaha een opoefiets met een sportstuur.
Mieke, dacht je dat dit sneller ging *LOL*
Fijn weekend gewenst.

vrijdag, januari 16, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ha Mieke,

Zal wel een raar gezicht zijn geweest het stuur, maar eigenwijsheid heb je soms wel nodig om je staande te houden.
Afifauna ben ik als kind ook wel geweest. oma

vrijdag, januari 16, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Is het echt? Ben je nog zo'n
eigenwijsje???? Volgens mij valt dat wel mee!

Doeiiii,
beuzeblaadje
OT: we hebben ons tranen gelachen vandaag, was superrrrrr gezellig!

zaterdag, januari 17, 2009  

Een reactie posten

<< Home