januari 06, 2009

VROEGER 13


Met de hele bubs aan tafel.
Best gezellig natuurlijk.
En omdat er zoveel tesamen waren,
kon ik weer gekke bekken trekken.
(van links naar rechts)
Mijn vader. moeder, tante Gerda, oom Wessel,( broer van moeder)
opa, naast opa waar je alleen de haren ziet, zit Joop,dan komt Ton en dan kom ik.
En dat is nog niet eens de helft van de fam.
.

We moesten met zijn drieen op de foto.
Nou, is best hoor.
Voor mij tenminste.
Als je die gezichten van Joop en Els ziet,
Die hadden er niet veel zin in.
Veel meer weet ik hier niet te vertellen.

.

17 Comments:

Anonymous Anoniem said...

door de rimpelingen van tijd
schuimt nostalgie in golven van passage
het verleden zwelgt in geuren van kindertijd
beelden ooit in tastbaarheid gepresenteerd

ingekrast in tijd van geheugen
grove sporen van onuitwisbaarheid
in strelingen van zwoegen
doorzeefd van nostalgische gebaren
© Klaes

Heb weer genoten, dank je wel Miekelief!

dinsdag, januari 06, 2009  
Anonymous Anoniem said...

blijft leuk hoor Mieke , je ouwe album !
je hebt wel een massa foto's , heb ik niet van vroeger , hahahahahaha, waarschijnlijk wilde ik er toen al niet op ;)))
'grijns'

dinsdag, januari 06, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Dit is de eerste keer dat ik lees dat je niet veel meer weet te vertellen.
Meestal ben ik van je gewend dat je die kwebbel moeilijk kunt dicht houden.
Het zal waarschijnlijk met de buitentemperatuur hebben te maken, hier op dit moment -10

dinsdag, januari 06, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Clown dat je bent :)

dinsdag, januari 06, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Hoi Mieke,

Leuk al die foto's...
Kan er zo van genieten.
Uren albums kijken met een lekkere pot thee.
Liefs & fijne dag.
Wilma.

dinsdag, januari 06, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Nou Mieke, als ik die eerste foto zie, weet ik nog wel at te vertellen, hoor.
Wat je toen in grote gzinnen altijd zag, was te uittrektafel!!
Aan beide kanten kon er een blad uitgetrokken worden en na de maaltijd werd die er weer ingeduwd.
Zie je toch tegenwoordig niet meer, hè?
Het blijft leuk, die oude foto's ;))

dinsdag, januari 06, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Leuk die oude foto`s...kreeg laatst van een hele verre `neef` een cd-rom met oude familiefoto`s...moet gauw eens kijken wat er op staat !
Dag, marjolein

dinsdag, januari 06, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Een Mieke die "stil valt"?
Wat zal Chris genieten...........hahahahaha.
Grapje!!!!!!
Ik blijf jaloers op jouw foto's, mens wat heb je er veel uit de ouwe doos. Super, wees er maar heel zuinig op. Heeft Chris ook zo veel foto's van vroeger of alleen jij omdat je een oom had die fotograaf was????

Is het in Duitsland ook zo mooi buiten??????

Groetjessss,
beuzeblaadje

dinsdag, januari 06, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Het blijft leuk, die oude foto's en
het ziet er allemaal heel gezellig uit in jullie gezin.

dinsdag, januari 06, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Heerlijk die oude foto's, ik heb alleen nog wat foto's van school en daar sta ik niet eens op omdat ik altijd op de gang moest staan....
Heerlijke nostalgie..
liefs van leny

dinsdag, januari 06, 2009  
Anonymous Anoniem said...

leuk leuk die oude plaatjes....gezellige tijd he onze kindertijd.
Novelle

dinsdag, januari 06, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Wij moesten, bij zeer speciale gelegenheden, ook altijd op de foto. Mijn vader had een toestel met een filmrolletje van 8 foto's.
En aangezien dat naar de fotograaf moest om ontwikkeld en afgedrukt te worden, kun je wel nagaan hoe vaak er gefotograveerd werd.

dinsdag, januari 06, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Goh, ik wou dat ik zoveel oude familiefoto's had. Wees er maar zuinig op Mieke. :-)

dinsdag, januari 06, 2009  
Blogger Els said...

hahahaha daar heb ik nog steeds een hekel aan.

woensdag, januari 07, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Die verhalen van vroeger heb ik wel gemist hoor.. Ben blij dat je (bijna) hebt gewacht totdat ik weer terug was ;-)

Love As Always
Di Mario

ps, die nieuwjaarswens bij Chris is natuurlijk ook voor jou.

woensdag, januari 07, 2009  
Blogger ArtMus said...

Soms hoef je niet veel te vertellen , dan doen de plaatjes hun verhaal.
Dit is een verhaal van gezellig, saamhorigheid en tijd nemen voor elkaar.

woensdag, januari 07, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Maar de foto zegt genoeg. Zo'n foto hoort er bij. Het straalt zijn eigen tijd uit. Hoe je er ook op staat. Mooi document. En zo herkenbaar: Zo'n patronen trui als Ton daar aan heeft, had ik ook. Door mijn moeder zelf gebreid, met muts, wanten en sjaal er ook bij.

Leuk zo'n familiefoto.

donderdag, januari 08, 2009  

Een reactie posten

<< Home