december 24, 2008

VREDES ENGEL


Het grootste verlangen de mensheid
is een wereld zonder oorlog.
Zonder grote oorlogen en zonder de vele kleine.
Dagelijks ervaren we dat er gevochten word:
om de macht in het land
om het werk
om de omzet van het verdiende
om eigen voordelen
om eigen interessen.
.

Maar het gaat ook anders.
Er zijn ook mensen ,
die onder alle omstandigheden respect bewaren
voor de waarde van de medemens.
Ze respecteren de anders denkenden.
Ze respecteren de anders gelovigen.
Er zijn mensen die geen vijandschap uitlokken,
maar vriendschap sluiten,
die verbinden en niet uitelkaar scheuren,
die goede woorden en daden vermengen.
Zulke mensen zijn vredesengelen.
Engelen hebben goede ogen,
ze zien de mensen in nood,
Engelen hebben goede oren,
ze kunnen luisteren,
en ze horen ook het onuitgesprokene lijden.
Engelen vinden de goede woorden,
woorden die troosten en moed brengen.
Engelen zijn wegwijzers.
Ze hebben een engelsgeduld.
Zulke vredesengelen hebben we nodig.
Ook jij kan een vredesengel zijn.
.

15 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Mooie boodschap lief Mieke, al zegt men mij veelal dat ik een (b)engel ben!
*wink, big smile*

Engel
Men dacht dat de mensen
de kinderen waren
van Moeder Aarde.

Maar nochtans,
ze kwamen van de sterren.
En het licht herkenden ze
toch veel te weinig vind ik.

Want als ik de sterren zie
voel ik me thuis...
in het universum van mijn hart.

Gevleugeld hart.

Oh, neen, ik lieg niet.
Ik vlieg met de vleugels
van de liefde.

Doorleef het lijden,
doorgiet de duisternis

wordt voorzichtig doorzichtig.

Waar is mijn licht?

spreek eens luider
stille stem
Jij daar, ik hier.
'k weet dat je er helemaal bent,
mijn engel.
© Tineke

woensdag, december 24, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik doe mijn best om mezelf te zijn. Dat is over het algemeen genoeg.

Love As Always
Di Mario

woensdag, december 24, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik hoef geen engel te zijn, Mieke,
maar ik heb goede ogen en kan goed luisteren....
Ik wens jullie hele gezellige dagen toe.
Liefs, Ria.

woensdag, december 24, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik ben bepaald geen engel maar ik doe wel mijn best om er te zijn voor anderen en te horen, te luisteren, te troosten........

Prachtige tekeningen heb je trouwens in deze log gebruikt!

Ik wil jou en iedereen die je lief is, hele fijne kerstdagen wensen!

woensdag, december 24, 2008  
Blogger ArtMus said...

Ik ben wel een engel maar eentje met een B er voor.
Maar....ik zou net als jij willen dat we allemaal wat verdraagzamer waren.
Niet meteen met vooroordelen klaar staan en elkaar de ruimte geven.
Helaas...de geschiedenis bewijst anders.
Er zijn veel te veel mensen op de vlucht voor geweld.

woensdag, december 24, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Een engel?
Nee dat lukt me niet...
Maar probeer wel een luisterend oor te zijn voor hen die dat nodig hebben...
Engelen komen er op mijn pad.
Gezonden worden ze, en we kunnen niet meer doen dan ons best.Liefs en fijne kerstavond.
Wilma.

woensdag, december 24, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn!
Maar wie maken de oorlogen?
Niet de soldaten maar de regerende machthebbers!
Als we die nou eens uitschakelen!

Ik wens je hele fijne dagen en een goed en gezond 2009!

gr eva

woensdag, december 24, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Of ik een vredesengel kan zijn Mieke dat betwijfel ik maar als ik en iedereen eens ga PROBEREN er een te zijn, dan zijn we al mooi op weg naar een betere wereld!

Fijne Heiligen Abend en hele fijne en gezellige kerstdagen!

Dikke kerstkus,
beuzeblaadje

woensdag, december 24, 2008  
Anonymous Anoniem said...

OT: Welke 4 blogs verhalen momenteel ook over het Dickensfestijn, zou je me de linkjes willen geven?

donderdag, december 25, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Imagine there's no Heaven
It's easy if you try
No hell below us
Above us only sky
Imagine all the people
Living for today

Imagine there's no countries
It isn't hard to do
Nothing to kill or die for
And no religion too
Imagine all the people
Living life in peace

You may say that I'm a dreamer
But I'm not the only one
I hope someday you'll join us
And the world will be as one

Imagine no possessions
I wonder if you can
No need for greed or hunger
A brotherhood of man
Imagine all the people
Sharing all the world

You may say that I'm a dreamer
But I'm not the only one
I hope someday you'll join us
And the world will live as one
© John Lennon

donderdag, december 25, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Vredig kerstfeest miek

donderdag, december 25, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ook jou lieve Mieke kom ik even een zalig Kerstfeest wensen!

Liefs,
beuzeblaadje
OT: Wil je Chris Kringle zeggen dat ons contact het komend jaar zeker zal blijven bestaan? Ik reken zelfs op levenslang!!

donderdag, december 25, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Hallo Mieke, ik lurk sinds kort op je blog. ;-)
Ik ben ook geen engel maar probeer ook gewoon maar mijn best te doen. :-)
Prettige Feestdagen.

donderdag, december 25, 2008  
Anonymous Anoniem said...

een hele mooi engelen logje Mieke Mooi en duidelijk geschreven. ik wens je nog even een fijne kerstavond en dag toe.
Novelle

donderdag, december 25, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Eindelijk iets gevonden waar ik voluit kan zeggen hier ben ik het mee eens.ik vind het prachtig ik ben blij dat ik dit met iemand kan delen want ik ben deze engel die je beschrijft.

zaterdag, maart 28, 2009  

Een reactie posten

<< Home