januari 05, 2009

VROEGER 12


Het is zo jammer, maar van Els en ook van Joop,
weet ik niet veel meer van vroeger.
Dat zal wel komen door het leeftijds verschil denk ik.
Ik hoefde ook nooit op Els op te passen
en Joop nooit op mij.
Dat scheelt natuurlijk ook,
zodoende hebbben we nooit veel van elkaar gemerkt.
.
Wat ik nog wel weet is:
Dat we een paar jaar later als op deze foto,
samen naar de Bioscoop mochten.
Jeetje wat een belevenis.
Wij saampjes naar de bios.
De van film Bamby was uitgekomen en daar mochten wij naar toe.
Heel spannend hoor zo met zijn tweeen.
Vooral als je bedenkt dat we toen nog geen TV hadden.
De film begon en het werd echt spannend.
Ooooh wat was dat mooi
en wat was dat levenecht allemaal.
We vergaten al heel snel dat het een film was,
we zaten er midden in.
Toen kwam de scene dat Bamby zijn moeder verloren had
en heel erg treurig was en overal ging zoeken.
Opeens een groot gesnik naast me;
Heel luid en duidelijk, boven het geluid van de film,
kwam het gesnik van Els en ze zei,
Mieke, snik, het is zo zieeeelig.
Jeetje, daar zat ik dan, midden tussen allemaal vreemde mensen
met een snikkend zusje naast me.
Ik schaamde me dood zeg.
Dus, heb ik met haar gescholden
dat ze op moest houden met huilen.
Ik wist niet wat ik moest doen zeg.
Toen we weer buiten kwamen, heb ik met mijn ouders "gescholden."
Ik heb hun verteld wat er gebeurd was
en dat ik nooooooit meer met Els naar de bioscoop ging.
.
Nu, jaren later denk ik er wel eens aan terug.
Vooral als er een film van Bamby op de TV komt.
Hoe konden ze in hemels naam twee kleine kinderen
alleen naar de Bios sturen.
Maar ja,
dat was toen he,
toen was alles anders.

.

21 Comments:

Anonymous Anoniem said...

aaaah, maar bambi is ook wel heeeeel zielug hoor :)

maandag, januari 05, 2009  
Blogger Els said...

hihihi en ik weet daar niks meer van hihihihi, alleen van de verhalen

maandag, januari 05, 2009  
Blogger Els said...

Die foto had ik nog niet.
Nu dus wel hoor

maandag, januari 05, 2009  
Anonymous Anoniem said...

ja waar zit em nou de fout ??
als je niet huilen mag bij jouw ...hahahahahahahahahahahahahaha.....Bambi ..de meest onderschatte film dus ..
alles wat geweest is , is anders als vandaag ;))))
heb even een bende terug gelezen ..ben je een boek aan het maken ??? leuk joh dat terug kijken in je leven ;)

maandag, januari 05, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ja, toen was alles ander...Nu wordt vaak gezegd dat het beter was.Maar in dit geval niet.
Bambi vind ik nog steeds een mooie film...Vooral dat stukje is zo'n verdrietig stukje, moet nog steeds slikken...
Liefs:Wilma.

maandag, januari 05, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ik mocht vroeger (als kind) nooit naar de film want dat was zondig.
Toen ik iets groter was gegroeid heb ik vaak stiekem gezondigd.
Als ik dan thuis kwam en ze vroegen waar ik was geweest was het antwoord altijd een leugen.
Ook een TV was niet in huis aanwezig.
Radio mocht mits de uitzending van de NCRV was.
De KRO en andere zenders waren uit de boze.
Maar ik heb er geen afwijking aan over gehouden.
Nou ja geen............?
Maar dat zijn prettige afwijkengen vind ik.

@ Het busje rijd niet op maandag!

maandag, januari 05, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Oh, wat was jij hard voor je zusje....ik was/ben ook z`n jankepoot bij elke zielige film. Nu nog.
Ga dus nooit met jou naar de film :)) Krijg ik vast mijn huid volgescholden :))
Dag...leuk om te lezen
Marjolein

maandag, januari 05, 2009  
Anonymous Anoniem said...

De film herinner ik me nog goed en ik heb ook hartverscheurend zitten huilen, maar ik weet niet meer of mijn ouders er toen bij waren of niet. Vroeger werd er denk ik ook niet zo over nagedacht of iets wel of niet geschikt was voor kinderen.
@ Het meer was eigenlijk nog niet vertrouwd, maar ze zijn langs de kanten gegaan en hadden een reddingstouw bij zich.

maandag, januari 05, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ohhhh wat zielig, wat dacht je van troosten Mieke,
dit werkt meestal beter dan schelden.
En heeft Els er een trauma van over gehouden of jij? hihihi.
Wat een mooie en liefdevolle kiek.
Twee BEAUTY’S!!!!!!!!!!!!!

maandag, januari 05, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Goh... toch wel twee jonge kinderen die naar de bioscoop worden gestuurd. Het lag misschien ook niet zo ver van jullie huis?
Fijn dat je je nog zoveel herinnert!

maandag, januari 05, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Weet je Mieke, dat vind ik nou een van de nare kanten van ouder worden: je hoeveelheid herinneringen en verleden begint groter te worden dan je hoeveelheid toekomst en verwachtingen....

maandag, januari 05, 2009  
Anonymous Anoniem said...

ahhhhhhhhhhhhhhhhh mieke:-))))

ik zit nu nog wel eens te sniffen bij het kleine huis op de prarie:-))

maandag, januari 05, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Het is maar goed, dat Els zich daar niets meer van kan herinneren, haha...
Je zult maar zo'n oudere zus hebben!!!
Wij gingen vroeger nooit naar de bioscoop...was te duur!

maandag, januari 05, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Beter laat dan helemaal niet meer!
Goh Mieke wat was jij vroeger een akelig spook!! Jeeetje zit daar op dat zielige zusje te schelden ipv haar te troosten! Kon je wel????

Welterusten,
beuzeblaadje

dinsdag, januari 06, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Joepie, je bent weer begonnen met je overheerlijke jeugdherinneringen, gelardeerd met mooie, nostalgische foto's!
Het wordt weer smullen geblazen de komende dagen!
Dank je wel, Mieke!

dinsdag, januari 06, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Wat een leuke foto van jou en Els. Heb ook zitten snikken hoor bij Bambi.
Onze vakantie bestond nl met pa samen een dagje weg, een rondvaart door Amsterdam en dan naar de film en na afloop een ijsje een feest was dat.
Jammer dat ze jullie alleen lieten gaan, dat mochten wij niet.
Dag Bep

dinsdag, januari 06, 2009  
Anonymous Anoniem said...

inderdaad toen was alles anders....echt waar.
Novelle

dinsdag, januari 06, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ik was al een stuk groter maar moest ook huilen om Bambi. Je arme zusje. ;-)

dinsdag, januari 06, 2009  
Blogger Vedat said...

Dat schelden zit je dus wel dwars en eigenlijk wel een beetje terecht. Je had jouw zusje ook kunnen troosten, maar ja, dat is achteraf praten en dat is altijd makkelijker.

dinsdag, januari 06, 2009  
Blogger Els said...

Zo nu hoor je het eens van een ander hahahahah

woensdag, januari 07, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Gelukkig dat Els er niets meer van weet en dat ze er nu om kan grinniken. Ja, je had je zus kunnen troosten maar hoe oud was je nu nog. Nee, we kunnen toen niet beoordelen met de pet van NU op het hoofd.

Mooie anecdote

donderdag, januari 08, 2009  

Een reactie posten

<< Home