december 28, 2008

SAMEN MET MENSEN


Ik ben graag met mensen tesamen;
*
* die niet alleen hun eigen voordeel zien
* die niet alleen praten, maar ook kunnen luisteren
* die tijd hebben of zich tijd maken
* waar je op kunt vertrouwen
* die niet slecht over anderen praten
* die geheimen kunnen bewaren
* die de waarheid zeggen
* die van het leven houden
* die mij nemen zoals ik ben
* die bij mijn slechte gewoontes een oogje dicht drukken.
*

Ik ben graag met mensen tesamen;
*
* die treurig zijn als ik ze verlaat
* die voor mijn problemen oren en ogen open hebben
* die een hart hebben voor mijn lijden
* die helpen als ze nodig zijn
* die mij vergeven als ik iets fouts gedaan heb
* die vragen wat er is
*
Ik voel me heel rijk als ik met zulke mensen tesamen ben.
*
Maar of ik zelf altijd zo ben ????????????????????
Weet zeker van niet !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

*

10 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Met zulke mensen ben ik ook graag samen.
Wat fijn hé Mieke dat zulke mensen dagelijks om ons zijn.

zondag, december 28, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ach miek we zijn ook maar mens met onze fouten toch! Fijne zondag!

zondag, december 28, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Gelukkig zijn er nog heeeel veel van die mensen, Mieke. Ennuhh....jij behoort daar ook toe, hoor!!!! Zeker weten van wel ;-))
Maak er weer een fijne dag van samen..
Groetjes, Ria.

zondag, december 28, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik denk dat iedereen graag met zulke mensen samen is, maar dat niemand van ons hier voor 100% aan voldoet. Dat hoeft ook niet, zolang er oprechte warmte in je hart is. En dat is er in dat van jou zeker Mieke!

zondag, december 28, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik sluit me helemaal aan bij de opmerking van JeeBee. We willen allemaal wel in zulk gezelschap verkeren en ook zo zijn maar dat zal niet altijd gaan maar zolang de belangstelling en vriendschap/liefde oprecht is en warm is, is er niets aan de hand.

zondag, december 28, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ach als iedereen zo was zou je ze misschien niet meer waarderen. ;-) Of saai gaan vinden. Beetje mengeling is ook wel leuk.

Love As Always
Di Mario

zondag, december 28, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Dit zijn óók de mensen in wiens gezelschap ik graag ben Mieke. Maar om mensen te vinden die aan AL jouw punten voldoen......

Daar hoor ik zéker weten ook niet bij!

Groetjesss,
beuzeblaadje

zondag, december 28, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Oeps...dat zijn wel supermensen, die jij ons voorschotelt...maar als we allemaal wat beter ons best doen, komen we een heel eind samen.
Ji/jullie een fijn uiteinde en een goed gezond 2009 toegewenst van Marjolein.
Dag

zondag, december 28, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ha Mieke,

Het fijnste is om samen met mensen te zijn die om elkaar geven, en voor elkaar klaar staan.
Maar soms even alleen is ook wel fijn. oma

zondag, december 28, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Gedicht voor gelukkige mensen

Van alle mensen die het lachen is vergaan, loopt één op drie blind over je heen en kijkt dan om. De wereld is juist niet van iedereen dat slag.

De overige twee vallen niet op. Hun armen bungelen halfstok. Onder hun tong zit gram. Ze kennen haast geen zinnen zonder tss.

Zo zuinig zijn ze op hun lucht. Je staat erin voor je het weet. Heb ik iets van je aan misschien is uit hun mond geen vraag.

Een wenk: kijk naast hun kleren. Wijs naar elkaar, wijs naar het water met de zon erboven. Zeg blije dingen als: wij moeten zeer de moeite zijn, als zelfs de zee tot hier komt, weggaat en zich weer bedenkt.
© Bart Moeyaert

dinsdag, december 30, 2008  

Een reactie posten

<< Home