januari 12, 2009

VROEGER 18


Wat is dat nou?
Zijn we bij de hondjes op bezoek?
Het ziet er bijna zo uit he?
Wat we daar in de hoek, op de grond aan het eten zijnweet ik niet,
maar het lijkt wel te smaken.
Els dacht dat het die harde stukjes waren die in het vet drijven
na het bakken van oliebollen.
Maar of je die met een vork kunt eten?
.
Over smullen gesproken.
Ik weet nog dat we een keer met pa en ma naar de kermis gingen.
We kregen ieder een bedrag aan geld dat we mochten besteden.
En daar zie je alweer het verschil tussen Els en mij.
Ik ging overal in, in de draaimolen, in het spookhuis
en wat er nog zo allemaal op de kermis te beleven is.
Het duurde niet lang en mijn geld was op.
Els niet, die ging nergen in.
Het enige wat ze deed was touwtje trekken.
Daar kreeg je wat voor je geld.
Toen we bijna naar huis gingen, moesten we naar zo'n snoeptent.
Daar heeft Els haar geld uitgegeven.
Toen we thuis waren, was ik best jaloers op al dat snoep van Els hoor.
Die had een hele boel en ik had niks meer.
Maar ja, ik had ook mijn lol gehad.
.
Een paar jaar eerder (ik zal een jaar of 5 geweest zijn)
Was ik samen met mijn ouders op de kermis.
Zoals moeder mij "vaak" vertelde,
Wou ik toen ook al overal in.
Natuurlijk ging dat niet, een kind van 5 jaar mag niet overal in.
Toen het tijd werd om naar huis te gaan,
was ik het er niet mee eens.
En dat liet ik horen ook.
Mijn sirene heb ik toen weer aangezet.
Mijn ouders schaamden zich rot omdat ik zo'n herrie maakte.
Iedereen keek naar ze met hele boze blikken.
Eigen schuld dikke bult, ik was nog niet klaar op de kermis !!!!

.



17 Comments:

Blogger Chris said...

Ja ja, een beetje driftkikker ben je nog steeds!
Maar daar ben ik pas later, na het trouwen, achter gekomen :-((

maandag, januari 12, 2009  
Blogger mieke said...

Hahahahahahaaha Chris.
Dat was vroeg genoeg.

maandag, januari 12, 2009  
Anonymous Anoniem said...

whahahahahahahaha die Chris .. verschil moet er wezen meis !
OT: juist omdat we geen sneeuw hebben ben ik aan de wandel gegaan , heel weblog zit in een tsunami van sneeuwfoto's ;)))
maar koud was et wel ....

maandag, januari 12, 2009  
Blogger Els said...

goed eten kon ik vroeger ook al he.
hihi

maandag, januari 12, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ja Chris sommige dingen kun je beter even wat verborgen houden *lol*
Vreemd hè dat het altij de ouders zijn die boos worden aangekeken als hun kind het op een schreeuwen zet.......

maandag, januari 12, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ik zie alweer aan de reactie van Chris dat je geen steek veranderd bent ;-)

Love As Always
Di Mario

maandag, januari 12, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Och arme, ik krijg postuum nog medelijden met je moedertje
Wat zal ze de handen vol aan je hebben gehad. En wat geweldig dat je al die verhalen nog zo weet joh!

maandag, januari 12, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Leuk die herinneringen aan de kermis.
En zo heerlijk zitten jullie daar in je pyamaatjes :-))
zo zit ik nu savonds ook vaak met mijn dochter...heerlijk warm in huis.
Liefs:Wilma.

maandag, januari 12, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Die sirene van jou moet wel legendarisch zijn, heb je die nog steeds?

maandag, januari 12, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Die sirene van jou Mieke, die kan ik soms hier nog horen;))
Iedere eerste maandag van de maand, precies om 12 uur....wat is er dan bij jullie aan de hand, dat je zo'n keel opzet??????????????
Heb je dan soms zin aan een snoepje???? *knipoog*
Ik heb weer genoten, meis :))
Groetjessss...Ria.

maandag, januari 12, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Nu weet ik het van wie ik het heb...dat snoepen...van mijn mamsie. hahaha. eefke ging altijd gokken met van die grijpdingen. ze kwam elke keer weer thuis met knuffels en armen vol horloges. en ik..ik won nooit iets, zielig of niet dan...en nee ik had mijn geld niet versnoept. :)

maandag, januari 12, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Chris je had toch niet verwacht dat ze je voor het huwelijk hadden geinformeerd.
Ze waren blij dat ze van die driftkikker af waren.
Mieke volgens mij hadden ze bij jullie geen behang meer aan de muren zitten omdat ze na het je daar achter plakken je er ook steeds weer achter vandaan moesten halen.
En dan durven we ook nog te spreken over die jeugd van tegenwoordig.
De jeugd van tegenwoordig gedraagd zich veel meer volwassen en zuipt zich het lamlazeris.

maandag, januari 12, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ik blijf het nog steeds onvoorstelbaar vinden dat jíj diezelfde Mieke bent als waar je in je loggen over schrijft! Zoooooo anders dan nu! Hahahahaha gelukkig voor Chris wel! Die heeft vast geen belang bij een gratis sirene?

Doeiiii,
beuzeblaadje

maandag, januari 12, 2009  
Anonymous Anoniem said...

zo schrijf je eigenlijk je memoires miek, dat is wel leuk voro je nageslacht, je klein kinderen:)

groetjes
klaproos

maandag, januari 12, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Als kind van 5 jaar kun je het soms heel erg moeilijk hebben als de buitenwereld je niet snapt en je hebt geen enkele andere mogelijkheid om wat duidelijk te maken.

maandag, januari 12, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Oooooo heerlijk Miekelief. Als ik jouw jeugdherinneringen lees is het net of ik mijn eigen kindertijd herbeleef... Zijn we niet ongeveer even oud?
Dank je wel meid!
*nagenietend dit log verlatend*

dinsdag, januari 13, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Whahahaha....wat leuk. Volgens mij was ik ook zo erg. Ik ging in de winkel aan mijn moeders rokken hangen en eens scheurde er iets. Nou, dat heb ik geweten. Het was mij heel duidelijk dat ik een vreselijk kind was.

woensdag, januari 14, 2009  

Een reactie posten

<< Home