januari 08, 2009

VROEGER 15

.
Verjaardag vieren.
Wat een geluk voor mijn moeder dat ik in de zomer jarig ben.
Ik nodigde altijd heel veel kinderen uit.
Mocht ik natuurlijk niet,
maar deed het toch.
Het gebeurde een keer dat er een klein jongetje met zijn moeder voor de deur stond.
Ik moet hem wel uitgenodigd hebben
toen hij op straat stond te huilen.
En daar was hij dan, het jochie.
Ik weet nu nog niet wie het was.
Verjaardag vroeger was heel anders als vandaag de dag.
Je speelde met elkaar, er kwamen snoepjes aan te pas
en daarmee was de verjaardag klaar.
Op de bovenste foto vlnr:
Twee buurmeisjes van v. Schaik (ik weet geen voornamen meer)
Greta Theunissen
Dan kom ikke (natuurlijk weer met gekke bek)
Annie Theunissen
Over buurmeisje (weet ik ook geen naam van)
Zussie Els (met babykrul)
Als laatste komt buurmeisje Ida (genoemd Ietje)
In de deuropening staat grote broer Joop.
.


De namen van deze kinderen ken ik niet meer.
Het was èèn van die verjaardagen waar ik iedereen
uitgenodigd heb.
Daar heb ik echt wel leuke herinneringen aan.
Verjaardag vieren was heel leuk.
,
Ik heb nog een kleine anekdote van Els en Ietje.
Ietje kwam op een dag naar Els toe om te spelen,
toen zei ze tegen Els;
Mijn moeder is lekker ouder als jouw moeder.
Toen zei Els;
Dan is ze ook lekker eerder doooohood !!!!!

.

21 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ja en Els kon het weten want die had toen al een bel op de fiets.
Raar ik kan mij alleen maar herinneren dat ik 2e kestdag jarig was (en dat is nog altijd zo) maar heb volgens mij nooit kinderen uit mogen nodigen.

donderdag, januari 08, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ooooo, wat kan een kind het toch zo mooi formuleren, hihi.
En wat een leuke verjaardagspartijen had jij! Je ouders waren beslist schatten om zo iets voor jullie te organiseren!

donderdag, januari 08, 2009  
Anonymous Anoniem said...

De kinderverjaardagen waren vroeger een feest. Tegenwoordig moeten er uitstapjes worden gedaan en het liefst zo duur mogelijk, maar of een verjaardag er speciaal van wordt vraag ik me af.

donderdag, januari 08, 2009  
Blogger Els said...

We gingen vroeger koekhappen en snoepjes in een bak water en dan ophappen.en al dat soort spelletjes.
Maar of ma zo blij was met jouw kinderfeestjes in de zomer weet ik niet hoor. 3 dagen later was ik aan de beurt en mocht ze nog een keer.

donderdag, januari 08, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Gek hè? Ik kan me die verjaardagsfeestjes helemaal niet herinneren.
En toch zullen ze er ook geweest zijn. (denk ik....)

donderdag, januari 08, 2009  
Anonymous Anoniem said...

leuk hoor al die oude verhalen en foto's. helemaal geweldig is het voor mij dat els ook nog eens voorbij komt met haar leuke uitspraken, hahaha.

donderdag, januari 08, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Hahahaha lekker veel meiden uitnodigen, komt me bekend voor:) Doeiiii fijne dag. Liefs Betty

donderdag, januari 08, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ha een ouderwets verjaarspartijtje.
Geen ezeltjeprik of koekhappen gedaan?
Wat de anekdote van Els betrefd, dat is de logische denkwijze van een kind.
Dat je dat allemaal nog weet is bijzonder.
Dag Bep

donderdag, januari 08, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Prachtige "vroeger" verhalen weer Mieke. :-)
Die Els, ze wist het wel te zeggen hè. ;-)

donderdag, januari 08, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Wij mochten ook altijd feestjes geven..nu realiseer ik me pas hoe knap dat van mijn moeder was... 4 kinderen & zo weinig geld. En toch feestjes mogen geven... Lief he!
Ik vind je foto's prachtig.
Fijne avond.

donderdag, januari 08, 2009  
Anonymous Anoniem said...

kinderfeestjes waren veel gezelliger als nu.En de fotoos getuigen hier dus ook weer van.
Novelle

donderdag, januari 08, 2009  
Blogger ArtMus said...

kregen jullie geen aanmaak-limonade op een verjaarsfeestje??????
Meid dat was me pas feest!!!!!!
Zeg Mieke.....mag ik ook op je feestje komen?????

donderdag, januari 08, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Hahahahaha Mieke die doodleuk keer op keer het hele dorp uitnodigde, hahaha, dat vind ik erg grappig. :P Je moeder zal er minder blij mee geweest zijn, maar ach. ;) En ja, vroeger waren kinderfeestjes simpeler, en om een of andere reden enorm gezellig en geweldig ook al deed je niets bijzonders. :D

donderdag, januari 08, 2009  
Blogger Els said...

OT:
Dat zijn de watervallen in de dierentuin. De waterval op de middelste foto was zoooo mooi, tot dat het zondag ging regenen. Alles was maandag weggesmolten. Gister was hij weer bevroren, maar lang niet zo mooi als verleden week.

donderdag, januari 08, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Het enige dat ik me no van verjaardagsfeestjes kan herinneren is dat je een kwattareep chocolade meebracht voor de jarige.

donderdag, januari 08, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Hahahahahahahahahahaha...
Ooooo Mieke ik lig dubbel!!
Geweldig, ik zie het helemaal voor me! Wat kunnen kinderen toch zalig "uit de hoek komen"....dan is ze ook lekker eerder doohood!
Niet te gelooooooven dat jij zo'n dondersteen was, had ik écht niet achter je gezocht!

Doeiiii,
beuzeblaadje

donderdag, januari 08, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Oja, de kinderfeestjes...prachtig
Bij één vriendinnetje werd elk jaar filmpjes van de dikke en de dunne gedraaid en elke keer denk ik aan haar :))
Dag.
Marjolein

donderdag, januari 08, 2009  
Anonymous Anoniem said...

haha els toch
ik zit hier met vin hardop te lachen, wat gevat, dan is ze lekker ook eerder doooohoood hahaha

Zo leuk Miek dat je zelfs van je partijtjes nog foto's hebt.
Ik zie het zo voor me dat je iedereen maar uitnodigde, wel lief hoor :)

donderdag, januari 08, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ha Mieke,

Heb even terug moeten lezen, om weer bij te zijn.
Was altijd feest als je zoveel vriendinnen uitnodigt, je heb een heel lieve moeder.
Ik ben in de winter jarig, dat is minder. oma

donderdag, januari 08, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ik wilde je bijna al weer feliciteren met je verjaardag. ;-)

Maar goed dat ik het weet, ik bel gewoon aan met je verjaardag... En dan heel onozel kijken.. weet je niet meer dat je me uitgenodigd hebt. ;-)

Love As Always
Di Mario

vrijdag, januari 09, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ha, Els weet zich ook steeds meer te herinneren. Dat is leuk.

Joop staat er een beetje bij alsof ie denkt: al die stomme meiden in de tuin. Wat moet ik daar mee.

Els: jij hebt ook een leuke weblog zag ik. Ga ik nog eens kijken.

Enne...jullie lijken behoorlijk op elkaar als ik dat van een afstandje beoordeel.

zaterdag, januari 10, 2009  

Een reactie posten

<< Home