januari 09, 2009

VROEGER 16

December is voorbij
en Sinterklaas ook.
Maar ik wou toch deze foto nog even hier neerzetten.
Dit kan ik mij nog herinneren.
Wat een zenuwen gedoe zeg.
Sinterklaas op visite.
De andere jaren was het altijd mijn vader
met een zwarte handschoen aan die pepernoten door
een spleet van de deur gooide.
Ik ben heel lang aan het raden geweest om te weten te komen
wie deze Sinterklaas was.
Nou ik weet het nog niet hoor.
Maar dat je zo'n man kon huren,
daar wist ik natuurlijk niks van.
Ma vond het wel mooi dat ik mijn hersens eens goed liet werken
om erachter komen wie het was.
.
Els was heel erg boos op de Sint.
Hij had tegen mij gezegt dat ik een voorbeeld
moest nemen aan Els.
Die was altijd heel lief en gehoorzaam.
(Hahahahahaha nou ik ook hoor)
Daar was Els heel kwaad om, want ze wilde geen voorbeeld zijn voor mij.
Dus daar hadden onze ouders pech.
.
Ik weet ook nog dat ik eens een boek kreeg van de Sint
met pakjesavond.
Ooooh dat was een prachtboek met spelletjes
en raadsels.
Ik wou gelijk in een hoekje gaan zitten om te lezen.
Ik was woedend omdat dat niet mocht.
Wat interesseerde mij die andere kadotjes nou.
Ik had een pracht boek, dat was toch genoeg?
.
Wat mij nu weer opvalt is,
geen Joop erbij.
Hij zal er wel bij geweest zijn hoor,
maar geen foto en geen verhaal over hem.
Heel erg zoiets.

.


22 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ik denk dat Sinterklaas, nadat hij jullie had bezocht, tegen piet heeft gezegd: "Je zult als ouders toch met zo'n dochter worden opgescheept. Laten we eerst maar in het cafe een borrel gaan drinken om te proberen om over de schrik heen te komen."

Na al je verhalen, tot nu toe, te hebben gelezen, kan ik me dan ook voorstellen dat je broer tijdens die avond heeft gedacht: "Er kan gebeuren wat er gebeurt maar met die griet ga ik niet op de foto."

vrijdag, januari 09, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Was Joop misschien Sinterklaas?
Op stelten natuurlijk.

Love As Always
Di Mario

vrijdag, januari 09, 2009  
Blogger Els said...

Stomme sinterklaas, hihi
Was Joop misschien dat enge pietje er achter?
Ot ; ik ben weg doeidoeidoei

vrijdag, januari 09, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Raar toch, hoe sommige kinderen er in slagen nooit op de foto te komen. Ik was daar ook bedreven in dus ik geloof dat ik Joop begrijp... *wink, big smile*
Wat een heerlijke klaasherinnering Mieke, ik voel me gelijk terug gekatapulteerd in de tijd!

vrijdag, januari 09, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Wat mij opvalt aan de foto is, dat jullie zulke blote armen hebben...brrr. Het was toen toch ALTIJD echt winter???
Ik krijg het gewoon koud als ik er naar kijk!!!

vrijdag, januari 09, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Hahahaha mooie kiek met een heerlijke verhaal.
Joep was vast in de buurt, anders hadden ze misschien geen piet?
Ik voel de spanning, jullie hadden het zo warm dat een trui niet nodig was hihihi.
Fijn weekend gewenst!!!!!

vrijdag, januari 09, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Sorry!!! Joep moet Joop zijn.
Groetjes!!!!

vrijdag, januari 09, 2009  
Anonymous Anoniem said...

wat Ria ziet , zie ik ook ..kachel roodgloeiende heet denk ik ;)
ach ik sta ook nergens op foto , hihihihihihihihihi wil je soms niet ..nu nog niet ;)
fijn weekend en groetjes

vrijdag, januari 09, 2009  
Anonymous Anoniem said...

o wat een nepperd he die sint hihi
prachtige verhalen heb je er weer bij

vrijdag, januari 09, 2009  
Anonymous Anoniem said...

een kind dat blij is met 1 kadootje:-)
wat zijn de tijden dan nu heel anders hé mieke

groetjes
klaproos

vrijdag, januari 09, 2009  
Anonymous Anoniem said...

wat was je een tevreden kind, om blij te zijn met één kadootje.
Dat Joop er niet opstaat is jammer,
maar misschien kroop hij altijd weg voor de camera.

vrijdag, januari 09, 2009  
Blogger ArtMus said...

`t is gewoon een neppert die sint.
Dat zie je meteen.......hij heeft een nepbaard.
bovendien lijkt hij op de buurman.
Nee Mieke .....je hebt je mooi laten neppen door die neppert.

vrijdag, januari 09, 2009  
Anonymous Anoniem said...

ik denk dat Jop zo`n kind was die eigenlijk niet op de foto wou.leuke foto weer Mieke.
Novelle

vrijdag, januari 09, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Bij ons was de bakker sinterklaas en z'n dochter
Zwarte Piet we vierden sinterklaas met de hele fam. altijd bij m'n Opa.
Tevreden met een boekje daar hoef je nu niet mee aan te komen.
Fijn weekend Bep

vrijdag, januari 09, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Heerlijk jouw vroegere verhalen...daardoor komen de mijne ook bovendrijven :))
Dag en een fijn weekend.
Marjolein

vrijdag, januari 09, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Toch zal het me niks verwonderen dat Joop zich verkleed had als Sinterklaas!
Mijn oudste broer was ook altijd net toevallig weg als er op de deur werd gebonsd en de zak met cadeautjes in de gang werd gezet.....

vrijdag, januari 09, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Dat zijn toch heerlijke herinneringen meis.. Ik wens je een fijn weekend

vrijdag, januari 09, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ik dacht ook meteen dat hij misschien wel de Zwarte Piet was?

vrijdag, januari 09, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ha Mieke,

Het was altijd een feest de sint, maar zo betutelend.
Hebben ooit een Sinterklaasfeest geviert in de Sociëteit van het dorp, maar de sint kwam heel laat opdagen en was zo weer weg. oma

vrijdag, januari 09, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Hahahahaha het is wel te zien dat het een Sint van vroeger is....
Wat was je toch een heerlijke tante Eigenwijs, woedend omdat ze niet gelijk met haar boekje mocht in een hoekje!

Doei, doei,
beuzeblaadje

zaterdag, januari 10, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Zou Joop die Sinterklaas geweest zijn.

Wel een beetje een verfomfaaide Sint, trouwens....Ergens achter die baard moet toch een mond zitten.

zaterdag, januari 10, 2009  
Blogger amy said...

ik was vroeger verliefd op zwarte piet, die met een baard
toen die zwarte piet niet meer kwam was ik ontroostbaar

had mijn vader die zomer zijn baard afgeschoren!
ja, weet je als kind veel???

zondag, januari 11, 2009  

Een reactie posten

<< Home