januari 14, 2009

VROEGER 20


Èèn koe en drie kalfjes.
.
We beginnen gelijk maar met een wandeling hier in Gouda.
We waren met pa en ma aan de wandel
toen we deze koe met kalf tegen kwamen.
En dat brengt me gelijk weer op een leuk verhaaltje.
We waren een andere keer aan het wandelen
en Els en ik waren aan het dollen.
Plotseling kwamen we aan een weiland vol met stieren .
Daar stonden we te zingen
pak me dan, als je kan,
jullie kunnen toch niet bij ons komen.
Op een gegeven moment riep èèn van de ouders
Els, denk je eraan dat je korte broek rood is?
Wat dacht jullie wat wij toen konden rennen.
Jeetje wat werden wij vlot.
Toen we weer thuis waren, werd Els gevraagd;
Els wat waren het dan?
Koeien of stieren?
Weet ik niet zei Els,
maar ze hadden geen bullebakken (uiers).
De benaming bullebak, is altijd in onze familie gebleven.

.

22 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hihihi dit is de eerste keer dat ik de term bullebakken in dit verband lees! Héérlijk hé, die kinderpraat?
OT: vertel je me écht niet wat je er in zag, gisteren? *wink, big smile*

woensdag, januari 14, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Kinderen kunnen sommige dingen zulke namen geven dat de "grote" mensen daar nooit op gekomen waren.

Love As Always
Di Mario

woensdag, januari 14, 2009  
Anonymous Anoniem said...

bullebakken ?? hihihihihi..heeft bij ons een héél andere betekenis ..

woensdag, januari 14, 2009  
Anonymous Anoniem said...

haha...die uiers zullen haar ook wel angst inboezemen.
Draagt ze nog wel eens rode korte broeken???
Of is dat nu ook verleden tijd...

woensdag, januari 14, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Hihihi, hier betekent het woord bullebak iets heel anders.
Ik had jullie wel eens willen zien rennen, moet een mooi gezicht geweest zijn.

woensdag, januari 14, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Wat heerlijk om dit soort verhalen te lezen...:-))
Mooi ook als je die woorden hoort die kinderen aan dingen geven. Vooral omdat het bij anderen iets heel anders betekend ;-))
Fijne dag Mieke.
Liefs:Wilma.

woensdag, januari 14, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Hahaha bullebakken onder de koeien!!!!!
Opvallend vind ik wel weer dat jullie die koe zo dicht konden benaderen ondanks dat ze een kalf had, tegenwoordig zijn de koeien zo ontzettend schichtig of het moeten Pinken zijn die zijn altijd neiuwsgierig en komen wel dichterbij. En die hoorns op de koeienkop, prachtig zo hoort het beest er uit te zien!
Mijn liefde voor koeien stamt ook echt uit mijn jeugdjaren, gingen we wandelen langs de weilanden dan waren ze me ineens kwijt, zat ik een eind terug een koe te aaien en te knuffelen.

woensdag, januari 14, 2009  
Anonymous Anoniem said...

wederom een prachtig verhaal
en heerlijke foto erbij

woensdag, januari 14, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Mieke, jij zet mijn hersens in beweging. Bij ons was de bullebak een afschrikwekkend iets. Als je stout was dan zei moede: pas maar op want straks komt de bullebak en die grijpt je. We geloofden het maar half, maar die gelovige helft was toch vaak sterker. Bullebakken kwamen ook vaak uit het water. Daar mocht je dus niet te dicht bij komen.

Nu nog zou ik wel eens willen weten: hoe zag zo'n beest er toch uit...een beetje als een krokodil misschien?

Dit allemaal naar aanleiding van dit leuke logje.

woensdag, januari 14, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Die uitspraken van Els zijn toch wel de moeite waard om te bewaren.
De bullebakken houden we erin.

woensdag, januari 14, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Els zal het zeker nog vaak te horen hebben gekregen.
Wat een gein bullebakken onder de koeien.
Dag Bep

woensdag, januari 14, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ik blijf genieten van je oude foto's en de commentaren daarbij..heerlijk,
liefs van leny

woensdag, januari 14, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Bullebakken????? hahaha ik weet niet eens wat dit is.
Zou vast wel een oude uitspraak zijn.
Weer een heerlijk verhaal, om te smullen.
GEWELDIG!!!!!!

woensdag, januari 14, 2009  
Blogger amy said...

ik kijk uit naar jou katten foto's
zullen we samen een log maken?
ze lijken zo veel op elkaar!

ik kan niet meer op chris zijn nederlandse log komen als ik via zijn reactie ga krijg ik een oud duits log?

woensdag, januari 14, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Zo leer je nog weer eens wat nieuws; koeien met bullebakken!

woensdag, januari 14, 2009  
Anonymous Anoniem said...

whahahahaha
daar heb je weer geluk gehad:-))

leuk gevonden bullebak LOL

woensdag, januari 14, 2009  
Anonymous Anoniem said...

hahahaha leuk verhaal Mieke!
Novelle

woensdag, januari 14, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ik heb weer genoten van je laatste verhaaltjes Mieke. :-)

woensdag, januari 14, 2009  
Anonymous Anoniem said...

...lach...gniffel...bullebak...:))
Leuk verhaal
Dag, Marjolein

woensdag, januari 14, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ha Mieke,

Je bent ondertussen verhuist naar Gouda.
Van die rok kan ik me nog herinneren dat mijn zus daar altijd oorlog mee had, te lang en liever ook een broek. oma

woensdag, januari 14, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Wat een leuk verhaal Mieke!
Weet je wat we hier onder bullebak verstaan? Een masker!!! Met carnaval kun je een bullebak dragen! Nee geen uiers dus hahahahaha.....

Groetjessss,
beuzeblaadje

woensdag, januari 14, 2009  
Anonymous Anoniem said...

EEN BULLEBAK was vroeger bij ons een persoon die vreselijk onaardig was.

donderdag, januari 15, 2009  

Een reactie posten

<< Home