januari 13, 2009

VROEGER 19

.
Ook hier weet ik zeker dat dit geen "normale" foto is.
Ik weet nog dat we daar moesten gaan staan.
Naast onze voordeur was een rozenstruik.
Daar moesten we aan gaan ruiken om mooi op de foto te komen.
Nee hoor, dat doe ik niet, weigerde ik.
Ik ga toch zeer zeker niet aan die rozen ruiken.
Nou, dan ga je er zo maar bij zitten.
En dus bleef Els staan en ik ging in de knieen.
Zo te zien waren we allebei bij dezelfde kapper.
Het echte moderne kapsel uit die tijd. hahahaha
En we hadden weer schattige jurkjes aan.
Dat doet me denken aan lange broeken.
Ik wou vroeger altijd een lange broek hebben.
Nou, geloof maar niet dat ik die kreeg.
Ik was een meisje en meisjes dragen jurken en rokken.
De lange broek is voor jongens.
Moet je nu komen, het is zelden dat je een meisje met rok ziet.
TV hadden we toen nog niet.
's Woensdags mocht ik altijd bij een vriendinnetje kijken.
Behalve als ik weer eens brutaal geweest was,
dan mocht ik niet komen.
.

Vanaf "morgen" woon ik in Gouda
De Gorkum tijd is voorbij.

.

18 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hihi, grote zus is té groot voor dergelijke 'spelletjes'. Eens te meer blijkt hieruit dat je een sterk willetje had (en waarschijnlijk nóg hebt, hihi).
Merciekes Miekelief. Doe zo verder hé en benieuwd naar Gouda!
Daar heb je ook wel kaas van gegeten... *wink, big smile*

dinsdag, januari 13, 2009  
Anonymous Anoniem said...

het leuke is ..als jullie écht moesten ruiken ..waarom dan van achter gefliepst !!
hihihhihihihihi..zie je die gezichtjes toch niet ?? Of toch reclame voor de kapper ?? Ken dat kapsel ..had hem ook , en soms met zo'n idiote grote strik derin !
DAT WAS PAS ERRUG ! nou dan rook ik wel aan een roos hoor ;)

dinsdag, januari 13, 2009  
Anonymous Anoniem said...

En toch is hij zoooooo zoet die foto, zo liefjes die 2 schattige meisjes (euh een schattig meisje en een bengeltje hahahaha)

dinsdag, januari 13, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Moet je hier in de buurt komen, die heb je nog hele dorpen waar de dames met een rok lopen.

Love As Always
Di Mario

dinsdag, januari 13, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ja zo is het!
Meisjes horen rokken te dragen!!!!
Wij stoere jongens droegen en dragen broeken.
Het zou toch van de gekke zijn als we in een rok gingen rond huppelen en strikjes in het haar gingen dragen.
Laat staan dat we aan roosjes zouden staan ruiken.
Jij was een meisje dus je hoorde je daar ook naar te gedragen.
EIGENWIJS!

dinsdag, januari 13, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ooh..ik moet lachen om de reactie van Lenie.
Ik had ook zo'n kapsel met strik en die stond dan ook nog een keer dwars op m'n kop...dat was zeker ERRUG :((
Bij ons op school MOCHT je niet eens een lange broek dragen, al moest je kilometers door de kou fietsen...OP SCHOOL DROEG JE EEN ROK!!!
We droegen die rok dan OVER de lange broek...toen was dat geen gezicht en nu is het modern, haha...;))
Wat kunnen tijden veranderen, hè?
Maar die strik komt vast NOOIT meer in de mode!!
Wat is het toch heerlijk, dat je je levensverhaal aan de hand van foto's kunt vertellen, hè?
Ga nog maar even door, Mieke.
Ik geniet ervan!!

dinsdag, januari 13, 2009  
Anonymous Anoniem said...

De jurkjes zijn heel snoezig en de meisjes die poseren ook.
Wat een zegen, die lange broeken,
krijg je geen koude benen meer.

dinsdag, januari 13, 2009  
Anonymous Anoniem said...

ach maar een jurkeje stond je toch heel aardig hoor Mieke (glimlach)
groetjes van Novelle

dinsdag, januari 13, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Hahahahaha dan kom ik je vanaf morgen in Gouda bezoeken!
Ik vind dit trouwens een prachtige foto Mieke! En inderdaad kapsel en jurkjes heel "herkenbaar"!

Groetjesss,
beuzeblaadje

dinsdag, januari 13, 2009  
Blogger Els said...

Ben je eindelijk uit duitsland weggevlucht??????????????

dinsdag, januari 13, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Is toch een lief fotootje geworden. Mocht wel een lange broek maar zat bij de nonnen op school.
Mocht hem wel aanhouden maar dan moest ik er wel een rok over heen aantrekken.
Groetjes Bep

dinsdag, januari 13, 2009  
Anonymous Anoniem said...

's winters mochten wij wel een lange broek dragen op school, maar dan moest er wel een rok overheen!
Net zoals we 's zomers altijd sokken of kniekousen moesten dragen, want met blote voeten in de schoenen..... dát mocht niet op school!

dinsdag, januari 13, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ik moest ook altijd jurkjes aan. Vreselijk vond ik het. Je kon met zo'n jurk of rok niet eens goed in een boom klimmen...
Maar jij had wel kleppers! Die mocht ik niet. Al mijn vriendinnetjes liepen op die houten kleppertjes met een rood leren bandje en ik moest sandalen aan. Vreselijk vond ik ze. Maar je kon er wel mee in bomen klimmen...;-)

dinsdag, januari 13, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Heerlijk die mooie foto's van de oude tijd.. toen was alles anders meis.. zelfs rokjes voor meisjes..

dinsdag, januari 13, 2009  
Anonymous Anoniem said...

hier herkennen generatie genoten elkaar, zag ik al.
broeken alleen in de winter als het vroor.
van die harde wollen, waar je ruwe pukkeltjes van op je benen kreeg en waar ik daarom een pyamabroek onder droeg.
met pasen werd onherroepelijk al het wintergoed opgeborgen, al vroor het daarna dat het kraakte en moest je het doen met rokjes, sokjes en kniekousjes:))

dinsdag, januari 13, 2009  
Blogger Vedat said...

En toen de meisjes pantalons mochten dragen, zat de ritsluiting opzij. Stel je voor zeg, een gulp...

woensdag, januari 14, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ook al weer zo herkenbaar. Geen TV, en wij jongens droegen plusfours....verschrikkelijke dingen waarmee je werd uitgelachen.

Erg leuk en herkenbaar stukje.

woensdag, januari 14, 2009  
Anonymous Anoniem said...

zeker een mooi plaatje
een zweempje romantiek :)
de fotograaf heeft zijn best gedaan

donderdag, januari 15, 2009  

Een reactie posten

<< Home