januari 17, 2009

VROEGER 23


De huishoudschool.
Oooh wat had ik daar en hekel aan.
Oooh wat had ik een hekel aan al die huishoudelijke dingen.
Strijken, wassen, afwassen, ramen zemen, dweilen, stoffen
en al die andere dingen.
Ik had en heb er altijd een gruwelijke hekel aan gehad.
Ik was 3 jaar op deze school en daarvan 1 jaar overbodig.
Toen ik in de tweede klas zat, had ik helemaal geen zin meer in school.
Dus...........heb ik heerlijk gespijbelt.
Dagen lang ging ik er gewoon niet heen.
Toen het jaar voorbij was, heb ik natuurlijk
mijn diploma niet gehaald.
Ik dacht, jaaa nu mag ik gaan werken.
Maar nee hoor, lau loene met een rietje,
ik moest de tweede klas nog een keer doen.
Verdorie, verdikkeme, (toen gebruikte ik andere woorden).
Maar na heel veel moeite van mijn kant,
(ik denk ook van de leraren)
heb ik mijn diploma toch nog gehaald.
PFFFFFFFFFFF
.

Hahahahahahaha
Ik zie het helemaal voor me,
hoe iedereen verder naar beneden scrolt.
Nee mensen, de binnenkant van dit rapport krijgen jullie niet te zien.
Ik denk er niet aan.
Ik heb zulke pracht cijfers, daar zou iedereen jaloers op worden,
en dat wil ik niet.
Stel je eens voor zeg, dat jullie zo jaloers worden
dat jullie niet meer op mijn blog komen.
Nee, doen we niet.

.

19 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Chirs...... dat is een mooie voor op jouw log.. De binnenkant.. ;-)

Love As Always
Di Mario

zaterdag, januari 17, 2009  
Blogger Els said...

hahahah,erg he die huishoudschool.
Je mocht er geen lange broek aan weet ik nog. pffff erg

zaterdag, januari 17, 2009  
Blogger Chris said...

Ik zal toch op zoek gaan naar dit interessant lecture.

zaterdag, januari 17, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Hé, nu heb ik écht met je te doen lief Mieke, ik begrijp precies wat jij bedooelt: zo'n hekel aan huishoudelijke karweitjes hebben, en er nog voor moeten doorstuderen ook! Wat kan men een kind toch aandoen hé? Gelukkig hebben ze jouw willetje daar niét gebroken, en ben jij het Mieke geworden dat jij nu bent!

zaterdag, januari 17, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Het is toch ook niks, huishouden kan je thuis wel leren. Laat je op school maar je talen en wiskunde enzo leren.
Chris op zoek naar dat rapport hoor, leuk krijgen we de binnenkant op jouw blog :)

zaterdag, januari 17, 2009  
Blogger ArtMus said...

praat me niet van dingen..............
grrrrrrrrrrrr..........................
Ik moest ook naar de huishoudschool...wat een uitvinding was dat.
Wie heeft dat ooit bedacht.
de huishoudschool.
en daar sturen ze dan types als Mieke en Muzzzzzz naar toe.
ongelooflijk!!!!

zaterdag, januari 17, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Nee, niet op gezeten de huishoudschool. :-)
Enne, ik ben niet nieuwsgierig hoor, echt niet. ;-)

zaterdag, januari 17, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Langzaam maar zeker begin ik je
snoetje te herkennen Mieke! Je was een prachtig peutertje en kleutertje maar hier mocht je er ook zijn hoor! Knappe dame!!
Ik heb vandaag nog tegen Ria en Marjolein gezegd dat ik al die "ondeugende" verhalen over jou helemaal niet bij jou vind passen!
Je blijft me verrassen!!

Doeiiiiii,
beuzeblaadje

zaterdag, januari 17, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Mijn reactie is weg maar ik kreeg geen bericht dat hij is opgeslagen!
Zal morgen wel even kijken of hij er wel of niet staat.......

zaterdag, januari 17, 2009  
Anonymous Anoniem said...

mieke mieke wat was je toch een rebels meiske of ben je dat eigenlijk nog?
Novelle

zaterdag, januari 17, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ik begrijp het niet zo goed maar dat kan best aan mij liggen.

Als jonge man trouw je met het meisje van je dromen.
Ja toch......?

En zo'n meisje moet kunnen koken, wassen, strijken, stofzuigen, afwassen en bedden kunnen opmaken (zodat je daar samen met haar kunt induiken)

En dat leer je allemaal, op het laatste na, op de huishoudschool.

Had je soms gewild dat wij als mannen de huishoudscool gingen volgen.
Laat ons de broek nou gewoon aanhouden dan kunnen jullie, zoals het hoort, in mooie, korte, rokjes blijven rondlopen terwijl je het huishoudwerk doet.

zaterdag, januari 17, 2009  
Anonymous Anoniem said...

je mag je geweldige cijfers gerust laten zien hoor ik kom heus wel weer terug!
groetjes en een fijne zondag!
Elmar

zaterdag, januari 17, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ik begrijp nu, waarom je naar Duitsland verhuisd bent Mieke, werken ze daar niet met enen en tweeën i.p.v. tienen en negens?
Hoe je rapportcijfers ook uitpakken, het is altijd goed!!!!
Die huishoudschool zou ook helemaal niets voor mij geweest zijn, maar toch heb ik wel met veel plezier achter die naaimachine gezeten en volgens mij jij ook!!
Maar al die andere karweitjes!! grrrrr..vreselijk!
OT Het was heel gezellig gisteren en ja...die deurkloppers van Maastricht komen ook nog wel, hoor!!
Maak er een fijne zondag van Mieke.
Groetjessss..Ria.

zondag, januari 18, 2009  
Anonymous Anoniem said...

whahahaha die puntenlijst ken ik uit mijn hoofd:-)
alle eendjes zwemmen in het water :-)

groetjes
klaproos

zondag, januari 18, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Het rapport van de huishoudschool kan ik je niet laten zien Mieke, ik heb die school niet afgemaakt.
We moesten op 'n dag tomatensoep koken en daarna zelf opeten. En dat laatste vertikte ik. Ik zie die non nog voor me met die lepel soep in de hand: "Doe je mond open!" Maar ik hield m'n kaken stijf op elkaar en at het NIET.
Toen ben ik van school gestuurd omdat ik, volgens hen, toch niets leerde daar en toen hebben ze me naar de MULO gestuurd.

zondag, januari 18, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ha Mieke,

Vind het knap dat je ondanks de druk toch je diploma hebt gehaald.
De huishoudschool en de LTS gingen ooit samen leerlingen uitwisselen bij ons, wij kregen koken en zij kregen handenarbeid. oma

ot. de uitvinding is van ijzer gemaakt, maar het vertelen is erg veel werk, dus ik doe het eerste stukje meestal.

zondag, januari 18, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Primaire opleiding...dat is een benaming van heel wat jaartjes geleden :))
Ik gaf les aan de primairtjes in R`dam 1970 ....kookles...
Wat een eeuwigheid geleden zeg ???
Dag

maandag, januari 19, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Hè nog iets wat we gemeen hebben de huishoudschool. (Had hier toen de dure naam V.G.L.O.)Vind het knap dat je ondanks je tegenzin toch je diploma hebt gehaald. Spijbelen zou het niet in m'n hoofd durven halen de straffen die we dan kregen waren niet mals. Zelf ben ik nog even door gegaan en heb m'n Lingerie en costumiere diploma's gehaald, waar ik later veel plezier van heb gehad.
( o.a. M'n eigen trouwjurk gemaakt en heel wat kleren voor de kids.)
Had graag bloemiste willen worden en had ook wel het koppie er voor, maar omdat m'n oudste zusje al studeerde waren er geen centjes om mij een hogere opleiding te geven.
Dag Bep

dinsdag, januari 20, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ik vind dit een heel mooie foto van jou. Prachtig.

maandag, januari 26, 2009  

Een reactie posten

<< Home