januari 23, 2009

VROEGER 28


De oom en tante waar ik gisteren over sprak,
woonden ann de Gouwe in Waddenxveen.
Dus als ik daar was, had ik mijn badpak altijd bij me.
Zo ook die ene keer.
Chris was er ook en we gingen zwemmen.
Dus, in huis omkleden, even over de straat en toen doken we het water in.
Na een paar minuten ronddollen,
hadden we allebij zin om een heel eind te zwemmen.
Ik naar ome Wessel en gevraagd of het mocht
en ja het mocht wel, maar dan moesten we het zwembandje
meenemen voor het geval dat er wat gebeurde.
Nou ja zeg, wat een onzin ik was een waterrat
en Chris zat bij de D L R G
( een zwemclub voor reddingzwemmen)
Maar nou ja, het moest en dus deden we het maar.
Het bandje kwam mee.
Maar onderweg stoorde dat ding geweldig.
Iedere keer naar voren duwen, je kon helemaal niet normaal zwemmen.
Dus wat deden wij?
We donderden dat bandje uit het water op de wal en zwommen zonder bandje verder.
Weer bij het huis van Wessel en Gerda aangekomen,
Kwam Wessel ons al tegemoet.
Waar is dat bandje, was de eerste vraag.
Dat hebben we toen verteld
en daarop moesten we gelijk naar binnen ons aankleden.
Toen we aangekleed waren, kwam de straf.
Jij Chris gaat naar boven in je kamer
jij Mieke, jou breng ik naar huis.
Verdorie nog aan toe wat een gedoe zeg.
nou ja, dan maar naar huis.
Thuis aangekomen, vertelde Wessel aan ma wat er gebeurt was en
ja hoor, daar kwam het.
Jij gaat dus ook naar boven in je kamer tot morgen vroeg Mieke.
Nou dat kon me niet schelen hoor,
daar had ik al zo vaak een straf uitgezeten.
En Chris en ik hadden het hartstikke leuk gehad,
dus dat was de straf wel waard.

.




14 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Nou, ik kan alleen maar concluderen dat jullie toen al goede kompanen waren in het kattenkwaad uithalen... lekker peuh jullie eigen zinnetje doen!
Héérlijk...
*wink, big smile*

vrijdag, januari 23, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ja..
Twee eigenwijsjes bij elkaar die jaren later aan elkaar vertelden hoe anders, eigenwijs en nooit eens luisteren naar wat hun werd verteld, de jeugd van tegenwoordig was.
Heel anders dan de jeugd van vroeger. Ja toch........

vrijdag, januari 23, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Heerlijk verhaal weer, stelletje ondeugden samen, ik zie het zo voor me :)

vrijdag, januari 23, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Samen kattekwaad uithalen ;-))
wat een heerlijke herinneringen.
Fijn om zo terug te kijken.
Ik wens je een heerlijk weekend toe.
Liefs:Wilma.

vrijdag, januari 23, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Wat kunnen jullie nog lekker genieten van dit soort kattekwaad, hè?
En wij MET jullie natuurlijk.
Weer een prachtig verhaal.
Maak er een fijn weekend van, Mieke en Chris!
Dat doe ik ook...ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik ga al weer op stap morgen.
Deze keer met Ank...naar Enkhuizen!!
Ik zal nu mijn knip in de gaten houden, hoor!
Groetjesss..Ria.

vrijdag, januari 23, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Lees wel dat luisteren niet 1 van je sterkste kanten was. Als je de straf nou nog samen uit mocht zitten op 1 kamertje dan had het nog gezellig geweest, maar daar trapten ze niet in denk ik.
Wat moet het toch fijn zijn Mieke dat je de herinneringen van toen je nog zo jong was, samen met je man beleefd hebt.
Wie z'n idee was het eigenlijk om de band op de kant te gooien?.
Fijn weekend Bep

vrijdag, januari 23, 2009  
Blogger ArtMus said...

jullie passen dus perfect bij elkaar!

vrijdag, januari 23, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Leuk om al die jeugdherinneringen met je ega te delen.
Samen weet je dan nog een heleboel :))
Fijn weekend

vrijdag, januari 23, 2009  
Blogger Alex said...

hee ik heb iets gevonden.. heeft ook iets met vroeger te maken...

kijk dit maar hahahah

http://rickdangerousflash.free.fr/rick1.swf

vrijdag, januari 23, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Dus als het de straf wel waard was, dan deed je gewoon alles wat niet mocht?

vrijdag, januari 23, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Je ziet het zo voor je. Heerlijk zwemmen en dan is zo'n bandje natuurlijk alleen maar lastig! Jammer dat jullie er niet aangedacht hebben om hem op de terug weg weer op te halen.
groetjes en fijn weekend!
Elmar

vrijdag, januari 23, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ha Mieke,

jij en Chris passen prima bij elkaar, zijn jullie nog zo onduigend? oma

vrijdag, januari 23, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Is ook lastig zwemmen met zo'n bandje. ;-)
Wat Elmar al zei, jullie hadden dat bandje op de terugweg weer op moeten pikken. ;-)

zaterdag, januari 24, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Hahahahaha....onvoorstelbaar Mieke
waar jullie toen voor werden gestraft! De jeugd van tegenwoordig "vreet" heel andere dingen uit!

Doeiiii,
beuzeblaadje

zaterdag, januari 24, 2009  

Een reactie posten

<< Home