januari 21, 2009

VROEGER 26


Deze foto is gemaakt door Joop.
Hij had vroeger een eigen donkere kamer.
Dus er werd ook toen veel "geschoten"
------------------------------------
Muizen
Els had vroeger muizen.
Witte muisjes in een terrarium.
Was leuk hoor, die kleine rooie kraaloogjes.
Het terrarium stond in de bijkeuken.
Daar kon het rustig staan, stond niemand in de weg.
Maar, toen ging de natuur spelen en het duurde niet lang,
of er zaten geen twee muisjes meer in het kooitje,
maar JEETJE WAT VEEL.
Het ging zo ver, dat ze elkaar opvraten.
Alles inteelt natuurlijk.
Wat nu?
Ik weet niet wat Els van plan was met het terrarium,
de muisjes eruit halen, of schoonmaken,
ik weet het niet.
(Dat zal ze zeer zeker wel bij de kommentaren schrijven.)
In iedergeval, aangezien we een zeer "vallen latende" familie zijn,
liet ook Els de kooi uit haar handen glippen.
Nou, toen had je de poppen aan het dansen hoor.
De muizen renden overal heen,
door de hele bijkeuken, de muur hoog en ik weet niet waar nog.
Joris de hond, vloog van de ene hoek naar de andere
achter de muizen aan en beet ze dood.
En Els, die zat boven op de wasmachine met haar benen omhoog.
En dat alles gebeurde in een bijkeuken van 3 bij 4 meter.
Wat een paniek zeg.
Het was alleen zo jammer, ik was er niet bij.
Maar het verhaal vind ik nog steeds prachtig en
zie Els in gedachten steeds met opgetrokken benen
op de wasmachine zitten schreeuwen.
Els vind dit ook zo'n mooi verhaal.

.




16 Comments:

Blogger Els said...

hihihihihihihihihi.

woensdag, januari 21, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Mieke, jong geleerd is oud gedaan en Joop had het toen blijkbaar al in zich. Ben eens gaan piepen naar zijn foto's... wel, hij ként er wat van! Vooral zijn details zijn om van te smullen!
En je verhaal? Hilarisch en Els heeft er hierboven al flink om gelachen!
*wink, big smile*

woensdag, januari 21, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ja Els dacht: "Mieke mij krijg je niet zover dat ik hier op in ga."
Maar het is, op de dode muisjes na, een pracht verhaal.
Ik weet zeker dat jullie ouders, net als de ouders van nu, hebben gedacht: "Die jeugd van tegenwoordig!"

woensdag, januari 21, 2009  
Anonymous Anoniem said...

*Proest* hihi, ik zie het zo voor me, Els de beentjes in de lucht ieeeeeeh, hond druk happend naar al dat gewriemel en al die muisjes die dachten jeeeeeh vrijheid, rennuh! hahahah

woensdag, januari 21, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Prachtverhaal Mieke en ik had Els ook wel willen zien zitten.

woensdag, januari 21, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Wat een pracht verhaal heeft Joop ook een foto van Els op de wasmachine
gemaakt zou die wel eens willen zien. hihihi
Moet wel even zeggen dat er 2 knappe dametjes op de foto staan.
Dag Bep

woensdag, januari 21, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Mieke wat beschrijf je jeugdherinneringen toch heerlijk :-))
ik lees ze met veel plezier.
Liefs:Wilma.

woensdag, januari 21, 2009  
Blogger ArtMus said...

ik bedenk me opeens dat ik ook een hele mooie nachtmerrie voor Els zou kunnen maken ( knipoog)
Wat een verhaal !!!!!
Gelukkig maar dat Joris haar leven wilde redden.
Daar heb je tenminste wat aan zo`n hond.
De foto is prachtig Mieke.
Die twinkeling van ondeugd in jou ogen.........
dat spreekt boekkdelen!!!

woensdag, januari 21, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Wel een zielig verhaal, maar moet toch gniffelen.
Maar E. lijkt erg op J.
Fijne dag

woensdag, januari 21, 2009  
Anonymous Anoniem said...

wahahhaha
als het allemaal voorbij is kun je der wel mee lachen hé mieke:-)

woensdag, januari 21, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ik zie het zo voor me in die bijkeuken. Overal muizen, happende hond en Els op de wasmachine...

woensdag, januari 21, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Wat en heerlijke verhalen allemaal, ik heb even een aantal logs ingehaald, je weet het allemaal wel smeuig te vertellen hoor!!
Die broer van jou kan trouwens mooi fotograferen! Ik heb even in zijn zoom-albums geneusd!

woensdag, januari 21, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Schitterend verhaal, je ziet het gebeuren!
Mooie foto! Hij geeft ook een prachtig tijdsbeeld!
groetjes,
Elmar

woensdag, januari 21, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ha Mieke,

Ik heb je zusje ook onder mijn favorieten gezet.

Ik kweekte muizen voor de verkoop, ze werden aan de slangen gevoerd. Het leven is geen krentenbolletje. oma

woensdag, januari 21, 2009  
Blogger amy said...

hi hi vandaar dat ze die ratten nu op haar log heeft!!!
wij hebben gelukkig drie mannetjes in ons terrarium

donderdag, januari 22, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ik vind de foto mooier dan het verhaal Mieke maar ik ben dan ook als de dood voor muizen!
Ik moet er niet aan denken dat ik hier bij was geweest, ik had denk ik de hele buurt bij elkaar gegild!

Groetjesss,
beuzeblaadje

donderdag, januari 22, 2009  

Een reactie posten

<< Home