januari 22, 2009

VROEGER 27

CHRIS
___________

Zoals ik al eerder verteld heb, kennen Chris en ik ons al
sinds de zandbak.
We zijn allebij in Assen geboren en
onze ouders waren buren.
Omdat wij maar een maand in leeftijd verschillen,
ging het natuurlijk mooi op met zijn tweetjes.
Maar, mijn ouders verlieten Assen toen ik een jaar of 5 was.
En Chris zijn ouders verhuisden ook.
Degene die daarna nog het meeste kontakt met mijn schoonouders had,
was een broer van mijn moeder.
Oom Wessel en Tante Gerda.
Af en toe ging Chris in de grote vakantie naar Waddinxveen,
waar Wessel en Gerda woonden en nog wonen.
Ik was zowiezo al vaker bij deze oom en tante,
maar als ik wist dat Chris daar was, was ik er niet meer weg te slaan.
.
Het was op een mooie zomerdag.
Ik was weer eens op bezoek bij W. en G.
Chris was er ook en tja, wat gaan we doen.
We waren zo ongeveer 12 jaar oud-jong
en wat doe je dan op die leeftijd?
Juist Donald Duckjes lezen.
Hahahahahaha als ik er nog aan denk.
We zaten namelijk niet gewoon in de tuin hoor,
nee we zaten onder de werkbank die daar stond,
helemaal achter in de tuin.
Nadat we een kwartiertje gelezen hadden,
kijken we elkaar aan,
we kussen ons twee-drie keer,
draaien onze hoofden weer terug
en gaan weer zonder een woord te zeggen
verder lezen.
Hahahahaha wat romantisch.
Maar het is wel een belevenis geweest hoor.
Het was mijn allereerste kus van een jongen en dat deze jongen dan ook nog eens mijn man zou worden, daar had ik toen nog niet aan gedacht.
Niet iedere vrouw/meisje krijgt haar allereerste kus van de man waar ze later mee trouwt.

.


20 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Nee, de allereerste kus heb ik niet van Jan gehad.
Ik was toen ook al wat ouder dan 12jaar. Toen ik Jan leerde kennen, moest ik nog 16 worden.

donderdag, januari 22, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ja s'Herenwegen zijn wonderbaar en dat lees je heel duidelijk in je verhaal.
Ik denk dat er niet veel mensen zijn die een zelfde verhaal kunnen vertellen en daarna ook nog eens op een van de mooiste plekjes, niet ver van de Nederlandse grens, kunnen gaan wonen.
Zeg maar gewoon dat jullie, danks en ondanks, geluksvogels zijn!

donderdag, januari 22, 2009  
Anonymous Anoniem said...

lente geworden
kusjes gestolen op school
mijn hart als groen gras
© DaMart
Héérlijk log, Miekelief!

donderdag, januari 22, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ik blijf het zo'n prachtig verhaal vinden. In de zandbak met je aanstaande en dan ook nog je eerste zoen samen delen, geweldig.
Jullie boffen met elkaar, stelletje prachtmensen!

donderdag, januari 22, 2009  
Blogger Els said...

hahaha, waar donald duckjes al niet goed voor zijn

donderdag, januari 22, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Wat een heerlijk romantisch verhaal is het zo geworden...;-))
Je allereerste kus! En dan ook nog getrouwd met hem...zwijmel...
Kijk dat is heerlijk om aan terug te denken. Geniet ervan Mieke.
Liefs:Wilma.

donderdag, januari 22, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Die eerste kus heeft wel héél véél
indruk gemaakt.

donderdag, januari 22, 2009  
Anonymous Anoniem said...

WAT een romantiek tussen de Donald Duckjes, zeg!!!!
Jullie zijn een héél bijzonder stel ;))
Ennnn...lezen jullie nog steeds Donald Duckjes????????
Groetjesss...Ria.

donderdag, januari 22, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Dus ... als je het goed bekijkt.... en analyseert ben ik een donald duck produkt.... hmmmm dat verklaart waarom erna van mij houd... hihi

kwek kwek... alex duck

donderdag, januari 22, 2009  
Blogger mieke said...

Neeeeeeee Alex.
Jij bent en blijft een wadworm !!!!!!

donderdag, januari 22, 2009  
Blogger amy said...

hi hi gelukkig niet ik moet er niet aan denken om nu met die jongen getrouwd te zijn...
nee er gaat niets boven de man waar ik mee getrouwd ben!

donderdag, januari 22, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Dat is wel heel bijzonder
Mieke samen de Donald Duck lezen en zoenen, gelijk heb je als ik zo naar de foto kijk. Je hebt het maar getroffen met je man. Over Donald Duck gesproken heb hier nog een gebonden boek met nr 26 t/m nr 52 van 1957 van Donald Duck het is van mijn man. Het word nog steeds gelezen.
Groetjes Bep

donderdag, januari 22, 2009  
Anonymous Anoniem said...

snoezig stel zijn jullie zeg!
Novelle

donderdag, januari 22, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Woooow je allereerste kus van de jongen waarmee je bent getrouwd!
Nee, dat heb ik niet gered en ik denk met mij velen niet!
Ik vind het wel heel bijzonder hoor!!

Liefs,
beuzeblaadje

donderdag, januari 22, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Stripfiguren lezen en heel even romantiek...Wel een bijzonder verhaal
De eerste echte kus kreeg ik ook van mijn man :))

donderdag, januari 22, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ik dacht dat mijn man en ik al uniek waren dat onze middelbare school liefde (5 VWO) tot een nog steeds vortdurend huwelijk heeft geleid. Maar dit is nog veel bijzonderder een zandbak liefde die leidt tot een huwelijk, geweldig!
groetjes,
Elmar

donderdag, januari 22, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ha Mieke,

Wat eem lief verhaal, Chris je jeugd liefde, vrienden voor het leven.
De eerste zoen vergeet je nooit, oma ook niet.
En nog lid van de Donald Duck gebleven? oma

donderdag, januari 22, 2009  
Blogger ArtMus said...

ik wist niet dat het onder werkbanken zo romantisch kon zijn.
Wat een schitterend verhaal Mieke!!!!!

vrijdag, januari 23, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Een prachtverhaal Mieke. :-)
Heel bijzonder dat je getrouwd ben met je buurjongetje.
Bij de tandarts ligt altijd een Donald Duck, reken maar dat ik die lees. ;-)

zaterdag, januari 24, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Wat een geweldig sprookje (want dat is het toch, wie maakt dit nu mee!) en toch wel heel romantisch hoor!! De jongeman waar ik mijn eerste kus van heb gekregen is getrouwd met een vriendin en ik moet er niet aan denken dat ik mijn leven met hem had moeten delen *lol*

zondag, januari 25, 2009  

Een reactie posten

<< Home