januari 31, 2009

VROEGER 34


Deze foto vond ik heel toevallig tussen de andere foto's
Ik dacht bij mezelf jeetje waar is de tijd gebleven.
Als ik mezelf nu bekijk of op de foto..........
Maar ja, daar zullen wel meer mensen mee te doen hebben denk ik zo.


Wanneer deze foto gemaakt is?
Ik zou het niet meer weten, echt niet.
Ik was niet op strand ingericht, want ik had "hoge" hakken aan.
Ik weet nog goed dat wij eens aan zee waren,
(1973, ik was toen al getrouwd)
toen was het schip van radio Veronika gestrand.
Dat was een belevenis hoor.
Radio Veronika, mijn lievelings zender in mijn tiener tijd.
Tjonge, als ik nog terug denk aan die uurtjes dat ik aan de radio
gekluisterd zat, met een boek in de handen,
luisterend naar de top 10 of top 100,
tussendoor opspringend om mee te dansen
als er een hele goeie plaat gedraaid werd.
Waar ik mijn ouders ook altijd goed mee kon plagen
was om de radio aan te zetten, knoei hard, en dan naar mijn kamer te gaan.
Die oude radio's van vroeger gaven eerst na ongeveer 1-1,5 minuten
geluid en dan was Mieke al lang weg.
Sorry hoor, maar ik zit hier alweer te lachen.
Het liefste deed ik dit soort geintjes als pa in de kamer was.
Hij kon altijd zo heerlijk vloeken en tieren,
dat hoorde ik dan boven in mijn kamer.
Gemeen hoor, maar wel leuk.
Sorry hoor PA.

.

25 Comments:

Blogger Chris said...

Oh oh oh, wat een etterbak zeg!!!
Maar eigenlijk zit ik hier te gniffelen en denk er aan hoe jij onder aan de trap aan het schelden was als Michael , boven op z'n kamer, de radio knoerdhard aan had!
En dan ook nog met je wijsvinger de lucht in. Hahaha, hij zag het toch niet!!!

zaterdag, januari 31, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Als ik die reactie van Chris erbij lees wordt mij een hoop duidelijk in huize mieke ...

Love As Always
Di Mario

zaterdag, januari 31, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ik begrijp, als ik naar de tijd kijk waarop je deze log hebt gemaakt, dat van nachtrust weer weinig is terecht gekomen!

Als man moet ik eerlijk zeggen dat de dameskleding van vroeger er aantrekkelijker uit zag dan die van vroeger
(Een oude snoeper? Nee hoor vroeger snoepte ik ook al.)

Onze eerste radio was een distrubutie radio en voor zover ik me kan herinneren kon je die, behalve met psalmen, nooit zo hard aan zetten.

zaterdag, januari 31, 2009  
Blogger Els said...

Zet die radio zachter!
Licht uit!
Denk om de beeldbuis!
hahahahahahahaha

zaterdag, januari 31, 2009  
Anonymous Anoniem said...

oei oei een makkelijke tante was je dus niet enne volgens mij nog niet.
novelle

zaterdag, januari 31, 2009  
Blogger amy said...

heel mooi sta jij op die foto's
echt geweldig!!!
tsja ik weet nog dat bij mijn ouders gewoon altijd de tv aan stond, ook nu nog...
maar ja ik heb jonge ouders
fijn weekend daar
liefs

zaterdag, januari 31, 2009  
Anonymous Anoniem said...

haha dus michael nam later wraak voor zijn opa :)

prachtige foto's weer miek

zaterdag, januari 31, 2009  
Blogger ArtMus said...

Wat een leuke foto`s Mieke.
Ja ....waar is de tijd gebleven......praat er niet van.

O.T.
De dierentuin in Munster zou je nu denk ik niet herkennen.
Het is er echt heel leuk, dus een bezoekje waard .

Fijn weekend !!!

zaterdag, januari 31, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Die zonnebril, Mieke...daar kon je je helemaal achter verschuilen, hè?
Wat was jij vroeger toch een "etterbakkie" ;0))
Fijn weekend.
Groetjesss..Ria.

zaterdag, januari 31, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Hoe herkenbaar! ;-)
Ik geniet nog steeds van je 'oude' logs Mieke! Het roept veel herinneringen op. Mooi!

zaterdag, januari 31, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Mieke toch! Hahahaha...volgens mij was ik eigenlijk net zo ;-)))
Wens je nog een fijn weekend.
Liefs:Wilma.

zaterdag, januari 31, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Wat kijk je lekker uitdagend op die foto's Mieke. Je was/bent een echte ondeugd hoor. ;-) Veronicaaaaa, Veronicaaaaa hoor ik nu ineens in mijn hoofd. :-)

zaterdag, januari 31, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Je lijkt wel een fotomodel op die foto's! Mooi hoor!
Maar je was zo te horen geen model kind, maar lekker ondeugend!
groetjes en een fijne zondag!
Elmar

zaterdag, januari 31, 2009  
Anonymous Anoniem said...

jah...denk om de beeldbuis. dat kregen eef en ik te horen tijdens een weekje logeren bij opa en oma, hahaha. vooral niet rennen, niet te hard lachen, stoeien en zeuren hahah. maar die zonnebril is wel hip hoor, hihi

zaterdag, januari 31, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Wij zijn ook nog wezen kijken...
Wat spannend
Dag en fijne zondag

zondag, februari 01, 2009  
Anonymous Anoniem said...

boven geborgen op zolder
staat glimmend te wachten
opa`s oude mono radio
de lampen werken maar
missen energie
vergeelde toetsen wachten
geduldig op contact
en ik wacht terwijl haar beeld zo
helder staat

naast hem binnen handbereik
zacht rustend op warm
rood perzisch tapijt
nostalgie gevoel
nog één keer die tijd
luisteren en laten de boel

glimmende notenhouten kast
het goud oker geel gevlochten doek
volume en afstemmingsknoppen
doublé versiert
monoklanken vanachter doek
het volume ondersteunt door
een zwart orkestje
zelfs de violisten zitten op
hun vertrouwde plaats

ik ren naar boven en maak contact
binnen handbereik geniet mijn
gevoel
nostalgie, luisteren en laten
de boel
herinneringen vallen samen als
in een warme vertrouwde plaats.
© Roland Hainje

Heerlijk, jouw nostagische serie, ik wordt samen met jou de tijd in gekatapuleerd!
Fijne zondag, Miekelief!

zondag, februari 01, 2009  
Anonymous Anoniem said...

ik heb van je M even een A gemaakt
hert is een foto van de jongste...
morgen weer een reportage in zwart en rood buiten in de sneeuw!!!

zondag, februari 01, 2009  
Anonymous Anoniem said...

In de reactie van Chris lees ik dat de gerechtigheid voor je pesterijen met je zoon is gekomen *lol*

OT: Die sneeuw had ik wel besteld ja, dat klopt maar met de aflevering is kennelijk toch wat mis gegaan want hier ligt niks!

zondag, februari 01, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Oo ik zie het voor me mieke jij had dus de zefde streken als ik zo te horen hahahahah

Zou het ongeveer 1970 kunnen zijn aan de kleding te zien?
Je was een leuke meid hoor ach waarschijnlijk nog steeds alleen zijn we wat ouder inmiddels.

Liefs van sarewiets en de bengels

zondag, februari 01, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ha Mieke,

Wat vertel je nu, je was een radio Veronica fan, geweldig oma ook.
Wist je dat er nog steeds radio uren van Veronica zijn en er een downloadclub is?
Nou mieke je kunt niet meer stuk bij me,een zeezenderfan, mooi was die tijd. oma

zondag, februari 01, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Mooie foto van jezelf op het strand Mieke. Je was een hele mooie meid, maar ook een dikke deugniet. Jouw ouders hebben het niet makkelijk met jou gehad.

maandag, februari 02, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Wat heerlijk was het in die tijd om overal dwars tegen in te gaan hé?

maandag, februari 02, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Herkenbaar Mieke, zeer herkenbaar. Ik zette altijd Meatloaf op, en ELO, Kajak en meer, tijdens het huiswerk maken.. knoerthard Er werd altijd gemopperd over de herrie, maar ojee als mijn moeder het in haar bol kreeg. De Duitse Schlagers zijn dan niet aan te slepen.. whahahahaha

maandag, februari 02, 2009  
Anonymous Anoniem said...

He, ik kom je even een dikke
knuffel brengen en nog maar even weer genoten van je "ouwe" snoet hahahaha....

Welterusten,
beuzeblaadje

maandag, februari 02, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Je was dus best wel een gemenerikje, Mieke.:-) Dat kun je aan die ogen ook wel zien. Effe kijke of dr nog wat uit te halen valt :-)

woensdag, februari 04, 2009  

Een reactie posten

<< Home