januari 30, 2009

VROEGER 33


Deze foto is ongeveer 1966 gemaakt.
Wat had ik een taiile he?
Om nu jaloers op te worden.
Die taiile is al heel wat jaartjes verdwenen.
Vraag me niet waarheen, ik zou het echt niet weten.
Hahahahahaha.
Ik was ook op dansles.
Dat was iets voor mij hoor, veel beweging en allemaal leuke knullen.
Drie jaar heb ik mee gedaan.
Twee jaar les en èèn jaar hadden ze geen meisjes genoeg en heb ik mee geholpen.
Op een dag, ik geloof dat het in het tweede jaar was,
stond er een auto voor de deur met drie jongens erin van dansles.
Ze kwamen me ophalen, nou hoeraaa, dan hoefde ik tenminste niet te lopen.
Ik heb mijn jas aangetrokken, de kamerdeur opengedaan en geroepen.
"Ik ben naar dansles hoor, ik word opgehaald."
Daar stond ma ook al in de gang:
"Je gaat niet met die jongens mee."
"Natuurlijk wel joh, die zijn allemaal van dansles."
"Mieke, je gaat niet mee", riep ma nog,
maar toen had ik de voordeur al dicht en zat in de auto.
We hebben nog een ander meisje opgehaald en hadden heel veel lol.
Toen we bij de dansschool aankwamen, wie stonden er daar?
Ja hoor Ma en Pa.
Nu kan ik het me heel goed voorstellen dat ze zich vreselijke zorgen hadden gemaakt.
Maar toen......................
.....Ouderwets zijn jullie.
Jullie heben geen vertrouwen in mij.
Nooit mag ik iets doen wat ik leuk vind.
Nou ja, de meeste kennen die dingen wel die je je ouders voorwerpt.
Ik moest dus mee naar huis en er was voor mij die dag geen dansles.

.


20 Comments:

Blogger Chris said...

Och, gemeen he?

vrijdag, januari 30, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Volgens mij was je vroeger één van die kinderen waar de ouders op jonge leeftijd grijze haren van kregen.

vrijdag, januari 30, 2009  
Blogger Els said...

Ja hoor ons ma was grijs en ons pa hartstikke kaal.
hahahaha Mieke je wist toch dat dit ging gebeuren hahahahahahaha

vrijdag, januari 30, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Tja.. levensgevaarlijk toch.. hahahahahahahha

Love As Always
Di Mario

vrijdag, januari 30, 2009  
Blogger amy said...

tsja ik geef je ouders groot gelijk...
zo'n mooie meid en dan met die jongens mee?
vertrouwen in jou was er vast wel
maar vertrouwen in die jongens?
nou nee...

vrijdag, januari 30, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Tss jij mocht ook niets :)
Hahahaha

Prachtige foto is het, mooi sfeertje, heerlijk.

vrijdag, januari 30, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Stoer joh met een auto op
gehaald worden voor dansles.
Kan me voorstellen dat je er gauw tussen uit kneep.
Mijn pa en ma waren wat makkelijker. De voorwaarde was wel dat de jongens eerst binnen moesten komen om zich voor te stellen aan pa en ma.

Fijn weekend Bep

vrijdag, januari 30, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Je lijkt Marilyn Monroe wel met die opwaaiende rok!!
En ja...dat kon natuurlijk ook niet, zo'n vrijgevochten Mieke met drie van die knapen op stap....
Wat zul jij kwaad geweest zijn :((
Fijn weekend Mieke.
Groetjesss...Ria.

vrijdag, januari 30, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ben je ondertussen je wilde haren al kwijt ?
Goed weekeinde , groetjes Ingrid.

vrijdag, januari 30, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Arme Mieke...;-))
Wens je voor nu een fijn weekend toe.
Liefs:Wilma.

vrijdag, januari 30, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Hallo Mieke, ik ben ria, of beter ria39. Wat een leuk blog.
Die foto's en verhalen zijn echt wel uit de oude doos.
Maar ik begrijp het wel, hoe ouder men wordt, des te meer men terugblikt op zijn jeugd...
Ik kom zeker nog lezen en kijken.

mooi weekend,
ria

vrijdag, januari 30, 2009  
Blogger ArtMus said...

hopeloos ouderwets Mieke!!!!
je ouders bedoel ik...niet je taille.
Meid schei uit....toen begreep je daar geen klap van.
Maar nu.....ik zal mijn snavel maar houden.

vrijdag, januari 30, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Je ouders waren bijzonder consequent :))
Lachen hoor...
Fijn weekend

vrijdag, januari 30, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Oo, oo, oo wat was je toch een
wervelwind Mieke! Jouw ouders hebben zo te lezen best wat te stellen gehad met jou! Je keek zeker behoorlijk op je neus toen jouw ouders daar bij de dansschool stonden? Ik geloof niet dat voor zoiets tegenwoordig nog zo streng gestraft wordt!!

Fijn weekend,
beuzeblaadje

vrijdag, januari 30, 2009  
Blogger Vedat said...

Zo ging het vroeger inderdaad. Ik kan me nu bde bezorgheid van jouw ouders wel voorstellen. Je was trouwens een lekker wijffie, Mieke :)

vrijdag, januari 30, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Je was niet de enigste met ouders die zo reageerden hoor! Mijn ouders waren niet minder ouderwets! ;-) En mijn reactie was precies hetzelfde!
Hier eindigd de overeenkomst niet want ook mijn taille is al jaren in geen velden of wegen meer te bekennen!
groetjes en fijn weekend!
Elmar

vrijdag, januari 30, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Met deze serie leren we jou en al je streken wel goed kennen, Mieke.

vrijdag, januari 30, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Wat een leuke anekdote weer Mieke. :-) Je arme bezorgde ouders hadden wel wat met je te stellen hè. ;-)

zaterdag, januari 31, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Wooow jij had wel een "model" kunnen zijn Mieke! Maar ik moet zoooooo lachen om jouw tekst! Je "verduitst" weet je dat?
Je schrijft: "ik was niet op het strand INGERICHT".....hahahaha zoooo leuk!!! Ik ben ook nooit ingericht op het strand hoor.
En dan "eerst na 1,5 minuten" hahahaha komt zeker van erst nach.... Dit is geen "aanval" op je hoor, dit is alleen een laten weten dat ik zo'n lol aan je loggen heb!!!

Fijn weekend,
beuzeblaadje

zaterdag, januari 31, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ha Mieke,

Dat klinkt erg bekend mijn zus had daar ook last van, van haar ouders dan.
Toen had je nog parkeerplek in de straat. oma

dinsdag, februari 03, 2009  

Een reactie posten

<< Home