maart 25, 2008

Loeben Oostenrijk

In Loeben, in Oostenrijk, staat dit gebouw.
.
Met een heel groot hek eromheen.
.
Maar allemachtig, wat een gebouw.
.
Lange lichte gangen.
.
Mooie gekleurde zit elementen.
.
Een sporthal.
.
Tafeltennis buiten.
.
Een tafelvoetbal en TV kamer.
.
Een mooie fitness ruimte.
.
En mooie kamers.
.
En als je bedenkt, dat dit de nieuwe gevangenis is, zit je daar wel goed.
Ik weet wel, dat als ik nu weer eens in het ziekenhuis moet liggen,
dan zal ik aan deze gevangenis denken.
Want ach jè, in het ziekenhuis, waar ik soms niet verder kom
als de gang, ben ik meer in een gevangenis als de mensen die hier
in dit gebouw zitten.
In het ziekenhuis lig ik met nog twee andere patienten op de kamer,
dus ik moet altijd maar afwachten wie mijn medepatienten zijn.
Ik heb daar geen kamer voor mijzelf alleen.
De fysio ruimte is geen vergelijking met deze fitness kamer.
De gangen zijn tamelijk donker,
omdat er alleen aan het eind van de gang ramen zijn.
En ik mag ook niet eerder naar huis als dat de dokter het zegt.
Het enige voordeel van het ziekenhuis waar ik altijd lig is,
de bezoektijden zijn afgeschaft, dus mag het bezoek van 's morgens tot 's avonds komen.
En het voordeel voor de bezoekers,
ze mogen alles meebrengen en worden niet gecontroleerd.
.



16 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Oei, je ligt toch niet wéér in het ziekenhuis, Miekelief? Of wou je alleen de vergelijking maken tussen jouw ziekenhuis en deze gevangenis?
Dan ben je er bijzonder goed in geslaagd!
Ik gun het de gevangenen wel, maar zou toch graag hebben dat rechtgeaarde zieke mensen het óók goed hebben!

dinsdag, maart 25, 2008  
Blogger mieke said...

Even voor de duidelijkheid, nee hoor ik lig niet alweer in het ziekenhuis.
Gelukkig niet.

dinsdag, maart 25, 2008  
Blogger Els said...

jeetje mina dat is een mooi gebouw. Maar als je daar een paar jaar vast zit gaat het ook benauwen denk ik.

dinsdag, maart 25, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Voor mij moet er ook best wel wat veranderd worden door de ziekenhuisdirecteuren..
Juist in een huiselijke sfeer is het genezen een stuk makkelijker

dinsdag, maart 25, 2008  
Anonymous Anoniem said...

liever even onder het loepje van de dokter
als voor langere tijd achter dat glas ;)
maar het is inderdaad absurd dat een gevangenis er uit ziet als een luxe resort :(
volgende keer aan Chris vragen om een taart met vijl als je weer eens ontsnappingsplannen smeed in het ziekenhuis ;)

dinsdag, maart 25, 2008  
Anonymous Anoniem said...

ja maar jij kan gaan wanneer je wil en hun niet , is toch wel een groot verschil hoor ;)
een ziekenhuis is geen gevangenis , waarom boeven nog steeds met spinnenhokken vergeleken worden ?? hihiihihihihi
meis ik hoop dat je een leuke dag gaat krijgen ?? ligt er ook zoveel sneeuw bij jullie ??

dinsdag, maart 25, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Je zou haast een misdaag plegen ;-)

Love As Always
Di Mario

dinsdag, maart 25, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Nou ik vind dat het best iets minder mag hoor, dan al die luxe.
Moet je een crimineel wezen om dat allemaal te hebben.
Er liggen mensen op straat in een kartonnen doos, en gisteren zag ik op tv een vrouw die woont in het bos in een tentje..
Nou sorry voor mag het ietsje minder, in de gevangenis..

dinsdag, maart 25, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Het is wel een heel mooi modern en licht gebouw. Misschien wordt het tijd dat jullie daar een nieuw ziekenhuis krijgen.

dinsdag, maart 25, 2008  
Anonymous Anoniem said...

inderdaad zeg wat een gebouw maar het lijkt mee op een hotel dan een gevangenis.ffff vind dat niet kunnen hoor!!!!

xxxsaskia

dinsdag, maart 25, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Dit lijkt wel een luxe resort i.p.v. een gevangenis. Het had van mij wel iets soberder gemogen.
En de ziekenhuizen iets luxer. Om te beginnen maar eens allemaal éénpersoonskamers. Heb je tenminste ook geen last meer van het gesnurk van je buurman of-vrouw. ;-)

dinsdag, maart 25, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Om eerlijk te zijn lig ik liever in een sober ziekenhuis met uitzicht op ontslag dan in een luxe gevangenis meteen hoog hek er omheen.
Ook dieven en moordenaars zijn mensen die recht hebben, hoe moeilijk ook om te begrijpen, op een menselijke behandeling.
Als we dat niet doen dan nemen we het recht in eigen handen.
EN VOOR DAT LAATSTE ZIJN VEEL
MENSEN VEROORDEELD TOT GEVANGENISSTRAF.

dinsdag, maart 25, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Het is gewoon weg schandalig he
Op water en brood moesten ze ze zetten in een donker hok, leren ze vast meer van dan verblijven in dit luxe ' hotel'

dinsdag, maart 25, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Nu snap ik waarom de misdaad een steeds grotere vorm aanneemt...
En hier hoeven ze niets extra te betalen voor het ontbijt?
Denk dat de meerderheid van de mensheid het met heel wat minder moet doen Mieke! Maar toch.........zou ik niet willen ruilen!

Groetjes,
beuzeblaadje

dinsdag, maart 25, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik vind het een teken van menselijke beschaving om goede gevangenissen te hebben, waar gedetineerden een menswaardig bestaan kunnen leiden.
En natuurlijk is in een ziekenhuis liggen geen pretje, maar de moderne ziekenhuizen zijn toch ook beslist geen krotjes.

woensdag, maart 26, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Het ziet er geweldig uit. Maar ja....het blijft een gevangenis. Deze discussie is elders ook al eens gevoerd en terecht. De bedenkers van gebouwen die als verpleeg- of verzorgingstehuis dienen, zouden op die punten ook wel eens onder de loep genomen mogen worden.

woensdag, maart 26, 2008  

Een reactie posten

<< Home