maart 20, 2008

3 jaar geleden


Het is vandaag op de kop af drie jaar geleden dat ik te horen kreeg,
dat ik bij mijn blaaskanker ook nog borstkanker had.
Het was toen een slag in mijn gezicht, mijn leven werd onder mijn voeten weggetrokken.
En nu?
De borstkanker is gelukkig niet weer terug gekomen.
En ik heb heel veel geleerd in de laatste jaren.
Ik heb geleerd en het is me heel duidelijk geworden dat;
Het heel belangrijk is: een man te hebben die ook in zulke tijden bij je blijft en van je houd, je steun geeft en alle moeilijkheden samen met je doorleeft.
Het heel belangrijk is te weten dat ook de andere familie leden met je mee leven.
Zoon en schoondochter, schoonmoeder, broer en schoonzus, zus en zwager.
Ze zijn er en hebben altijd een open oor voor mij, ook al wonen ze ver weg.
Het heel belangrijk is: dat er zoveel andere mensen met mij mee leven.
Familie en vriendin van Alex en Erna, de vrienden die ik hier in Duitsland heb, mijn blog vrienden, de mensen van het kattenforum en ook de buren.
En natuurlijk mag ik niet vergeten dat ik nu een open oor voor andere vrouwen met borstkanker kan hebben, omdat ik precies weet hoe ze zich voelen en hoe het met hun gaat.
Dus eigenlijk, ja eigenlijk moet ik dankbaar zijn deze ziekte te hebben.
Het heeft mijn leven zoveel rijker gemaakt.
Zo liefdevol en open.







15 Comments:

Blogger Els said...

Ja, het was en is best moeilijk voor jullie. Maar gelukkig ben je een heel positief mens xxxxxxx Els

donderdag, maart 20, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Dat vind ik nou weer typisch miek, altijd het positieve ergens uithalen door te zeggen dat het je zoveel rijker heeft gemaakt. Je bent een bijzonder mens en ik vind het een voorrecht je te hebben leren kennen.

Liefs
Bianca

donderdag, maart 20, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik weet eigenlijk niet wat ik hier op moet zeggen,
alleen ...wat ben jij moedig..

Liefs Coby

donderdag, maart 20, 2008  
Anonymous Anoniem said...

ik ben ervan overtuigd dat jij
totaal anders tegen het leven aan kijkt als ik
en dat dat mede te maken heeft met jouw ziekte
dankbaar mag je zijn voor de warme contacten en hoe je nu in het leven staat
dankbaar voor de ziekte lijkt me te ver gaan ;)

donderdag, maart 20, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Een moeilijke tijd voor je hoor.
fijn dat je ook het positieve er uit kan halen en je hart ook hebt geopend!

donderdag, maart 20, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Je bent een sterke vrouw, Mieke. Je zet de negatieve ervaringen om in een positieve kijk op het leven.

Ik ben blij voor je dat je zoveel mensen om je heen hebt die je steun geven. En het is fijn dat jij ook andere weer wil helpen.

donderdag, maart 20, 2008  
Anonymous Anoniem said...

ik begrijp wat je bedoelt Mieke ..
er is altijd een reden voor dat wat op je pad komt , er wat mee doen is mooier ! Er zijn er al zoveel die er niets mee doen , je bent een goed mens ook hier dankbaar voor te zijn , zou mij even te ver gaan .Wat weer wel leuk is ...we hebben elkaar ontmoet door je ziek zijn , Beus had toen een uitgebreide log ...ben toch wel blij dat koppie van je gezien te hebben hoor ;)) menschhhh wat een humor zit daar in ;)) fijne dag ...pluk nog maar een ei van me whahahahaha
big hug ..lotje en ik ;)))

donderdag, maart 20, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Mieke, wat ben jij een positief mens. Dat je zelfs rijker kunt worden van ziekte. Ik hoop dat jou nog heel veel jaren gegund zijn en ik van jouw logjes kan genieten.

donderdag, maart 20, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Daarom ben je voor mij zo "speciaal"....Jij kunt uit iets negatiefs iets positiefs halen, iets waar ik heel veel moeite mee heb. Zak dan gelijk in "de put"...
Maar.......samen komen we een heel eind!!

Groetjes!
Nog 5!!
beuzeblaadje

donderdag, maart 20, 2008  
Anonymous Anoniem said...

nou dit bewijst alleen maar dat je een echte vechtster bent en ik hoop dat je zo door blijft gaan.

xxx saskia

donderdag, maart 20, 2008  
Anonymous Anoniem said...

wauw wat ben jij een sterk mens!
daar kan ik alleen maar bewondering voor hebben
ik weet nog hoe ik reageerde toen ik een poosje in een rolstoel moest en de onderzoeken van mijn borst hebben me ook behoorlijk dwars gezeten... en dan zo jou stukje te lezen!!!
bewondering
liefs yfke

donderdag, maart 20, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Als iedereen zo positief zou kunnen zijn, is een stukje van een ziekte overwonnen. Dan ben je inderdaad met een klein gelukje of natuurwondertje blij. BLIJ???? Het maakt je gelukkig.
N. Kl.

donderdag, maart 20, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Lieve Mieke
Je bent sterker dan menigeen:))) je hebt zoveel kracht lieve miek.
Menigeen kan aan jouw positieve levensinstelling een voorbeeld nemen!
xxx Bet

donderdag, maart 20, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Sterk mens! En ook:

Mooi mens …
de zon wil ik
je geven, helemaal
ik geef je slechts
één warme zonnestraal

Mooi mens…
een veld bloemen
wil ik voor je plukken
slechts één kleurrijke
bloem
wil wel lukken

Mooi mens…
heel mijn hart
wil ik je schenken
slechts een plekje
kan ik bedenken

Mooi mens…
ik hou van jou
© Wille Nanssen

Je hebt gelijk, lieve meid, omringd zijn door meelevende en begripvolle mensen, helpt je al een heel eind op weg!
Verder vechten hé?

vrijdag, maart 21, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Met de ervaringen die ik heb opgedaan met kanker hoop ik mensen, die het nu hebben, te kunnen ondersteunen.
Maar ik ben niet dankbaar voor het feit kanker te hebben gehad.
Het heeft me wel meer openheid naar en begrip voor anderen gegeven.

maandag, maart 24, 2008  

Een reactie posten

<< Home