maart 18, 2008

dierenarts

Klaartje, heb je dat gezien?
Ze houden Marietje vast.
.
Ja mama, dat heb ik gezien.
Ooh en mama, komen die ook bij ons?
Dat weet ik nog niet kleine meid.
Mischien, mieschien ook niet.
- Mama ik ben bang.
.
Wel verdikkeme zeg.
Ze benne d'r weer.
We moet'n goed oppas'n heur.
.
Ik hou de wacht wel.
Als ze klaar bent met Marietje, gaan we gewoon heel hard door elkaar rennen.
Dat gekke mens met die spuit moet maar snel verdwijnen.
.

Noe mot ie ophoud'n
Goan ze met hun rug noar ons toestoan.
Die gemene vrouwmensen met hun scherpe spuit'n
Hopelijk zijn ze snel weer weg.


14 Comments:

Anonymous Anoniem said...

ach de jaarlijkse inenting of zo ??
alpaca's zijn zeer sociaal geloof ik dus ja die houden alles écht wel in de smiezen .....
volgens mij moet Lotje ook weer ergens deze weken ....
ze ruiken het in de wachtkamer al ..nou die zit hetzelfde te kijken hoor ;))))

dinsdag, maart 18, 2008  
Blogger Els said...

potverdikkie wat is dat kleintje groot geworden.

dinsdag, maart 18, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Het doet maar ff auwa hoor, maar anders worden jullie ziek :):):)

dinsdag, maart 18, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik ben benieuwd wat ze met hem doen.. maar ik denk dat deze beesten het ook wel voelen. Toch als het de verzorgers zijn heeft zij niets te vresen..

dinsdag, maart 18, 2008  
Anonymous Anoniem said...

De dierenarts is een man
die 'k werk'luk
niet luchten kan
telkens as 'k 'm weer zie
vergeet 'k dagen dat luchie nie.

't ergst is nog dat die vent
echt geen etiquette kent
hij staart
ongegeneerd onder je staart
en doet een en ander
dat me zorgen baart

prikt doodleuk in m'n kont
strooit zout in ied're wond
drukt vieze tabletten
in m'n keel
en dit alles
wordt me gauw teveel

'k wil hier weg
vin dit niet leuk
'k blijf liever zitten
met die jeuk
en anders ...........
anders wil ik graag
deez'man bewerken
met een zaag!!
© Katers Slaapmuts
*wink, big smile*

dinsdag, maart 18, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Je ziet het aan de koppies wat ze denken en jij hebt het mooi onder woorden gebracht. Ze zullen net als mensen een spuit ook niet leuk vinden, maar ja, soms moet het.

dinsdag, maart 18, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Toch wel leuk, zo oplettend als ze toekijken, maar ja, zo'n inenting is nu eenmaal noodzakelijk.
Ik vind de alpaca's altijd zulke leuke koppies hebben met van die grote ogen en wimpers;))
OT Dat plan van Beus is helemaal te gek.
Ik verheug me er ook enorm op.
Groetjesss...Ria.

dinsdag, maart 18, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Jij verstaat de taal van de dieren echt hè? 't Is ook wel van de koppies af te lezen...
Helaas begrijpen ze niet dat het niet is om ze te plagen!

dinsdag, maart 18, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wie zou zo'n prik wel leuk vinden? Maar wat mot, mot :-)

dinsdag, maart 18, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Nee op een spuitje zit je niet te wachten maar over het algemeen voelen ze er, net als wij, weinig of niets van.
Ik moet wel zeggen dat onze honden er meer de pest aan hebben als onze paarden.

dinsdag, maart 18, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Leuk dat die alpa..dingesen ook dialect kunnen Mieke! Ik kan ze goed verstaan! Mooie foto's hoor en ook al vind ik het zielig....het zal wel voor hun bestwil zijn!

Doeiiiiii,
beuzeblaadje

dinsdag, maart 18, 2008  
Anonymous Anoniem said...

hi hi weer erg toepasselijk
margit moest gister een prik
en wat denk je???
nou?
je geloofd het niet!
lachend ja lachend bleef ze bij paps op schoot zitten.
stoer hé?!
liefs yfke

dinsdag, maart 18, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik zag afgelopen weekend op tv ..
Er schijnt zelfs een speciale keuring voor deze beesten te zijn.
Leuke serie foto's en verhaaltje heb je geplaatst Mieke..

dinsdag, maart 18, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat een leuke dialoog Mieke....echt grappig om zo'n onderwerp tot leven te brengen. Hier houd ik van.

woensdag, maart 19, 2008  

Een reactie posten

<< Home