maart 21, 2008

vink

De vink is ook een vogeltje die in de parkietenkooi voor komt.
Het zijn er niet zo veel, maar ze doen hun best om te laten zien dat ze er ook zijn.
.
Ze zijn ook een beetje schuwer als de brutale parkiet.
Ze komen niet zo heel dicht bij.
.
De kooi is ongeveer 10 bij 15 meter groot.
Het is helemaal met gaas overspannen, zodat je midden tussen de vogels loopt.
Het stuk waar ze overnachten en waar de nest kisten hangen, daar mag je niet heen lopen, maar je kunt er op ongeveer 2 meter afstand naar kijken.
.

15 Comments:

Blogger Chris said...

Ja, het blijft leuk in de parkietenvoliere! En ik ga er graag, vooral met jou, heen. Ook de andere dieren zijn leuk, maar het zijn toch de parkieten die het altijd weer tot een belevenis maken als we er zijn.
Misschien omdat je zo'n "innig" contact met ze hebt?

vrijdag, maart 21, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik wou dat ik als een Vink geboren was.
Dan hoefde ik mijn nest niet op te maken.
Geen zorg voor zomer of voor winterjas
en voor geen tafel,bed of onderlaken.

‘k Wou dat ik als een Vink geboren was.
Ik zou van de morgen tot de avond zingen
tot vreugde van de dorp en stedelingen
en mijne schepper loven: Deo Gratias.

Maar…..ik werd op deze aardkloot neergezet
als mens, met menselijke trekken.
En als ik zing, dan is het slechts "Playbacken".

En als ik bid, is ’t maar een schietgebed.
Maar…..mocht ik later nog eens incarneren.
Zo als gezegd: Het liefste als een Vink.
En als mijn stem geen klank kan produceren
dan maar als "blinde" of als luistervink.
© Piet van Beers

vrijdag, maart 21, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat een grappige beestjes.. ik vind het knap dat ze zoveel contact blijven zoeken..

vrijdag, maart 21, 2008  
Anonymous Anoniem said...

de zebravink ...de herrieschoppers die zijn me mooi !! leuk gefliepst ook met dat gebadder ;) ook op hun paasbest denk ik .
hele fijne paasdagen gewenst ..
nee Aad is er niet , ik heb griep dus zou toch niet veel aan zijn
lotje en ik slapen meer als dat we eieren zoeken ;))

vrijdag, maart 21, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Mooi hoor Mieke, en ze hebben dus alle ruimte bij jullie..
Meis ik wens je fijne paasdagen
liefs Coby

vrijdag, maart 21, 2008  
Anonymous Anoniem said...

ze blijven leuk om t e zien zebravinkjes mieke,
de geluidjes die ze maken vind ik zo mooi

maak er een fijne pasen van hé
groetjes
klaproos

vrijdag, maart 21, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Dat zijn zulke leuke vogeltjes, die zebravinkjes!!!!
Wij hadden ze vroeger ook.
Ze kwetteren wat af, hoor.
Leuke foto's van het waterballet.
Hele fijne Paasdagen gewenst, Mieke en Chris.
Ik ben druk met schietgebedjes te doen voor mooi weer a.s. dinsdag.
Hier hebben we net weer een flinke sneeuwbui gehad. En nu is het officieel nog wel lente:((
Groetjes, Ria.

vrijdag, maart 21, 2008  
Anonymous Anoniem said...

wat een prachtige vinkjes zijn dat
knap voor de lens gekregen hoor!


ps zo leeg als fossieltjes ;)

vrijdag, maart 21, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat leuk, deze zebra vinkjes, al hou ik zelf meer van parkieten.
Dat je zo tussen de vogels door kunt lopen is toch wel uniek.
Ook dat je de nestkastjes van zo dichtbij kunt zien. Dus als er straks jonkies zijn kun jij er foto's van maken. Fijne paasdagen gewenst!

vrijdag, maart 21, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat een lekkere badderkontjes
Leuke foto's zeg.

vrijdag, maart 21, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Hahahahaha...die laatste foto!
Een compleet waterballet?

Mooie foto's van de vinkjes!
Het lijkt alof ze hun snaveltjes nét hebben bijgekleurd....zo lekker knal!!

Groetjes,
beuzeblaadje

vrijdag, maart 21, 2008  
Blogger Els said...

Elke keer als wij er komen zitten er wel weer een paar zich te wassen.Dat is zo n leuk gezicht.
Mooie foto s ook.

vrijdag, maart 21, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Dat zijn toch ook wel erge leukerds, die zebravinken. Mooie gekleurde wangen en snaveltjes.

zaterdag, maart 22, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Owh vogels in een ruime voliere zijn vaak zulke mooie schatjes.

Love as Always
Di Mario

maandag, maart 24, 2008  
Anonymous Anoniem said...

De mooiste vogels om te bekijken zijn de vogels in de vrije natuur.
Maar ja dan zouden we nooit geen Zebravinkjes kunnen zien.

maandag, maart 24, 2008  

Een reactie posten

<< Home