maart 27, 2008

Eet smakelijk.

Wil je nog een kopje koffie?
Nog een koekje ook mischien?
Of een glaasje limonade?
Heb je die snoepjes al gezien?
Hou je ook zo van die spekkies?
Of die lekkere zoute drop?
Die heerlijke dikke suikerspinnen?
Of een dikke slagroom mop?
En van die lekkere chokolaatjes?
Of een grote gevulde koek?
Een gebakje met veel slagroom?
Van de bakker op de hoek?
Al dat snoepgoed is zo zalig !
Al het snoepgoed dat ik ken !
Maar ik mag het echt niet eten !
Omdat ik diabetiker ben !
(Gedicht: ikke)
2005

14 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Volgens mij loeren deze dieren niet op een zoet hapje, maar willen ze het wat hartiger :-)
Doe ik ook, je maakt mij blijer met een stuk kaas dan met een moorkop.

Vind je het moeilijk om de zoetigheid te laten staan?

donderdag, maart 27, 2008  
Anonymous Anoniem said...

ik dacht ...die is in de war ..verkeerde plaatjes ;)))))
maar ja voor de diertjes is dit een snoepje .....!
en snoep kan ik met gemak laten staan , misschien dat als het niet mag dat het dan lekkerder wordt ??
maar ja nooit kijken naar wat niet mag , maar juist naar wat wél mag !
Dan is het minder zwaar om tegen alles nee te zeggen ;))

donderdag, maart 27, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ja Mieke, dat valt niet mee voor zo'n lekkerbek als jij bent, maar de snoepjes, die je hier laat zien, laat ik ook wel staan hoor.

donderdag, maart 27, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Nou hier is hubbie ook diabetes, maar je wil niet weten wat hij naar binnen werkt.
Maar goed het gaat gelukkig goed met hem..
En jullie hebben het erg gezellig gehad met de visite, leuk hoor.
Maar ik draaide de foto om en zag niks huhhhhhh hoe kan dat :-))))

donderdag, maart 27, 2008  
Blogger Els said...

Gelukkig mogen we wel elke dag een visje en die zijn er op je foto s genoeg.

donderdag, maart 27, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Dat zou mijn gedicht kunnen zijn! ;-)
Wist je dat de meeste mensen met diabetes (waaronder ik) echte zoetekauwen zijn? En dat is héél lastig...

donderdag, maart 27, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Als je de kat op het spek bind, wordt hier ook wel gezegd.. esdoornsyroop, kan goed werken tegen diabetes.. dan krijg je toch iets zoets in je!

donderdag, maart 27, 2008  
Anonymous Anoniem said...

En ons zet ze koek en lekkers voor!!!!! Maar ik wist het Mieke en ook dit gedicht van jou heb ik eerder gelezen, ik vind het nog steeds harstikke goed trouwens!

Iets bij de koffie vind ik heerlijk voor de rest ben ik niet zo'n zoetekauw. Hoewel......laten we niet over chocolade beginnen!!

Mooie snoepfoto's!!
Fijne dag, doe het kalm aan dan doe ik dat ook..............niet!

Knuf,
beuzeblaadje

donderdag, maart 27, 2008  
Anonymous Anoniem said...

hmmmm tja iets, wat niet kan of mag is des ter verleiderlijk is ook mijn ervaring.
Niet naar kijken Mieke...kijk maar naarde uitbottende bomen bloemen en struiken vergeet je je zin in zoetigheid.
fijne dag hoor Novelle

donderdag, maart 27, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Zoetigheid ben ik niet zo'n liefhebber van, maar chocolade kan
ik heel veel van op.
Mijn zusje heeft ook diabetes en is een snoepkont. Ze neemt af en toe toch wel een klein stukje taart met een verjaardag.

donderdag, maart 27, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik blijf het een geweldig gedichtje vinden miek wat je gemaakt hebt en wat een leuke 'eet'plaatjes erbij :)

donderdag, maart 27, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik ben voor de spekkies....

Love As Always
Di Mario

lijkt me toch heel vervelend hoor, niet zomaar meer alles mogen en kunnen snoepen.

donderdag, maart 27, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Moet erg zijn, lieve Mieke, als je van al dat lekkers àf moet blijven!
Gelukkig heb jij je humor nog, en weet het in dit knàp gedicht te verwoorden!

vrijdag, maart 28, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik heb geen probleem met een koekie!
Als het moet eet ik die van Ria, de kinderen, de buren, kennissen en familie er bij op.
Gelukkig heb ik geen last van eh...... diadieeetikniet.

zaterdag, maart 29, 2008  

Een reactie posten

<< Home