december 22, 2007

een droom


Vriendelijk zijn ze- de mensen.
Ze vragen aan de treurende, of hij hulp gebruikt.
Ze gaan niet onverschillig aan elkaar voorbij,
maar evenmin vallen ze elkaar lastig.
Ze interesseren zich voor elkaar,
maar ze zijn niet nieuwschierig.
Ze doen elkaar geen pijn.
Wie ongelukkig is, is het niet lang.
En wie gelukkig is, word niet overmoedig
Heeft iemand problemen,
dan is er niemand met leedvermaak.
De mensen die lijden,
ervaren echte medelijden.
Niemand wenst alleen zichzelf iets goeds,
iedereen is blij om het succes van anderen.
Jalousie is onbekent.
Wraak is onmogelijk.
Niemand staat een ander in de weg,
Is er iemand zwak,
dan is er niemand die er van profiteert.
De mensen leven voor en met elkaar,
niet naast en tegen elkaar.
Egoisme is een vreemd woord.
De mensen hebben respect voor elkaar.
Er is niemand meer die bang is voor een ander.
Vriendschap is het motto.
Hier zou ik willen leven.
Zo stel ik mij de samenleving voor,
Dat is mijn droom.



10 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Wat een heerlijke samenleving zou dat zijn. Het is mooi daar naar te streven en zelf zo veel mogelijk naar te leven.

Liefs
Bianc

zaterdag, december 22, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Wat een wonderlijke en mooie droom. is dit niet zo alshet zou moeten zijn? de wens van elk mens..
blijf dromen Mieke..

zaterdag, december 22, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Mooie droom Mieke, jammer dat dromen zo vaak bedrog zijn.

zaterdag, december 22, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Bedankt voor je uitleg. Ik dacht dat ik een google account moest hebben ofzo.
Maar elke dag weer geniet ik van je mooie gedichten, ik ga je dan ook tussen mijn favorieten zetten en das lekker makkelijk terug komen.

Liefs Astrid

zaterdag, december 22, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Dit is leven vanuit je hart.
Wanneer je zelf op die manier leeft, krijg je ook heel veel terug.
Het zal zich als een olievlek uitbreiden en dan kom je toch al aardig in de richting Mieke.
Fijn weekend verder.

zaterdag, december 22, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Als we zelf het voorbeeld zijn, zou het er dan ooit van komen..?
groet van Maryan

zaterdag, december 22, 2007  
Anonymous Anoniem said...

als je die plek hebt ontdekt, laat het me dan weten... dan kom ik er ook wonen :)

zaterdag, december 22, 2007  
Blogger Els said...

Ik ga je even uit de droom helpen zussie......Dit lukt niet.

zaterdag, december 22, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Een prachtige droom Mieke.
Maar ik ben bang dat het een droom zal blijven......

Groetjes,
beuzeblaadje

zaterdag, december 22, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Mieke zolang er mensen bestaan zal je droom, hoe spijtig ook, een droom blijven.
Maar soms is het heerlijk om even weg te kunnen dromen.

zondag, december 23, 2007  

Een reactie posten

<< Home