december 20, 2007

geloof jij

Dit gedichtje heb ik ook twee jaar geleden gemaakt
.

Geloof jij ook dat het nodig is,
met kerst zoveel te eten?
Wat minder zou veel gezonder zijn
en goedkoper, zeker weten.
.
Geloof jij ook dat het nodig is
elkaar zo te bedriegen?
Elkander helpen zou veel beter zijn
inplaats van al dat liegen.
.

Geloof jij ook dat het nodig is
jaloers te zijn op een ander?
Wees tevreden met wat je heb
tevreden met elkander.
.
Geloof jij ook dat het nodig is
alleen met kerst aan anderen te denken?
Je hebt het hele jaar de tijd
aandacht aan je naaste te schenken.
.
Mieke

13 Comments:

Blogger Chris said...

Nou meid, gooi de chokolaatjes weg en knuffel lekker zoet met mij!

donderdag, december 20, 2007  
Anonymous Anoniem said...

haha chris wat een reactie hihihi

miek mooi gedichtje
en idd vrede met kerst?
laat ze de rest van het jaar eerst maar eens proberen normaal met elkander om te gaan

liefs
bianc

donderdag, december 20, 2007  
Anonymous Anoniem said...

als je geen warmte en geluk vind bij elkaar zal je dat ook niet vinden in de luxe van kerst
liever een boterhammetje schuifkaas met liefde bereid
als een overdadig kerstdiner in ijzige sfeer genuttigd ;)

donderdag, december 20, 2007  
Blogger Els said...

mooi.

donderdag, december 20, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Mieke je haalt me de woorden uit de mond inderdaad geloof ik dat groetjes Novelle

donderdag, december 20, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Wat een lief gedichtje met de kerstgedachte in de hoofdrol.

donderdag, december 20, 2007  
Anonymous Anoniem said...

ja die kerstgedachte , doet mij dus niks , liever het hele jaar een behoorlijk goed en tevreden mens , dan dat geslijm met kerst !
en het ergste vind ik nu ....boodschappen doen ....!!!
menschhhhhh wat wordt er gesjouwd met een troep !!

donderdag, december 20, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Hahahaha, sorry maar ik lig dubbel om die reaktie van Chris!!!

Mieke je hebt ECHT verborgen talenten hoor!! Jij kunt SUPER gedichten schrijven!! Moet je vaker doen! Dit is een pracht van een gedicht met een tekst zo waar........

Fijne dag,
beuzeblaadje

donderdag, december 20, 2007  
Blogger petrasblogje said...

Idd
de kerstgedachte zou het hele jaar zo moeten zijn!

donderdag, december 20, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Alweer zo'n mooi gedicht... je hebt verborgen tallenten Miek...

Tsja eigenlijk zouden we het hele jaar door zo moeten geloven...

Maar de feestdagen zijn nog maar net voorbij of ..... juist ja.....

donderdag, december 20, 2007  
Anonymous Anoniem said...

daar sta ik helemaal achter mieke niet alleen met kerst maar het hele jaar


maak er een hele fijne kersttijd van
en ik zie je in het nieuwe jaar weer
groetjes
klaproos

donderdag, december 20, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Prachtgedicht. Zo waar. Houd het leven ingetogen, dan kom je er wel. :)

Dat is pas een kerstgedachte: wees lief, voor jezelf en anderen.

vrijdag, december 21, 2007  
Anonymous Anoniem said...

idd..met kerst moet het allemaal ineens gebeuren.., ik doe er niet veel aan hoor.., alleen een boom en kaarten sturen en het kerstspel.. Geen drukte en niks anders dan anders.. Hewt is het hele jaar door kerst toch.. :)

zaterdag, december 22, 2007  

Een reactie posten

<< Home