december 19, 2007



Het is vandaag precies 2 jaar geleden dat ik met dit blog begon.
Ik was toen net klaar met chemo en bestralen, daarom dit gedicht.
.
Als ik toen geweten had , wat er allemaal nog achteraan kwam,
Ik weet het niet hoe ik dan gedacht had,
maar zeker niet zo positief.
.

december 19, 2005

Dankbaar

Bestraling en chemo is voorbij
Mensen mensen wat ben ik blij.
Lieve mensen hoor wat ik zeg
De kanker in mijn borst is weg.

Na driekwart jaar vol problemen en pijn
Mag ik nu genezen zijn.
De zon die schijnt weer in mijn leven
Ik ben gelukkig mag het even?

Het was een lange weg die ik moest gaan
Heb er veel dingen voor moeten laten staan.
Verjaardag van Alex, Els en Nel
Ook het gehaalde examen van Erna weet je wel?

Tineke wou met baby en man
Bij ons op visite dat was ze van plan.
Maar juist toen ging het mij niet goed
Verdorie alweer iets wat ik afzeggen moet.

Twee mensen waren er steeds voor mij
Van 's morgens tot 's avonds aan mijn zij.
Ook voor hen was het een moeilijke tijd
Chris en mama stonden altijd bereid.

Veel mensen hebben in hun gebed aan mij gedacht
Ook dat heeft mij genezing gebracht.
Het is goed te weten dat mensen aan je denken
En je weer naar het leven lenken.

Ik dank een ieder die het horen wil
Uit dankbaarheid word ik heel stil.
Want lieve mensen hoor wat ik zeg
De kanker uit mijn borst is weg.

15 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Gefeliciteerd Miek
Ik geniet elke dag weer van je blog.
Je gedicht heb ik al eens eerder gelezen, maar blijf het prachtig vinden

Dikke knuf!

woensdag, december 19, 2007  
Anonymous Anoniem said...

proficiat Miek , en je bent er nog ! Iedere dag loggen valt niet mee , maar je krijgt er véél voor terug .Tis door je ziekte dat ik je ben leren kennen , zijn zat mensen die het een reden vinden je in de steek te laten .Maar wij niet , wij zijn juist nader tot elkaar gekomen , toch maar goed dat je bent doorgegaan ;)) Twee jaar is al weer een eind , heb net één jaar achter de rug !!!!
Meis bedankt voor al je loggies ..
liefs Lenie

woensdag, december 19, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Mieke gefeliciteerd, met je tweejarig log, maar bovenal met de kanker die is verdwenen uit je borst. Dit moet mensen die aan het begin van de (borstkanker)weg staan wel moed geven.

woensdag, december 19, 2007  
Blogger Maria said...

Van harte gefeliciteerd Mieke,wat ben ik blij voor jou dat je deze feestdagen echt ingaat met een feest gevoel................wnes je dan ook veel warmte,liefde en gezondheid in 2008
lieve groeten van mariaD

woensdag, december 19, 2007  
Blogger Els said...

Gefeliciteerd zussie.
Alles weten maakt niet gelukkig he.

woensdag, december 19, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Proficiat Mieke, al weer twee jaar!!!
Zo lang ken ik je nog niet, maar ik heb je inmiddels wel in mijn hart gesloten.
Dank voor je mooie logjes en de wijze lessen.
Het is maar goed, dat we niet in de toekomst kunnen kijken.
Nu geniet je des te meer van al de dagelijkse geluksmomentjes....
Maak er maar een feestdagje van.

woensdag, december 19, 2007  
Blogger Chris said...

Verhip...al weer 2 jaar? Nou dan is er al heel wat veranderd in die tijd. Ik weet nog goed hoe je begon met bloggen. Ik hoor je nog vragen....Chris hoe gaat dit? Chris hoe gaat dat?. Nou meid, ik kan nu alleen maar zeggen...HET GAAT GOED!
Ik hoop dat je hier nog heel wat aan logjes vuld. Ik lees ze altijd weer graag. Je liefhebbende man Chris

woensdag, december 19, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Gefeliciteerd met het twee jarig bestaan van je log!!!
Dat er nog vele jaren mogen volgen :)

woensdag, december 19, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Nou proficiat dat je al2 jaar blogt.
je gedicht is weer super
xxx saskia

woensdag, december 19, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Gefeliciteerd met het tweejarig bestaan van je blog.

Ondanks alle tegenslag heb je deze prestatie neergezet!

woensdag, december 19, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Lieve Mieke, terwijl ik je mag feliciteren zit ik hier ook gelijk met de tranen over mijn wangen, mijn moeder heeft het dus niet gehaald, maar dat is het leven. Je verdiend er nog zoveel jaren bij, je hebt zoveel gemist en je hebt er zoveel vrienden bijgekregen en je lieve man ook natuurlijk. Ik ben blij voor je, ik ben gelukkig voor jullie dat deze hel op aarde ( mensen beseffen niet wat het is als je het niet van dichtbij hebt meegemaakt, maar het is de hel voor de patiente)_voorbij is. Het afgelopen jaar heb je wéér moeten knokken, en onze gebeden zijn verhoord, ze moeten je daarboven nog niet..En je bent een vechtster., en je hebt steun van een knokker in lief en leed. Dat is al genezing op zich. Ik wens jullie alle liefde en geluk in de wereld toe. Als twee mensen het verdienen zijn jullie het wel.'
Verdikkeme nou zit mijn toetsenbord zeiknat te worden, bedankt hoor je hebt het me weer geflikt...
dikke knuf van leny

woensdag, december 19, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Gefeliciteerd..ik kom hier nog niet zo lang.. Als je alles tevoren zou weten he.., is maar goed dat dat niet kan.. Ik hoop je nog heel lang te lezen iig..
groet van maryan

woensdag, december 19, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Pang, pang.....daar springen de traantjes in mijn ogen....

GEWELDIG Mieke!!!
De kanker weg uit je borst.....
Al je vechten is dus niet voor niets geweest!Gefeliciteerd!

En nogmaals gefeliciteerd met je tweejarig logbestaan!! Jeeetje je loopt met dus een jaar voor!! Maar sinds ik je "tegenkwam" heb ik je niet weer losgelaten want er was gelijk een klik die, volgens mij, altijd zal blijven!!

Bedankt voor al je mooie, leuke, lieve loggen en ga aub nog heeeeeeeeel veel jaren door!!

Liefs,
beuzeblaadje
OT: spreken we weer af voor in het nieuwe jaar?

woensdag, december 19, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Oefff ben een dag te laat maar alsnog van harte gefeliciteerd met je logjubileum...

Ben helemaal stil van je gedicht... pppffff wat mooi...

groet H@@Pee

donderdag, december 20, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Mieke, je bent een fantastisch mens. Ok, als je toen geweten had wat je de afgelopen twee jaar nog allemaal moest doorploeteren, dan had je wel anders gepiept. Maar had je dat gevoel willen missen? Nee toch. En weet je, je knokt, je bent er nog. En zelfs als je ooit de strijd mocht verliezen, dan nog heb je ongelooflijk veel liefde gegeven, en mensen geïnspireerd, en harten geraakt. Dat doe je al twee jaar lang met je blog, en simpelweg met wie je bent. En ik hoop dat er nog minstens 20 jaar bloggen achteraan zal komen. :D

Gefeliciteerd met je tweejarig virtueel bestaan. :)

vrijdag, december 21, 2007  

Een reactie posten

<< Home