december 23, 2007

de engel


Er was eens een kleine engel, die heel veel sympthie voor de mensen had.
Het had een vreselijk grote wens, ook mens te worden.
Zodoende kwam hij bij God en bad; Lieve God, laat mij alstublieft op de aarde, laat mij een mens onder de mensen zijn.
God gaf de kleine engel zijn zegen en liet hem gaan.
Voor de kleine engel naar de aarde ging, werd hem èèn vleugel weggenomen en de andere werd onzichtbaar.
Toen zei de engel verontrust; Hoe kan ik daarmee nou vliegen en weer naar de hemel komen?
Om dat te ontdekken, word jouw levens opdracht, zei God tegen hem.
In deze nacht, kwam de engel als een klein kindje op de wereld.
Hoe langer de mens, die eens engel geweest was, op de moeilijke wegen des levens ging, hoe minder hij er aan dacht, hoe hij op de wereld en waarom hij op de wereld gekomen was.
Hij zag heel veel leed op zijn levensweg.
Hij kon veel tranen drogen, mensen die radeloos waren een hand geven en brood met hun delen, maar hij merkte meer en meer, hoe weinig hij op de wereld veranderen kon.
Toen zag hij op een dag een weide vol met prachtig rode klaprozen en wou dat hij alle mensen zo'n mooie rode bloem als teken der liefde kon geven.
Op dit ogenblik merkte hij naast zich een mens, die net zo moe en vertwijfelt was als hij zelf.
Waar kijk je naar? vroeg de vertwijfelte mens?
Daar, naar die mooie klaprozen, zei de engel.
Deze bloemen glanzen net zo mooi als de liefde.
Toen keken de twee mensen zich aan en zagen een laatste vonkje hemelslicht in de ogen van de andere.
Ze herinnerden zich waar ze vandaan kwamen en en wat de zin van hun leven is.
En ze zagen bij ieder èèn vleugel.
Ze vielen zich in de armen en toen gebeurde een wonder, samen konden zij vliegen.
Want mensen zijn allemaal engelen met èèn vleugel.
Als ze willen vliegen en hun doel willen bereiken, moeten ze zich omarmen.
Toen sprak God tot de twee mensen; jullie hebben ontdekt wat de zin van het leven is.
Jullie weten wat ik van de mens verwacht en waarom ik jullie op de aarde liet gaan.
Mensen zijn engelen met maar èèn vleugel.
Als ze willen vliegen en hun doel willen bereiken,dan moeten ze zich omarmen.
.
Hiermee wil ik gelijk alle mensen bedanken.
Die mij dit jaar omarmt hebben.
Iedereen die aan mij gedacht hebben,
Die mij geholpen hebben,
Die voor mij gebeden hebben,
Die er voor mij waren in moeilijke uren.
Alle mensen, van familie tot medeblogger.
Van vriend tot kennis.
Iedereen.
Ik weet dat jullie allemaal èèn vleugel hebben.




13 Comments:

Blogger Chris said...

Jij hoeft mij niet te bedanken Mieke. Ik ben het die de hoge macht moet danken omdat ik jou heb kennen geleerd, nee, zelfs mijn leven met jou mag delen. En dat al heel wat jaartjes. En ik bid aan de zelfde hoge macht dat het nog heeeeeel lang door mag gaan.

zondag, december 23, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Mooi verhaal om duidelijk te maken dat mensen elkaar nodig hebben.

Hele fijne dagen, Mieke.

zondag, december 23, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Wat mooi Mieke, laat alle mensen elkaar omarmen, dan ziet de wereld er heel wat beter uit.

zondag, december 23, 2007  
Blogger Els said...

wat een heel mooi verhaal.

zondag, december 23, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Een heel mooi verhaal, ik heb er wederom van genoten.

Allemaal hele fijne dagen de komende weken,
Liefs As en Mellis

zondag, december 23, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Mieke wat zo jammer is is dat er zoveel mensen zijn die het veld met klaprozen voorbij lopen zonder ook maar één klaproos te zien.
Ze hebben alleen maar aandacht voor hun zelf.
Als ze iemand groeten dan doen ze dat uit gewoonte zonder warmte.
Als ze hulp moeten bieden hebben ze geen tijd.
En de verhalen over dat mensen vleugels bezitten vinden ze onzin. Laat staan dat je, door elkaar te omarmen, werelden kunt verzetten en geen berg te hoog is.
Totdat.........
Ik heb het als een zegen ervaren dat we elkaar hebben leren kennen en gezamelijk hebben leren vliegen.

zondag, december 23, 2007  
Anonymous Anoniem said...

het lijkt me heerlijk om te weten wie je allemaal zo'n warm hart toedragen
en jij lijkt me ook de persoon ernaar om die warmte op waarde te schatten
een niet-kletsen-maar-doen-typje
en ook een niet-kletsen-maar-knuffen-typje
wie veel warmte ontvangt heeft ook veel liefde om te geven ;)
ik wens je warme kerstdagen gevuld met gezelligheid en liefde :)

zondag, december 23, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Verdorie je doet het weer!!
Er is geen enkele logger die me vaker tranen in de ogen kan laten schieten dan jij!!!!!

Wat een prachtig verhaal om duidelijk te maken dat wij mensen elkaar nodig hebben!

Liefs,
beuzeblaadje

zondag, december 23, 2007  
Anonymous Anoniem said...

een zeer ontroerend verhaal Mieke prachtig prachtig fijne kerst ook voor jou en je man.
Novelle

maandag, december 24, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Ik kende akkeen die uitspraak van dat mensen engelen met 1 vleugel zijn.. Maar dit hele verhaal erbij is zo mooi...!
Omarmen moeten we ja..
Ik wens jullie een fijne kerst Mieke..
groetjes van Maryan

maandag, december 24, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Lieve Chris en Mieke,
ik sla even mijn armen om jullie heen en wens jullie vanuit mijn hart hele fijne Kerstdagen en voor 2008 liefde, warmte, geborgenheid en lots of gezondheid.
We zien elkaar vast en zeker in 2008!
(heb zo'n last van mijn rug dat ik weinig achter de pc zit vandaar)
verybighughvanmeij!

maandag, december 24, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Wat een prachtig / ontroerend verhaal Mieke!
Ik zou willen dat alle mensen eens gingen beseffen dat een knuffel zo weinig tijd kost,en dat meer mensen het zouden doen.
Voor jou en je familie wens ik jullie fijne kerstdagen en een GEZOND en GELUKKIG 2008.
Veel liefs en een dikke knuffel Marij

maandag, december 24, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Wat mooi! Ik zit hier helemaal ontroerd te wezen...

woensdag, december 26, 2007  

Een reactie posten

<< Home