september 09, 2008

Voor Tineke


Mijn nichtje Tineke, woont samen met haar man en haar twee kinderen in het westen van Nederland.
Het is voor ons een hele afstand om er te komen en dat zelfde telt natuurlijk ook voor hun.

Door alle ellende en ziektes van mij, zijn wij er nog nooit geweest.
Tineke was al wel twee keer hier samen met dochtertje Maaike en haar ouders.
Haar ouders zijn mijn grote broer en schoonzus die ook in het westen wonen.
Maar ja, ondertussen hebben Tineke en Leon er een zoontje Tom bij gekregen die ik dus nog nooit gezien heb.
Iedere keer als we afspreken komt er weer wat tussen.
Het is om te schreeuwen.
Afgelopen zondag hadden we weer eens afgesproken dat wij er heen zouden gaan.
Ik was er hartstikke blij om, want het gaat best goed met me.
Kadeautjes gekocht voor de kindertjes, pruimejam voor Tineke gekocht omdat ik weet dat ze die hartstikke lekker vind plannen gemaakt hoe laat we wegrijden en dergelijke.
En dan komt de zaterdag.
Ik had de laatste dagen al best last van lucht gebrek, maar dat heb ik wel vaker dus stoorde ik mij er niet aan.
We moesten boodschappen doen, maar daar had ik de kracht al niet meer voor.
Dus..........Chris, ga jij effe alleen?
Tegen de middag werd het erger, mijn botten gingen zeer doen en `s avonds had ik over de 39 koorts.
Chris was zelfs aan het overleggen om mij naar het ziekenhuis te brengen.
Hij weet op zulke momenten natuurlijk ook niet wat hij moet doen.

Wel potverdorie, kon ik weer opbellen en afzeggen.
Ik kon wel janken en vloeken tegelijk.
Mogen wij daar niet naar toe of hoe zit dat?
En het ergste is, zondag ging het weer redelijk goed met me.
Ik begin nu wel heel erg op mijn moeder te lijken hoor, die had ook zulke dingen.
.
Tineke en Leon, we maken weer een nieuwe afspraak hoor.
Stuur je een mailtje wanneer jullie kunnen?
Het zal en moet er een keer van komen, zo snel geef ik niet op hoor.
Maar dat weet iedereen al wel.

.

17 Comments:

Anonymous Anoniem said...

O Mieke toch, wat erg dat je een sneu weekend achter de rug hebt. Ik hoop zo voor jou dat het bij deze ene dag beperkt blijft!
En je had je er zo op verheugd...
Niet versagen beste meid, eens komt het er van... en kan je niet onverwacht gaan, op een dag dat je je pico bello voelt?
Verzorg je goéd he!

dinsdag, september 09, 2008  
Blogger Els said...

Gewoon doorgaan,ik weet zeker dat het jullie lukt om daar heen te gaan.

dinsdag, september 09, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Meis wat zal jij hebben zitten bálen zeg !!!!
je zou er haast iets achterzoeken ...maar ik weet het ..soms is het gewoon zo ...
ik hoop dat het er nu eens een keer van mag komen ....
zal vast gaan duimen ..;)))

dinsdag, september 09, 2008  
Anonymous Anoniem said...

ach lieve Mieke wat jammer nou...tja opgevendat doe jij niet zo gauw dat is gebleken zolang ik je weblog lees.Je nichtje zal haar teleurstelling wel te boven komen Miek.grappig die pruimejam foto.Vandaag de dag zie ikmensen allemaal bramen zoeken....daar kun je ook heerlijke jam van maken.mieke het was even fijn om je te lezen hier "kop op" zeggen wij oudgroningers,alhoewel ik al meer als dertig jaar in Drente woon (glimlach)
Novelle

dinsdag, september 09, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Balen, balen balen en dat is nog zacht uitgedrukt! Maar Mieke zou inderdaad Mieke niet zijn als het er binnenkort toch van komt!

Wij zouden afgelopen zondag ook een leuk uitje hebben wat we niet door hebben laten gaan dus ik "vier" nu al weer op komende zondag wie weet gaat het dan lukken....... En zó komt ook voor jou de dag dat je eindelijk Tineke en Leon eens zult bezoeken! ZEKER WETEN!!

Fijne dag,
beuzeblaadje

dinsdag, september 09, 2008  
Anonymous Anoniem said...

De aanhouder wint, Mieke.
En dat jij een doorzetter bent, dat weten we inmiddels.
Je hebt in elk geval de voorpret gehad en kunt nu lekker pruimenjam eten, bofkont!!!!!
En straks heb je wéér voorpret, het kan niet op, haha....
Ben blij, dat het alleen zaterdag zo'n rotdag voor je was.
Ademloos naar iets kijken is geweldig, maar een hele dag adem tekort komen, lijkt me verschrikkelijk.
Vandaag is het een prachtdag en ik hoop, dat je daar met volle teugen van kunt genieten.
Groetjes, Ria.

dinsdag, september 09, 2008  
Blogger amy said...

wat jammer dat het dan zo gaat
ik ben blij te lezen dat het zondag beter met je ging
liefs

dinsdag, september 09, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Jammer voor Tineke, dat ze nu de pruimenjam niet kan proeven.
Maar voor jou is het natuurlijk helemaal sneu, vooral omdat je zondag gelukkig weer was opgeknapt.
Het komt er vast nog een keer van.

dinsdag, september 09, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Lieve Mieke en Chris
Het komt er echt wel een keer van hoor. Hoe drukker je er over maakt des te spannender wordt het iedere keer en das ook niet goed voor niemand niet. Toch alleen maar fijn dat het zondag weer beter ging. Die pflumli komt wel, als het daar om zou moeten gaan.....Tom wordt de komende jaren alleen maar leuker (hoop ik ;-)) en op het moment loopt het snot eruit, dus dat was ook niet goed voor je geweest. Nou een hele lijst met redenen dat het niet erg is, maar natuurlijk vonden we het jammer en vinden we het leuk als jullie komen. En lukt dat niet, komen wij toch gewoon!!!
Ik ga onze agenda in duiken en je mailen voor data. Dikke kus van ons, Tineke

dinsdag, september 09, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat jammer...je had je er zo op verheugd...maar wat in `t vat zit, verzuurt niet, moet je maar denken.
@ Wij waren er `s morgens (Anloo)en dan is het goed te doen met je race-kar !
Fijn, dat je weer bent opgeknapt.
Dag, Marjolein

dinsdag, september 09, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Het is belangrijk om goed naar je lichaam te luisteren.
Soms is dat erg vervelend en baal je als een stekker.
Ik denk dat Chris niet alleen baalde maar ook zorgen had!
Er komt best weer een dag dat het wel lukt.
Vaak is de voorpret het mooiste dus baal niet langer maar geniet voor de tweede keer van de voorpret!

dinsdag, september 09, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ha Mieke,

Je hebt wel pech hoor, en zo jammer.
Maar je kunt het beste onverwachts heen gaan, misschien gaat het dan goed.
Nordhorn is een leuke plaats. oma

dinsdag, september 09, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Om je wat op te beuren, Mieke:
We hebben volop bier in blik
We hebben water zonder prik
We hebben sherry en rose
We hebben hele potten thee
En de thee is really hot
Want de muts zit op de pot
En de kip zit in de gril
We hebben alles wat je wil

refren':
Maar we staan met z'n allen in de file
En ze slaan je op je bakkes in de tram
Staat je auto in de stad, wordt je radio gejat
Maar we hebben vijfenveertig soorten jam

We hebben lekkere boterjus
Cabaret en ijsrevue
We hebben bruin- en wittebrood
En een overvloed aan brood
We hebben hash en Mogadon
En een nieuwe magnetron
We hebben alles, zuur en zoet
Oh, het gaat in Holland goed

refren'

We hebben kilo's Franse kaas
En sate's en loempia's
En een ouwe en een jonge neut
Een haptonoom en een therapeut
We hebben Story en Prive
Telefoon op de WC
En patatten zonder schil
We hebben alles wat je wil

refren'

We hebben paling in 't groen
Gebraden eendjes of kalkoen
We hebben oesters of pate
Beaujolais en Grand Marnier
We hebben reerug en patrijs
We hebben ananas met ijs
We hebben ballen in de soep
We hebben Freek en Paul en Youp

refren'

Maar we hebben vijfenveertig soorten jam
Maar we hebben vijfenveertig
Vijfenvijftig, vijfenzestig, vijfenzeventig, vijfentachtig
We hebben honderd soorten jam
Wat een jam
© Toon Hermans

woensdag, september 10, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Dikke vette balen was het hè Miek, maar ben wel heel blij dat het al snel weer wat beter met je ging hoor!
Er komt vast eerdaags wel een moment dat je kleine Tom gaat zien bij hun thuis.

woensdag, september 10, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat zuur is dat voor jou, Mieke. Zij zullen het wel begrijpen, maar je wilt zelf zo graag. Hopelijk komt het er dan toch binnenkort van.

Leuk versje van Toon hierboven. Kende ik niet.

donderdag, september 11, 2008  
Anonymous Anoniem said...

och wat sneu

maandag, september 15, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Hoe langer je wacht, hoe groter het verlangen.

Hoe groter het verlangen, het beter het is als het ingelost wordt.

En nou gewoon doorlaten gaan he, de volgende keer. ;-)

dinsdag, september 16, 2008  

Een reactie posten

<< Home