september 04, 2008

Hoge bomen.

Wie rusten wil in-t groene woud
Wie rusten wil niet lusten
Hij kieze een plekje dicht in-t hout
En vlije zich tot ruste.
.
Een peluwtje van mollig mos
Een kussentje van varen
En een gordijn van blaren
Geeft zoete middagslaap in -t bos.
.

De hemel van het ledikant
Blinkt prachtig blauw door-t lover
De heesters sling-ren om de rand
De bloesem hangt erover.
.
Het koeltje fluisterd met de vliet
De dart-le vlinders spelen
De nachtegalen kwelen
Is-t niet een lieflijk wiegelied.
.
En -t beste is dat het groene woud
Met koelte en rust u lavend
Van u geen zilver vraagt of goud
Al slaapt gij tot de avond
-t Vraagt enkel zijn gij mat of moe
De slaapstee is voor allen
En is ze u goed bevallen
Dan krijgt gij -t avond goud nog toe.

.




16 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Oei Miekelief, ik sta een paar logjes achter zie ik? Tja, je mag het me niet kwalijk nemen, ik reageer alleen op de laatste reacties, anders kan ik wel een dag vullen met internetten *wink, big smile*
Met veel plezier jouw bijdragen gelezen, genoten van de gedichten en de foto's, én de speelse poezen! Hihi.
Hopelijk is het daar bij jou ook wat zonnig vandaag. Maak er hoe dan ook een fijne dag van hé?

donderdag, september 04, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Mooi gedicht Mieke.
Bij zo'n slaapstee heb je natuurlijk wel mooi weer nodig, maar dat lijkt er vandaag ook op, hè?
Ik ga in elk geval wandelen!!!
Fijne dag ;-))
Groetjes, Ria.

donderdag, september 04, 2008  
Anonymous Anoniem said...

als ik me nu zou vlijen tegen onze bomen ..zou ik toch van een kouwe kermis thuis komen ...*lol*..
de appels vallen om je oren namelijk ....;))
fijn weekend meis ..ik maak er een lange van .... héérlijk met bezoek ;)

donderdag, september 04, 2008  
Anonymous Anoniem said...

ik zou me nu wel onder een boomke in de zon willen vlijen mieke:-)

gezellig bakkie derbij...
en het komt hélemaal oké

groetjes
klaproos

donderdag, september 04, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Van de zomer heb ik me vaak bij ons onder de walnotenboom gevlijt, maar om dat nu nog te doen.....
Heb ik ook geen tijd meer voor, want staks als de walnoten vallen ga ik weer pasta voor op brood, spijs voor in de gevulde koeken en walnoten likeur maken.

donderdag, september 04, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Alweer zo'n oud lied. Dat is zelfs nog van mijn grootouders. Je bent wel goed bezig.

donderdag, september 04, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Alweer zo'n oud lied. Dat is zelfs nog van mijn grootouders. Je bent wel goed bezig.

donderdag, september 04, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Of ik zou kunnen slapen in het bos dat weet ik niet maar je komt er wel heerlijk tot rust.
Mooie foto's Miek.

donderdag, september 04, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Oja, ik weet niet wat het voor een zwammen op mijn log zijn :)

donderdag, september 04, 2008  
Anonymous Anoniem said...

zo de ouden zongen piept Mus uit volle borst mee.

O.T.

ik heb heus wel gezien dat je bij Oldtimer om mijn schilderij gelachen hebt hoor.
Mussie bewaart al die woorden in haar hart....en op een dag.....

donderdag, september 04, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Mieke toch wat heb je dat weer mooi gecombineerd deze woorden en foto`s bijelkaar Wunderfull(is toch goed duits voor wondervol Miek? of niet)
Novelle

donderdag, september 04, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Die annonieme dame onder die walnotenboom is mijn vrouw!
Maar omdat ze op het ziekenhuis hebben gezegd dat ik van lotje ben getikt durft ze niet meer onder de naam: Ria van de Oldtiner te reageren!

donderdag, september 04, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Dat is een hele mooie uit de ouwe doos Mieke! Ik weet alleen niet wat een peluwtje is????????

Groetjes, óók aan die dondersteen van jou!!!
beuzeblaadje

donderdag, september 04, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat een mooie verzameling bomen...
Eéntje herken ik van een anderen web-logger :))
Dag, Marjolein

donderdag, september 04, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Hallo Mieke,

Het bos is de plaats waar we tot rust komen en de honden energie kwijt raken. oma

ot.Erg leuk dat je os bezocht hebt, je staat ook bij onze favorieten.

donderdag, september 04, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Hoge bomen, hebben de tijd genomen om te groeien..

Love As Always
Di Mario

dinsdag, september 16, 2008  

Een reactie posten

<< Home