augustus 30, 2008

Opa

Zou het erg zijn lieve opa als de wind niet meer waait,
Als de haan in de morgen zijn lied niet meer kraait,
Zou het erg zijn lieve opa als het gras niet meer groeit,
Zou het erg zijn lieve opa als een bloem niet meer bloeit,
.
Zou het erg zijn als de klok in de toren niet meer slaat,
Als een vogel zijn nestje en moeder verlaat,
Zou het erg zijn lieve opa als het maantje niet meer lacht,
Zou het erg zijn als niet komt wat je vandaag had verwacht,
.
Nee mijn kleine meisje als jij maar van me houd,
Ja mijn lieve opa als jij maar van me houd.
.
Zou het erg zijn lieve opa als je gauw dood zou gaan,
Als de sterren aan de hemel er niet zouden staan,
Zou het erg zijn als de zon in de lucht niet meer schijnt,
Zou het erg zijn als de zee nu voor altijd verdwijnt,
.
Nee mijn kleine meisje als jij maar van me houd,
Ja mijn lieve opa als jij maar van me houd!!!
.



Oftewel ik nu zelf oma ben van drie kleinkinderen,
heb ik nog steeds een hele fijne herinnering aan mijn opa en natuurlijk ook aan oma.

.

14 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Mijn opa was vetchil. Denk nog dagelijks aan hem. Dat soort dingen moet je vasthouden.

Love As Always
Di Mario

zaterdag, augustus 30, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Een aandoenlijk en ontroerend log dut, Miekelief! Mooooooi.....
Fijn weekend hé, de zon is van de partij!

zaterdag, augustus 30, 2008  
Anonymous Anoniem said...

ik kende mijn opa niet en mijn oma maar kort maar wat ik ervan weet is heerlijk om te weten...

groetjes
klaproos

zaterdag, augustus 30, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Mooi liedje van Mieke ;-)
Ik heb ontzettend fijne herinneringen aan mijn opa ('s)
Mooie foto's heb je geplaatst. Zijn dat jouw opa en oma?

zaterdag, augustus 30, 2008  
Anonymous Anoniem said...

dan ben je een gezegend mens Mieke
groetjes Novelle

zaterdag, augustus 30, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat een lief logje vol sentiment van vroeger Miek, prachtig.

zaterdag, augustus 30, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Liedje van Mieke? Maar was dat niet een nummer van Wilma en Vader Abraham. Mijn moeder had die LP geloof ik.

zondag, augustus 31, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Zondagochtend was altijd
om elf uur naar de hoogmis.
Het woord discussie, dat woord,
dat bestond bij ons nog niet.

Mijn opa zong de bariton
onverstoorbaar hoorbaar.
Wij scholen samen achter hem,
achter zijn rug, mijn broer en ik.

Mijn opa knikte bij de preek
zijn hoofd bijna op zijn borst.
Wij gekke bekken trekken,
even wachten, hoor, hij snurkt.

Mijn opa zei amen, op tijd,
aan het einde van de preek,
elke zondag, elke week.
Daarna was er koffie bij Oma.
© Gerard Beentjes

Prettige en vooral zonnige zondag, Mieke!

zondag, augustus 31, 2008  
Anonymous Anoniem said...

zou maar wat graag weer eens met mijn opa naar 'de tuin' lopen ...
mooie herinneringen , die ze ons niet afpakken Mieke ..we hebben veel om dankbaar voor te zijn ;)
fijne zondag Liefs Lenie.

zondag, augustus 31, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Heel leuk versje, brengt oude mooie herinneringen boven :))
Dag en een fijn zonnige zomerdag
Dag, marjolein

zondag, augustus 31, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Altijd leuk zulke foto's uit de oude doos. Ook fijn dat je zulke goede herinneringen aan hen hebt! Gr Daisy

zondag, augustus 31, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik heb maar één opa en oma gekend, Mieke, maar ook ik heb daar bijzondere leuke herinneringen aan.
Wat staan ze daar vrolijk gearmd op bij de eerste foto.
Groetjes, Ria.

zondag, augustus 31, 2008  
Anonymous Anoniem said...

De herinneringen aan mijn Opa (een heb ik er niet gekend) en Oma's zijn net als sprookjes!
Heel erg mooi.

maandag, september 01, 2008  
Anonymous Anoniem said...

heerlijk om je herinneringen op te halen bij het zien van oude portretjes :)

woensdag, september 03, 2008  

Een reactie posten

<< Home